AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Funderer litt på en tur til Budapest ila sommeren. Noen som har vært der og kan dele tips om hotell,mat og severdigheter? Har lest om spa som ser veldig bra ut,noen som har vært på det i Budapest? Kommer til å ha med ungdommer,er det noe for dem der? Anonymkode: d2a06...604
Amossa Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Noen år siden vi var der, men husker vi bodde på et såkalt art-hotell i en sidegate til hovedgata. Utmerket hotell med god frokost. Det eneste vi savnet var en balkong, for det var sol og varmt der. Tror hotellstandarden i Budapest er generelt god. Selv syntes vi det var fint å bo nær sentrum, men med kort vei til den andre siden. Der er flere spa med basseng og varme kilder. Ett ligger på Gellerthøyden. Vi tok fjellbane/gondol til toppen. Fin tur med storslagen utsikt. Konsert i Matthias-kirken var også en stor opplevelse, men kanskje ikke noe for ungdommen? Heldige dere som har 6 dager der. Vi var der i 4 døgn, og det var altfor lite. Veldig god mat, hyggelige spisesteder, mange butikker og markeder, vakker natur. Budapest har alt
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Synes spaet på Gellért var bra. De har sånne termalske bad og utendørs basseng. Bodde på hotellet også, og synes det var greit nok, men jeg var ikke så mye på hotellet da. Kjøpte meg sånn 3-dagerskort til undergrunnen og tok den stort sett overalt. Anbefaler å ta en båttur på elven (dere kan se getyourguide for billetter osv). Anonymkode: b1ab0...eab
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Masse gode hoteller i Budapest. Anbefaler å velge et som er sentralt, for eksempel ved ruta til 4-6-trikken, helst ved en metrostasjon. Jeg foretrekker Pest-siden. Velger du et med 4-5 stjerner og leser anmeldelsene, er det som regel ok. Det er mye for ungdommer der også! Hvis du er ute etter spa, sjekk gjerne ut hoteller som har eget spa. Det er ganske mange, for eksempel hotellet tilknyttet Café New York. Anbefaler utendørsbadet Palatinus på Margitsziget (Margitøya)! Jeg tror også det er et spahotell litt lengre ned på øya for Palatinus, men det er litt mindre sentralt enn å bo sentralt i Pest. Anonymkode: 0d8fe...e98
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Synes spaet på Gellért var bra. De har sånne termalske bad og utendørs basseng. Bodde på hotellet også, og synes det var greit nok, men jeg var ikke så mye på hotellet da. Kjøpte meg sånn 3-dagerskort til undergrunnen og tok den stort sett overalt. Anbefaler å ta en båttur på elven (dere kan se getyourguide for billetter osv). Anonymkode: b1ab0...eab Gellert-hotellet er vel litt slitent, med mindre de har renovert hele hotellet relativt nylig? Anonymkode: 0d8fe...e98
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Gellerthotellet er stengt på grunn av oppussing, og jeg tror mesteparten av badet også er stengt. Anbefaler Szechenyi-badet i stedet. Anonymkode: d34db...3a9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Severdigheter: - Slottshøyden (betal dere inn i Mattiaskirken) - Parlamentet - interessant lmbisn - Nyte livet på Margitøya (bade, spise mat, gå tur i parken, kan leie sykkel) - Terrorháza (museum om kommunisttiden) - Shop till you drop! - Masse gode restauranter - søk gjerne etter hva som er hot akkurat nå (men de restaurantene må dere ofte ha reservasjon på!) - Partydistriktet i distrikt seks (ved Király utca), vel verdt et besøk selv om dere ikke skal feste (mat, god stemning, artig og historisk gjennomgang gjennom flere store hus). Anonymkode: 0d8fe...e98
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Tusen takk for tips alle sammen! Anonymkode: d2a06...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå