AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Er er 21 år gammel dame og har aldri tenkt at jeg har lyst til å få mine egne barn. Det betyr ikke at jeg ikke liker barn. Har en nevø jeg passer og liker å passe han, men kunne aldri tenk meg å få mine egne. Føler at de fleste forventer at jeg skal få barn en dag og mange i familien sier «tenk så gøy når du får dine egne barn». Andre her som er i samme sko? Anonymkode: 82788...bd5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Ja, men jeg fikk barn da. Følte liksom man «måtte» for å ikke være unormal. Gjør akkurat som du vil, og andre sine konmentarer er bare smalltalk og ikke noe å bli sur over🙂 Anonymkode: 87d99...ac3 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Var i samme sko da jeg var 21. Men første barn kom da jeg var 29.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men jeg fikk barn da. Følte liksom man «måtte» for å ikke være unormal. Gjør akkurat som du vil, og andre sine konmentarer er bare smalltalk og ikke noe å bli sur over🙂 Anonymkode: 87d99...ac3 Trist liv Anonymkode: 36cc6...4bb 2 2
LauraPalmer Skrevet 10. juni 2023 #5 Skrevet 10. juni 2023 Er 47 år, barnløs, og har aldri hatt lyst på barn. Har gjennom hele livet fått høre at jeg nok kom til å skifte mening når jeg ble eldre. Har vært sammen med samboer i 20 år, vi har god økonomi og gjør hva vi vil med vår fritid 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #6 Skrevet 10. juni 2023 Jeg tenker det kommer litt an på hvem man møter også, og hvordan livet ser ut når man har passert 30. Jeg skulle heller aldri ha barn, var sikker lenge, men når tida begynte å tikke ut og partner over svært mange år hadde lyst (ikke så mye at han ville gått fra meg, men han syntes det hørtes hyggelig ut), så kjente jeg også litt på at det hadde jo passet veldig godt inn i livene våre nå, og kanskje gitt det litt mer mening. Så nå tenker vi å prøve snart likevel. Jeg tenker du fortsatt er ung, og foreløpig er det helt uaktuelt for deg. Det er det eneste du trenger å forholde deg til, kanskje endrer du aldri mening, eller kanskje du får kjempelyst. Eller kanskje du som meg aldri får noe brennende ønske, men lander på at du tror du foretrekker det fremfor livet uten likevel. Det trenger du ikke lande på idag, men ingen har likevel rett til å si "bare vent til du blir eldre", for det vet de heller ingenting om. Anonymkode: f258f...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 Skal aldri ha barn og har aldri ønsket det heller. Liker de egentlig ikke heller. Anonymkode: ad283...3f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 Ja, jeg har aldri hatt lyst på barn. Hadde kanskje fått barn hvis jeg hadde truffet en som gjerne ville ha barn med meg. Anonymkode: 9dac9...822 1
jukkapalme Skrevet 10. juni 2023 #9 Skrevet 10. juni 2023 Er 43 år og har aldri hatt lyst på barn. Bestemte meg for at jeg aldri skulle ha barn allerede da jeg var 12-13 år og har aldri endret mening. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #10 Skrevet 10. juni 2023 Jeg hadde en trist barndom og jeg tror det var grunnen til at jeg lenge ikke ønsket barn. Men så møtte jeg en som jeg følte meg trygg med og når økonomi og alt var på stell, så jaggu kom barneønsket likevel. Nå har jeg to og er fornøyd med det. Men ble altså 35 før første barn kom. Anonymkode: 3654e...475 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #11 Skrevet 10. juni 2023 Et liv uten barn er ufattelig trist. Og de som sier de ikke en gang liker barn må ha et veldig kaldt hjerte. Synes det er helt forferdelig at noen kan få seg til å si noe sånt. Nei, de som ikke har fått barn har virkelig ikke levd livet og kjent på de gleder som det gir. Stakkars folk. Anonymkode: d4f75...219
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #12 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er er 21 år gammel dame og har aldri tenkt at jeg har lyst til å få mine egne barn. Det betyr ikke at jeg ikke liker barn. Har en nevø jeg passer og liker å passe han, men kunne aldri tenk meg å få mine egne. Føler at de fleste forventer at jeg skal få barn en dag og mange i familien sier «tenk så gøy når du får dine egne barn». Andre her som er i samme sko? Anonymkode: 82788...bd5 Du er 21 år. Anonymkode: 792b9...624 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #13 Skrevet 10. juni 2023 Er 40 år, har ikke lyst på barn og har aldri hatt det. Folk sier at du kommer til å ombestemme deg, men jeg gjorde det aldri. Jeg var sammen med en mann som jeg elsket, han ville ha barn og jeg måtte gå mange runder med meg selv der, jeg var jo så forelsket at tanken om et "kjærlighetsbarn" en gang i fremtiden muuuligens var noe å tenke på. Men jeg kom frem til at jeg ikke ville ha, og det ble slutt litt pga det. Jeg var 25 da, han trodde jo jeg kunne komme til å ombestemme meg innen jeg var 30 som var hans alder da han skulle ha barn, men jeg visste jeg aldri kom til å gjøre det og forlot han så han kunne finne noen andre. Nå er jeg sammen med en mann med to voksne barn fra før, og det passer meg perfekt. Ikke stemor, men fremdeles familie nedover på en måte. Mine søsken har også gitt mine foreldre barnebarn og meg fine tanteunger. Helt perfekt. Det er litt tabu å snakke om, men det er mange som angrer på at de fikk barn også. Det er ikke for alle! Har lest at barnløse i snitt er mer lykkelige også, det er ikke en billett til en lykke eller mening med livet som mange tror, eller noe som garanterer en fin alderom. Anonymkode: 76931...c3e 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #14 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er er 21 år gammel dame og har aldri tenkt at jeg har lyst til å få mine egne barn. Det betyr ikke at jeg ikke liker barn. Har en nevø jeg passer og liker å passe han, men kunne aldri tenk meg å få mine egne. Føler at de fleste forventer at jeg skal få barn en dag og mange i familien sier «tenk så gøy når du får dine egne barn». Andre her som er i samme sko? Anonymkode: 82788...bd5 Jepp, hadde aldri lyst til på barn. Så fikk jeg en for mannens del og nå har vi to. Anonymkode: a5da6...314
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er 40 år, har ikke lyst på barn og har aldri hatt det. Folk sier at du kommer til å ombestemme deg, men jeg gjorde det aldri. Jeg var sammen med en mann som jeg elsket, han ville ha barn og jeg måtte gå mange runder med meg selv der, jeg var jo så forelsket at tanken om et "kjærlighetsbarn" en gang i fremtiden muuuligens var noe å tenke på. Men jeg kom frem til at jeg ikke ville ha, og det ble slutt litt pga det. Jeg var 25 da, han trodde jo jeg kunne komme til å ombestemme meg innen jeg var 30 som var hans alder da han skulle ha barn, men jeg visste jeg aldri kom til å gjøre det og forlot han så han kunne finne noen andre. Nå er jeg sammen med en mann med to voksne barn fra før, og det passer meg perfekt. Ikke stemor, men fremdeles familie nedover på en måte. Mine søsken har også gitt mine foreldre barnebarn og meg fine tanteunger. Helt perfekt. Det er litt tabu å snakke om, men det er mange som angrer på at de fikk barn også. Det er ikke for alle! Har lest at barnløse i snitt er mer lykkelige også, det er ikke en billett til en lykke eller mening med livet som mange tror, eller noe som garanterer en fin alderom. Anonymkode: 76931...c3e Barnløse er i snitt mer lykkelige - frem til 50 års alder. Da er barnløse mindre lykkelige enn de med barn. Det er det som er forskningen. Anonymkode: a5da6...314
skreppamedleppa Skrevet 10. juni 2023 #16 Skrevet 10. juni 2023 Jeg er 38 og har aldri ønsket meg barn. Det har ikke vært et standpunkt å ta stilling til engang sånn sett for tanken har bare vært den minst fristende på jord. Det er jo mye vi ikke går rundt og tar stilling til hver eneste dag fordi vi bare vet at det livet ønsker vi oss ikke for oss selv, uten at det trengs mansplaining på teskje nivå for folk. Den eneste plassen jeg har opplevd det er kg, at noen har hatt tungt for respekt for andres valg ang barn/ikke barn. Jeg har også en familie og en krets hvor det ikke har vært noe press om dette, det er nesten like uhørt som å spørre de eldre ifamilien om hvem den neste er til å dø, en går ikke rundt og masser på folk om dette. Hver og en er fri til å bestemme over seg selv. En ser jo det om det dukker opp en baby eller ikke, det er liksom ikke noe å mase om... En av mange grunner til at mannen min er mister rett er fordi han deler det samme synet på avkom som meg, og vi tok denne praten tidlig i forholdet. Og det er jeg veldig glad for, at jeg både kan være barnfri og ha en mann som er rett på alle måter. Men det å være barnfri håper jeg virkelig hadde trumfet en mann, for det ligger så dypt i meg: å ikke vil ha barn. Jeg er også veldig glad for at jeg er av en slik personlighet som ikke må hoppe fordi andre hopper, at selv om normen er at vi kvinner skal få barn, så betyr ikke det at jeg må. Jeg er fri til å gjøre med mitt liv som jeg ønsker og som gagner livet og det det har å by på. At jeg har det i meg til å stå i valgene jeg tar. Akkuratt med tanke på barn så vet jeg at det har spart meg for veldig mye livssorg og problemer og anger som jeg vet hadde blitt om jeg hadde hoppet på det toget, bare fordi dette er det vi forventer av kvinnerollen. Du er jo ennda ung, du vil nok oppleve å bli møtt med denne forestillingen om at du skal få barn i noen (minst 10-15) år til (om det er slik kretsen din er..) Så enten må du lære deg å bare overse det, eller så må du gjøre det ganske klart at de får tenke hva de vil men at du ikke orker å høre på noe barnemas da dette er uaktuelt for deg.. Kanskje du ombestemmer deg, kanskje du ikke gjør det, men et snev av respekt for det valget du lever med nå synes jeg folk rundt deg kan ha. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #17 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er er 21 år gammel dame og har aldri tenkt at jeg har lyst til å få mine egne barn. Det betyr ikke at jeg ikke liker barn. Har en nevø jeg passer og liker å passe han, men kunne aldri tenk meg å få mine egne. Føler at de fleste forventer at jeg skal få barn en dag og mange i familien sier «tenk så gøy når du får dine egne barn». Andre her som er i samme sko? Anonymkode: 82788...bd5 Du er 21.. så vidt sluttet med bleie, neida. Tanker du har må kan forandre seg om 5 år 10 år.. trenger ikke tenke på eller ta stilling til det nå Anonymkode: 675a2...204
Rowan Skrevet 10. juni 2023 #18 Skrevet 10. juni 2023 Jeg var i en litt annen situasjon: var sikker på at jeg skulle ha barn da jeg var yngre. Det var bare det en gjorde liksom. Fant ut da jeg nærmet meg 30 at det egentlig ikke var noe likevel for meg. Har et slags barn da, katten min! 🥰 Synes også 80% av barn jeg har møtt er irriterende. Det var alltid noe jeg var bekymret for da jeg trodde jeg skulle ha barn. Hadde sikkert elsket ungen min, men hen vil jo ha venner på besøk og tenk om de er drittunger... Og jeg verdsetter et stille hus så sykt mye! 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #19 Skrevet 10. juni 2023 LauraPalmer skrev (1 time siden): Er 47 år, barnløs, og har aldri hatt lyst på barn. Har gjennom hele livet fått høre at jeg nok kom til å skifte mening når jeg ble eldre. Har vært sammen med samboer i 20 år, vi har god økonomi og gjør hva vi vil med vår fritid Akkurat det samme😅. Alder og alt. Anonymkode: daccb...b1d 2
tøydokka Skrevet 10. juni 2023 #20 Skrevet 10. juni 2023 Ja, har aldri kjent på det ønske om å få barn. Er over 40 nå, så det kommer nok heller ikke til å skje. Kjekt å se vi er flere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå