AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Skal på en ridetur, men eier ikke ridesko. Hvilke sko egner seg best å bruke? Har vurdert dr martins eller joggesko Anonymkode: a4626...5f3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Sko med ordentlig hæl. Antagelig har Dr.Martens skiene best hæl.. Anonymkode: 4c6c1...195 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 Du må hvertfall ha sko med hæl for din egen sikkerhet. Anonymkode: a395c...c33
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ingen av delene. Dr Martins er for tunge og joggesko er uegnet. Du må ha en lett sko med en tydelig hel, som vinterskoletter. Om riding er noe du skal fortsette med anbefaler jeg å kjøpe et rideskopar på finn, horze eller hooks. Du finner billige nye til et par hundre kroner bare Anonymkode: d3baf...f2c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Helt vanlig joggesko går helt fint for en tur. Ikke heng det opp i det utstyrsfasistene skriver. Anonymkode: 1bce7...545
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt vanlig joggesko går helt fint for en tur. Ikke heng det opp i det utstyrsfasistene skriver. Anonymkode: 1bce7...545 Utstyrsfantaster, å anbefale å ta en helt vanlig sko så lenge den har hæl? TS, ta en hvilken som helst sko du eier med en tydelig hæl på. (Ikke type høyhælt, men at det er et hakk opp mellom midtfoten og hælen). Dette er for at foten din ikke skal skli gjennom stigbøylen og sette seg fast hvis du faller av, da kan man nemlig bli hengende oppned etter beinet på siden av hesten som løper. Stigbøylen skal under tåballene og trykk hælene ned på baksiden mens du sitter. Anonymkode: da9ae...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Utstyrsfantaster, å anbefale å ta en helt vanlig sko så lenge den har hæl? TS, ta en hvilken som helst sko du eier med en tydelig hæl på. (Ikke type høyhælt, men at det er et hakk opp mellom midtfoten og hælen). Dette er for at foten din ikke skal skli gjennom stigbøylen og sette seg fast hvis du faller av, da kan man nemlig bli hengende oppned etter beinet på siden av hesten som løper. Stigbøylen skal under tåballene og trykk hælene ned på baksiden mens du sitter. Anonymkode: da9ae...cfb Jeg antar "utstyrfantast" er rettet mot de som anbefaler ridesko og mener TS kan få kjøpt noen enkle ridesko til noen hundrelapper bare fordi hun skal ri EN eneste tur... Jeg er opptatt av sikkerheten rundt hest, men jeg synes det er fullstendig bak mål å anbefale noen å kjøpe utstyr til flere hunde kroner fordi dem skal ri EN tur. En nybegynner/veldig uerfaren rytter klarer også svært sjeldent å ha riktig sits å legge vekten korrekt i stigbøylene. Anonymkode: 10f6d...559
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg antar "utstyrfantast" er rettet mot de som anbefaler ridesko og mener TS kan få kjøpt noen enkle ridesko til noen hundrelapper bare fordi hun skal ri EN eneste tur... Jeg er opptatt av sikkerheten rundt hest, men jeg synes det er fullstendig bak mål å anbefale noen å kjøpe utstyr til flere hunde kroner fordi dem skal ri EN tur. En nybegynner/veldig uerfaren rytter klarer også svært sjeldent å ha riktig sits å legge vekten korrekt i stigbøylene. Anonymkode: 10f6d...559 Den ene som anbefalte det... De fleste sa noe med hæl, men så kommer denne med joggesko når TS selv har foreslått et alternativ med hæl. Nei, det er ganske sikkert at en nybegynner ikke klarer å holde korrekt vekt i stigbøylene hele tiden. Men hvis de da i det minste vet at man skal prøve på det, så vil de få en noe mer sikker sits og tidvis rett vekt, og kan se for seg hvordan det skal være. Hvis man er helt blank så er det jo noen som omtrent trer hele foten gjennom bøylen og henger "etter hælen" fordi de da føler de sitter mer fast og tror feilaktig at det er sikrere. Så hvis litt kunnskap kan forhindre at de aktivt går inn for en farligere sits i det minste, så er nå det bra tenker jeg. Anonymkode: da9ae...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå