Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg kan ikke ha en eneste fest uten at det er lagt ut utallige bilder på alle sosiale plattformer. 
Trening- legger ut bilder, flott mat- bilder. Glade barn- bilder.

legger ut kanskje 15 bilder om dagen, kun skrytebilder av dyre vesker og fullt hus av venner og fest. 
Det virker så krampeaktig. 
Festen er nesten ikke verdt noe om hun ikke får lagt ut bilder.

Jeg legger sjelden ut noe, mest fordi jeg har blitt mer privat med alderen. 

i dag f eks. Har jeg gjort hagearbeid, vært på stranda å bada med venninner, lagt god biffmiddag og vært ute å jogget. 
Kunne sikkert tatt super flotte bilder av både blomsterbed, strandbilder og bilder av joggeskoa mens jeg løp 😅 

Men jeg trenger ikke bevise noe for andre. Jeg er fornøyd med meg selv og det jeg gjør - uten å sanke likes for alt

Anonymkode: 8b981...99b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 9df2d...78e

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer mest på hun venninna mi som stadig legger ut video av at hun kjører bil. Veldig interessant for oss andre, liksom.

AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (58 minutter siden):

Jeg lurer mest på hun venninna mi som stadig legger ut video av at hun kjører bil. Veldig interessant for oss andre, liksom.

Hele opplegget er jo egentlig ganske interessant. Det er jo et behov for å vise hvor innholdsrikt og spennende liv en har. Klart, noen gjør mer ut av det enn andre. Men stort sett er det jo ganske jevnt over likt på hele linja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer sikkert noen svar om at det er det som er det normale, og at du må slutte å bry deg...

Men jeg lever på samme måte som du gjør, og jeg savner tiden før sosiale medier.

Anonymkode: 4dcbb...555

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kommer sikkert noen svar om at det er det som er det normale, og at du må slutte å bry deg...

Men jeg lever på samme måte som du gjør, og jeg savner tiden før sosiale medier.

Det er da bare å slette seg fra sosiale medier det. 

Anonymkode: cf257...021

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er da bare å slette seg fra sosiale medier det. 

Anonymkode: cf257...021

Har gjort det for lenge siden, men merker fortsatt at det påvirker samvær med venner eller familie når de er mer opptatt av å ta bilder og legge ut enn å være til stede i øyeblikket. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

En bekjent av meg kan ikke ha en eneste fest uten at det er lagt ut utallige bilder på alle sosiale plattformer. 

legger ut kanskje 15 bilder om dagen, kun skrytebilder av dyre vesker og fullt hus av venner og fest. 

i dag f eks. Har jeg gjort hagearbeid, vært på stranda å bada med venninner, lagt god biffmiddag og vært ute å jogget. 
Kunne sikkert tatt super flotte bilder av både blomsterbed, strandbilder og bilder av joggeskoa mens jeg løp 😅 

Men jeg trenger ikke bevise noe for andre. Jeg er fornøyd med meg selv og det jeg gjør - uten å sanke likes for alt

Er det ikke godt at du kan føle deg bedre enn henne og dele akkurat det her på KG? Det viser jo at du også har et behov for å vise hvor bedre du er.

Anonymkode: e5e1b...a62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har gjort det for lenge siden, men merker fortsatt at det påvirker samvær med venner eller familie når de er mer opptatt av å ta bilder og legge ut enn å være til stede i øyeblikket. 

Akkurat dette misliker jeg også. 

Men til TS så har jeg også ei venninne som legger ut trening, fjellturer, vennelag med maten hun har laget osv. i sosiale medier. For å være ærlig opplever jeg det delvis som fisking etter anerkjennelse. Den samme venninnen snakker ofte om hva andre har og får til som hun syns at hun ikke har og får til selv, og hun ser mye på hva andre legger ut i sosiale medier. Men samtidig, når det er sagt, så er hun en veldig sosial type. Jeg tror det er naturlig for henne å vise frem det hun gjør til mange, også uten at det er ment som selvskryt, det er en form for kommunikasjon

For jeg skal være ærlig og si at jeg sender noen lignende bilder selv, men da i privat melding, til mannen min, mamma og en annen venninne. Venninnen bor i en annen del av landet, vi er rimelig introverte begge to, og sender bilder/Snap for å ta litt mer del i hverandres hverdag. Altså det er ment som kommunikasjon, ikke skryt, men vi snakker en del om at slike glimt av hverdagen fort gir et idyllisk, men skjevt bilde.

Anonymkode: 9273f...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 21.22):

Hvis det plager deg så kan du gi beskjed om at du helst ikke ønsker at hun legger ut bilder av deg.

Anonymkode: 08a33...400

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen deler for å dele - ikke for å vise hvor interessant liv de har. Det blir sånn "dette har jeg gjort i dag", "dette har jeg sett i dag". Vi er forskjellige, noen deler mye, andre litt eller ingenting. Skjønner ikke at man trenger å spekulere i folks motiver eller psykiske helse av den grunn. Sosiale medier er ment å være nettopp det - sosiale. Man deler. Og alle er ikke like. Jeg spekulerer mer på de som er på sosiale medier og ikke deler en dritt og sitter å kjefter om at andre deler. Kom dere vekk da.

Anonymkode: 0e0cb...0f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

på seg selv kjenner man andre...

Anonymkode: 180c2...136

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heilt enig med ts om at det er teit og selvopptatt

Anonymkode: d9be0...942

Skrevet

Systemet med likes og tilbakemeldinger trigger folks behov for respons.  Noen trigges mer enn andre.  Når tanken om bildet blir viktigere enn selve opplevelsen, har det gått for langt.  Da går behovet ut over sosiale relasjoner.  

Hva folk legger ut på sosiale medier, er opp til dem.  Mange er nok ikke klar over hvor avslørende det er.  Folks komplekser kan leses som i åpne bøker.  Man bretter ut hvordan man egentlig ønsker å framstå, men ikke gjør. 

Sånn er sosiale medier, og uten folks behov for anerkjennelse og likes, ville de vært nedlagt for lengst.   

AnonymBruker
Skrevet

Patetisk ja. Sier mye om hennes selvtillit. Og gangsyn. Hvem gidder å sikle etter bilder fra andres hverdag? Jeg spyr av sånt. Kleint rett og slett. 

Anonymkode: 40170...86b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 21.22):

Her får du en 👍av meg for at du er fornøyd med deg selv. Håper du får mange.

Anonymkode: c5810...e9c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (15 minutter siden):

Systemet med likes og tilbakemeldinger trigger folks behov for respons.  Noen trigges mer enn andre.  Når tanken om bildet blir viktigere enn selve opplevelsen, har det gått for langt.  Da går behovet ut over sosiale relasjoner.  

Hva folk legger ut på sosiale medier, er opp til dem.  Mange er nok ikke klar over hvor avslørende det er.  Folks komplekser kan leses som i åpne bøker.  Man bretter ut hvordan man egentlig ønsker å framstå, men ikke gjør. 

Sånn er sosiale medier, og uten folks behov for anerkjennelse og likes, ville de vært nedlagt for lengst.   

Og andre står rundt og bevitner shitshowet. Hvorfor kan ikke «de som er fornøyd med seg selv» heller bare logge av some?

Anonymkode: c5810...e9c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...