AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Er det noen av dere som har opplevd samlivsbrudd veldig tidlig etter første barn? Kan dere fortelle litt om hvordan det gikk? Både når det gjaldt bosituasjon/flytting, hvem gikk fra hvem og hvorfor, samarbeid da og nå med andre forelder osv. Har selv en nyfødt og vurderer å gå.. Anonymkode: 3514a...f24 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Med min første gikk vi ifra hverandre etter 4 mnd. Grunnene er sammensatt, det var jeg som gikk. Han flyttet ut av leiligheten da det var mine besteforeldre som eide den. Jeg angrer fryktelig mye. Ikke fordi vi ville vært sammen i dag, det var riktig at vi ikke skulle være sammen, men jeg skulle ønske jeg ikke hadde gjort det så tidlig som ved 4 mnd. Jeg var 20 år, ganske impulsiv og selv om vi hadde våre greier skulle jeg ønske jeg hadde stått i det ihvertfall det første året. Han var og er verdens beste pappa og det smerter meg virkelig at han måtte oppleve å få barn for så å få beskjed om å flytte ut selv om det såklart var grunner til at jeg gikk. Jeg klarte meg veldig godt alene med babyen. Han hadde samvær sammen med meg i starten, og begynte med overnatting da barnet var rundt 1,5 år. Jeg og pappaen hadde nok et turbulent forhold det første året ish etter bruddet, men tiden leger alle sår og vi begynte å samarbeide svært godt etter det. Begynte med 50/50 da barnet var 3. Vi har begge nye partnere og er gode venner, barnet er nå 13 år og vi har feiret 17 mai sammen alle sammen nesten hvert år siden han begynte på barneskolen. Vi er også venn med hverandres partnere. De inviteres også til mine "nye" barns bursdager, dåp ect. Vi møtes nesten hver helg på kamper osv i sesongen. Jeg har aldri krevd barnebidrag fra han, men vi har alltid snakket sammen om utgiftene og vi har delt alt som er rimelig å dele. Det eneste han har overført fast er halve barnehagen og Sfo den tiden det var aktuelt. Jeg har så fått full barnetrygd selv da vi hadde 50/50 fordi han har godkjent det. Ellers så ringer jeg han bare og spør før jeg bruker betydelige beløp også sender jeg bilde av kvitteringen og han overfører. Det har fungert veldig rettferdig og godt. Har ikke stor differanse i inntekt uansett. Anonymkode: e60f6...529 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Med mindre det er vold i bildet, så går man ikke fra hverandre første årene med en unge. Så hold ut eller kontakt krisesenter om det er vold. Anonymkode: 066c7...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med mindre det er vold i bildet, så går man ikke fra hverandre første årene med en unge. Så hold ut eller kontakt krisesenter om det er vold. Anonymkode: 066c7...3ea Barn takler da ikke brudd bedre når de er 3-4 år vs 3-4 mnd? Anonymkode: 25408...4df
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #6 Skrevet 10. juni 2023 Mine foreldre holdt sammen, men jeg har halvsøsken og kan dele min erfaring der. Som barn visste jeg ikke en gang at det var rart at min far og moren til mine halvsøsken kunne feire jul sammen med meg og min mor. Jeg så aldri noe til noen konflikt og hørte aldri om noen fra mine halvsøsken. Så noen får det greit nok til. Anonymkode: 25408...4df
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Barn takler da ikke brudd bedre når de er 3-4 år vs 3-4 mnd? Anonymkode: 25408...4df Det er sant, men den første tiden med et nytt barn er unntakstilstand. Livet kommer ikke til å være sånn for alltid, og mange «problemer» i småbarnslivet løser seg med årene. Har hørt anbefalinger om å vente alt fra barnet er 1,5 til 3 år, før man evt går fra hverandre. På familievernkontoret sa de 1,5 år. Anonymkode: 8f05d...9b7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå