Gå til innhold

Bedt til kaffe i konfirmasjon, hvor mye er vanlig å gi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bedt til kaffe til mitt søskenbarns sønn (altså konfirmanten blir min sønns tremenning). Vi har ikke særlig kontakt, så ble overrasket over å bli invitert, men koselig er det jo. Det er meg og min sønn på 1 år som er invitert. De hadde middagsfeiring i dag med nærmeste familie. Så skal de ha kaffe og kake imorgen med bekjente. Det er dit vi er invitert. Er 500kr en grei sum? Jeg er bare tilkallingsvikar så har ikke all verdens å rutte med, og har vært i 4 konfirmasjoner i år allerede 🙈 så håper at 500kr er greit?

Anonymkode: 49b90...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes 500 er helt ok, gav 1000 til tantebarn. Men da var jeg i selve middagen

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har man kaffegjester som konfirmant også nå? Ville gitt mellom 300-500 kr. 

Anonymkode: 88f5f...d4a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde vi også da jeg var konfirmert på 90 tallet! Så ikke nå, men ja det er helt vanlig.  

Anonymkode: a40ec...699

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kaffegjest i komfirmasjon dagen etter selve konfirmasjonen. Det hadde jeg ikke giddet, det er kun pengeinnsamling.

Anonymkode: 02620...537

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

300-500 kr er mer enn nok

Anonymkode: f0191...85f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kaffegjest i komfirmasjon dagen etter selve konfirmasjonen. Det hadde jeg ikke giddet, det er kun pengeinnsamling.

Restemat dag på kaker rett og slett.

Anonymkode: 69d32...79d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg ikke blir invitert i kirka og på middag, så dropper jeg rett og slett å dra + gave. Det virker som at det er kun for å få mer penger... spesielt om man ikke er nære og har kontakt.

Anonymkode: 8273b...b9d

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

500 holder. Var vanlig her jeg bor å invitere naboer og litt mer perifere folk på kaffeselskap dagen etter konfirmasjon på 80-tallet. Nå inviterer man som regel disse på selve dagen, etter middagen. På den tiden var det jo mest vanlig å ha selskapet hjemme, så litt plassmangel som gjorde at man delte det på to dager. Det var før den galskapen som råder nå ved slike feiringer begynte. Nå er vel konfirmasjonsfester omtrent like påkostet som bryllup 😔

Anonymkode: dea73...17d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror også det har mye med at sønnen har autismespekterforstyrrelse og epilepsi trigget av mye støy og stimuli, at de heller ville ha det i to mindre omganger. 

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke i min krets

Anonymkode: 31724...ebf

AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt 750 jeg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei det er det ikke nødvendigvis 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du vet konfirmanten har noe spesielt han liker å gjøre så ville jeg ha gitt noe tilknyttet det f.eks bok, turutstyr e.l. Verdi rundt 200-300 er mer enn nok, spesielt om dere ikke har så mye kontakt ellers. 

Anonymkode: d2f38...a84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du vet konfirmanten har noe spesielt han liker å gjøre så ville jeg ha gitt noe tilknyttet det f.eks bok, turutstyr e.l. Verdi rundt 200-300 er mer enn nok, spesielt om dere ikke har så mye kontakt ellers. 

Anonymkode: d2f38...a84

Gutten er multifunksjonshemmet, uten språk og sitter i rullestol med døgnkontinuerlig BPA så det er ikke så mye annet utstyr som er aktuelt enn penger. 

Skrevet

Ville verken gått eller gitt noe,  kaffegjester er en grådig måte å få enda flere penger på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gi symbolske gaver på at de er på vei inn i voksenlivet. En pose filterkaffe, et par øl, og en pilledosett. Blir et par hundre kroner med andre ord. 

Anonymkode: cc134...fe1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

500 kroner er en fin sum det. 

Anonymkode: 49464...155

AnonymBruker
Skrevet

Synest 300 er en grei som når en ikke har særlig kontakt.

Anonymkode: c813d...15f

• Liker 1
Gjest AnonymBrukar0
Skrevet

Jøss, er det virkelig vanlig å være så kjipe som mange er i denne tråden.

Jeg er vant til og syns det er koselig å gi noe til mine venninners/slektningers/naboers konfirmanter selv om jeg ikke er bedt i konfirmasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...