AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Jeg er gravid i 7.uke. Har overhodet ikke vært kvalm, men er mye trøtt, og oppblåst. Jeg er 40 år, derfor litt ekstra bekymret for abort, særlig siden kvalmen uteblir. Noen som vet hvor stor sjanse det er for missed abortion? Anonymkode: 52d90...e74
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Her kan du lese statistikk: https://datayze.com/miscarriage-chart Anonymkode: 6824e...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Jeg ville ikke bekymret meg ennå. Om bekymringen blir overveldende, bestill privat UL. Men du har symptomer, selv om du ikke er kvalm, og alle har litt ulike symptomer. Jeg ble heller ikke veldig kvalm før i uke 9 tror jeg. Samtidig kan man aldri være sikker ang MA. Noen mister symptomer, og begynner å blø en stund etter. Andre har helt vanlige symptomer, og spyr i ukesvis etter fosteret ikke vokser lengre, fordi kroppen fortsatt kan finne på å produsere like mye hormoner. Andre igjen har nesten ingen plager hele svangerskapet, uten at det er noe galt. Jeg stresset som deg, men viktig å innse at du faktisk bare må vente å se, symptomene så tidlig forteller deg egentlig ingenting. Anonymkode: 15b4b...ec2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Her kan du lese statistikk: https://datayze.com/miscarriage-chart Anonymkode: 6824e...6ce Også lurt å være obs på at linken viser spontanabortsjanser generelt, ikke bare MA. Men grensa mellom spontanabort og MA er litt glidende, fordi man sjelden begynner å blø og miste alle symptomer idet idet foster slutter å leve. Men for noen slutter disse gradvis før man ganske fort blør, for andre fortsetter magen å vokse i ukesvis, og man må avslutte det. Jo flere ultralyder man tar, jo større sjanse vil det være for at en evnt SA blir oppdaget tidligere, som MA. Anonymkode: 15b4b...ec2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå