Gå til innhold

Er kvinners inntekt og utdanningsnivå viktig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil høre kvinners erfaring og menns tanker, fint om mennene som svarer selv skriver sitt utdanningsnivå. 

Jeg har vært ufør i mange år, ingen utdanning men på vei tilbake i arbeidslivet nå. Har heldigvis utseendet med meg og aldri hatt problemer med å få beilere, men nå er jeg i alderen hvor man kjøper hus og får barn sammen. Hvor mye skremmer det vekk menn om jeg sier at jeg er ufør i arbeidstrening? Sykdommen i seg selv går ikke ut over en partner eller et forhold på noen måte. Burde jeg holde det hemmelig til jeg har kommet meg i full jobb igjen? Burde jeg ta en utdannelse først men da gå glipp av mange år som arbeidstaker? Sånn rent økonomisk trenger jeg ikke høy inntekt selv siden jeg er vant til å klare meg på ufør. Jeg eier også leilighet som kan selges om det blir aktuelt å kjøpe hus med noen så økonomien min er ikke til store hindre. Tenker mest sånn statusmessig hva menn syns om en uten utdanning (men veldig belest på eget initiativ) og ikke i full jobb enda pga mange år ufør 

Anonymkode: 6749c...e27

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

M 50++. Fagbrev og ingeniørutdannet. Tjener godt over 1 mill. Jeg er ikke spesielt opptatt av utdanningsnivå og inntekt hos damer, så lenge de klarer å forsørge seg selv og ikke har dyre vaner de egentlig ikke har råd til. En hyggelig og imøtekommende personlighet, ok utseende og seksuell kjemi er mye viktigere. 

Damer med lang utdannelse og dertil oppblåst selvbilde er ikke spesielt tiltrekkende........

Anonymkode: df071...a1c

• Liker 8
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Som dame som skal forsørge meg sjøl, være selvstendig og dessuten forstå og manøvrere på en fornuftig måte i en kompleks verden: Ja, selvfølgelig er utdanning kjempeviktig for kvinner.

Anonymkode: f5235...fba

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn driter i om du jobber i barnehage, er operasjonssykepleier, bibliotekar, master i økonomi eller politidame. Menn bryr seg virkelig nada om jobben din 😂

Anonymkode: e789b...85b

• Liker 13
  • Nyttig 7
Gjest kittkatt
Skrevet

Jeg tenker det er viktig for en kvinne i et land som Norge å ha en utdannelse som gir en jobb som igjen kan bidra til en grei levestandard. Status og å evt skremme noen bort hadde ikke vært noe jeg ville brukt for mye tid på å bekymre meg for. Du må ta vare på deg på best mulig måte, uavhengig av hva en mann tenker om din status.

Gjest Drakensson
Skrevet

Nei det teller ikke. Det er ålreit for kvinner å være noe eller mangle noe, men ikke for menn

Skrevet

Ja, det er viktig for noen/mange.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning, uviktig. IQ, viktig. Lønn, uviktig. God økonomi, viktig. 

Anonymkode: 605e3...5a3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Drakensson
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Utdanning, uviktig. IQ, viktig. Lønn, uviktig. God økonomi, viktig. 

Hol' up! Hvordan skal du finne ut noens IQ? Spør du dem virkelig om de har tatt en test etc?
Fordi det er ganske upassende

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Drakensson said:

Hol' up! Hvordan skal du finne ut noens IQ? Spør du dem virkelig om de har tatt en test etc?
Fordi det er ganske upassende

Ikke noe mer upassende enn å spørre om lønn, vel. Men nei, om noen ligger rundt 90 eller rundt 130 avsløres gjerne i løpet av et par dater. Eller så er det mange normale spørsmål en kan stille for å sjekke reflekteringsevnen. 

• Liker 4
Gjest Drakensson
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe mer upassende enn å spørre om lønn

Hvis du ikke synes at det å spør om IQ er upassende og at det er på samme nivå som lønn,
så er ikke du like skarp selv. Og burde derfor ikke spørre spørsmålet.

Bibelen sier noe om planken i ditt øye, right

Skrevet

Menn vil nok generelt sette pris på samfallende interesser og utdanning som en konsekvens av dette, men "status" i seg selv er nok stort sett av svært begrenset interesse for menn. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Drakensson said:

Hvis du ikke synes at det å spør om IQ er upassende og at det er på samme nivå som lønn,
så er ikke du like skarp selv. Og burde derfor ikke spørre spørsmålet.

Bibelen sier noe om planken i ditt øye, right

Hvis du leser svaret mitt et par ganger til så kanskje du får med deg at jeg ikke stiller det spørsmålet. Man må ikke alltid stille et direkte spørsmål for å få et tilfredsstillende svar. Men jeg senser at du ville følt deg truet av spørsmål i den retningen, så det er ikke rart du går i forsvar. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn bryr seg om jobben til dama. Men det er omvendt av hva som er viktig for damer. Menn skyr nemlig damer med høy utdanning og krevende stillinger. Så bryr seg absolutt. Det er bare det at de heller vil ha en ufør dame enn en dame som er toppsjef.

Anonymkode: 94b61...080

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har utdanningen/jobben min i bioen så får jeg færre likes enn om det ikke står noe 😄 

Så for en del menn er jurist tydeligvis en dealbreaker. Men tror ikke menn bryr seg egentlig, har en ufør venninne som er veldig populær 😊 Hun er ikke smellvakker, men hun er mye mer sjarmerende enn meg 😊

Men noen menn bryr seg såklart, vi har jo de sjarmerende mannfolka som lister opp hvilke jobber kvinner ikke bør ha 🤦‍♀️

Anonymkode: a5947...4be

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg lite om jobben til kvinner, men hun må være i arbeid. 

Får fnatt av kvinner som tenker lang utdannelse = høy intelligens, og anser seg som "kulturelle". 

Anonymkode: 978ce...f18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke. Men vil IKKE ha en dame med en veldig krevende jobb eller "høystatus jobb", det er turn-off. Barnehage eller sykepleier er bra jobber! Typiske omsorgsyrker.

Anonymkode: d7912...da8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bryr meg ikke. Men vil IKKE ha en dame med en veldig krevende jobb eller "høystatus jobb", det er turn-off. Barnehage eller sykepleier er bra jobber! Typiske omsorgsyrker.

Anonymkode: d7912...da8

Tenker du demonstrerer hovedgrunnen til at damer bør holde seg langt unna konservative menn. Det er jo den tradisjonelle kvinnerollen du søker, kvinnen yter omsorg for lav lønn på jobben og gratis hjemme, og er samtidig fattig nok til at hun ikke har en reell makt i heimen, ergo ar du kan styre og herje og dominere.

Så glad jeg har en normal og likestilt mann, og at jrg har oppdratt barna mine vel så de har høy utdanning og god feministisk oppdragelse.

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tenker du demonstrerer hovedgrunnen til at damer bør holde seg langt unna konservative menn. Det er jo den tradisjonelle kvinnerollen du søker

Jeg tror det et minst like vanlig at damer vil ha håndverkermenn som at menn vil ha kvinner i omsorgsyrker. Tror egentlig det er en mer vanlig preferanse.

Forskjellen er bare at menn fordømmes for sine preferanser, mens kvinner hylles for sine preferanse.

Anonymkode: a92ce...19f

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror det et minst like vanlig at damer vil ha håndverkermenn som at menn vil ha kvinner i omsorgsyrker. Tror egentlig det er en mer vanlig preferanse.

Forskjellen er bare at menn fordømmes for sine preferanser, mens kvinner hylles for sine preferanse.

Anonymkode: a92ce...19f

Det er nok en klassegreie, å være tradisjonell og gammeldags med tanke på kjønnsroller. Håndverkermenn hadde vært helt uinteressant for meg, døtrene mine og andre godt utdanna kvinner jeg kjenner.

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...