Gå til innhold

Er jeg kjip nabo nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i rekkehus i et boligfelt. En av naboene har fest og det er veldig god stemning. Vi har ikke fått noe varsel eller noe. Jeg er veldig sliten etter en lang vakt og hadde gledet meg til å legge meg og få sovet godt før jeg skal på tidligvakt i morgen. Så godt mulig at jeg er unødvendig gretten nå.

Mennesker som ler og koser seg synes jeg normalt er fint, men de har et veldig høyt lydnivå. Det er ikke normal snakking og småprat. De har på musikk som de skal overdøve, og dette er folk oppi 50- og 60-årene så de har kanskje litt dårligere hørsel. Da jeg var ute med hunden i sted hørte jeg dem helt nede ved veien som er på andre siden av hele boligfeltet. La også merke til at ingen andre satt ute i hagene sine, og det pleier de aller fleste gjøre når det er så fint vær, så jeg gjetter at de andre naboene også synes at dette ble litt for mye støy. 

Jeg har ikke lyst til å være så kjip, men hvis de holder på slik etter at klokken er blitt 23 da kommer jeg til å gå bort og spørre pent om de kan skru av musikken og prøve å snakke med normal stemme og ikke rope. 
Er jeg forferdelig kjip da? 

Anonymkode: 58e85...a0c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de andre naboene er tilstede på festen også? Personlig ville jeg ikke gått bort kl. 23, men hver sitt valg. 

Anonymkode: b2cf3...756

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt innafor med en hyggelig forespørsel om å tone ned støynivået etter kl 23 :) Jeg tok mot til meg og tok opp støy med naboens festende 18-åring forrige helg. Det gikk over all forventning. Han dempet musikken, og da han skulle sette i gang festen igjen dagen etterpå kom han innom og spurte pent om støynivået var ok :D 

Anonymkode: ccedd...490

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje de andre naboene er tilstede på festen også? Personlig ville jeg ikke gått bort kl. 23, men hver sitt valg. 

Anonymkode: b2cf3...756

Tror ikke det. Tror det er folk som studerte sammen. De holdt en tale i sted om fylletabber og annet pinlig som skjedde da de var unge. Too much information, for min del. 

AnonymBruker
Skrevet

Regelen er 23 så du kan fint gå bort  2330  eller sende sms om å be de slukke musikken da

Anonymkode: 5681c...af8

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest AnonymBrukar0
Skrevet

På en lørdag hadde jeg ikke brydd meg om hvor lenge de holder på.

AnonymBruker
Skrevet

Når folk fester en sjelden gang pleier jeh bare stappe inn noen ørepropper. Er det ofte vil jeg si fra. Men bor ett sted de samme fester hver gang men ikke ofte nok til at jeg gidder irriteres. Folk prater ute om sommeren utover natta også. Vet jeg ikke sove da så har ørepropper liggende. 

Anonymkode: f601c...6f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjip?? Jeg ville allerede ringt politiet 

Anonymkode: 8ef2f...b7a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men selvsagt kan du si fra etter 23 om du føler for det 😊

Anonymkode: f601c...6f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ventet til midnatt. Da har de gått på overtid. 

Anonymkode: dee29...cd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit og be de dempe seg kl 23, men er de voksne mennesker så skjønner de vel det selv skulle msn håpe. 

Anonymkode: 73e25...7ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det selvkomponert rap 😬 Akkurat nå var det nesten litt underholdende, for dette var ganske ille. Yo!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det selvkomponert rap 😬 Akkurat nå var det nesten litt underholdende, for dette var ganske ille. Yo!

Hahaha 😂

Naboene her har akkurat sunget og danset til «hit me baby one more time» og far i huset klasket mor så hardt på rumpa flere ganger at vi hørte det godt 😂 

Anonymkode: 4ec15...b46

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hahaha 😂

Naboene her har akkurat sunget og danset til «hit me baby one more time» og far i huset klasket mor så hardt på rumpa flere ganger at vi hørte det godt 😂 

Anonymkode: 4ec15...b46

Haha herlig!  

De holder på med taler og slikt nå, så tenker at de kanskje planlegger å avslutte snart. Da drøyer jeg litt før jeg blir klagenaboen. Kanskje de er ferdige til midnatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ventet til rundt midnatt.

Anonymkode: a8c2a...268

AnonymBruker
Skrevet

Bare la de være? Så har du leverage når du skal ha fest?

Anonymkode: b0669...b62

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bor i rekkehus i et boligfelt. En av naboene har fest og det er veldig god stemning. Vi har ikke fått noe varsel eller noe. Jeg er veldig sliten etter en lang vakt og hadde gledet meg til å legge meg og få sovet godt før jeg skal på tidligvakt i morgen. Så godt mulig at jeg er unødvendig gretten nå.

Mennesker som ler og koser seg synes jeg normalt er fint, men de har et veldig høyt lydnivå. Det er ikke normal snakking og småprat. De har på musikk som de skal overdøve, og dette er folk oppi 50- og 60-årene så de har kanskje litt dårligere hørsel. Da jeg var ute med hunden i sted hørte jeg dem helt nede ved veien som er på andre siden av hele boligfeltet. La også merke til at ingen andre satt ute i hagene sine, og det pleier de aller fleste gjøre når det er så fint vær, så jeg gjetter at de andre naboene også synes at dette ble litt for mye støy. 

Jeg har ikke lyst til å være så kjip, men hvis de holder på slik etter at klokken er blitt 23 da kommer jeg til å gå bort og spørre pent om de kan skru av musikken og prøve å snakke med normal stemme og ikke rope. 
Er jeg forferdelig kjip da? 

Ja litt kjip er du 

Anonymkode: ccfce...c29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det, TS? 

Anonymkode: 77775...b93

Skrevet

Folk på 50 hører dårlig? Ja, du er kjip.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De har på musikk som de skal overdøve, og dette er folk oppi 50- og 60-årene så de har kanskje litt dårligere hørsel. 

Ta deg sammen. 

Anonymkode: 7deff...5b5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...