AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Jeg blir overrasket over hvor stor andel menn som nærmer seg 40-åra som fremdeles bare søker casual bekjentskaper? De er barnløse og sier at de ønsker seg familie og barn "en dag", men at de ikke er ute etter noe seriøst nå. Dette blir sagt lenge før jeg møter dem, så det er ikke noe som kommer opp som et høflig avslag, men representerer slik de faktisk lever. Men går ikke snart toget for disse karene? Vet at menn kan få barn "i all evighet", men om målet er familie i fremtiden så er det vel uansett ingen sjakktrekk å trekke det ut så lenge som mulig? Anonymkode: 0ab0d...bb0 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Noen av de får da sitt første barn mellom 48 og 50 år sånn ca. Sprøtt men sant.. Anonymkode: a1cf7...bdd
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Er det mange ? Jeg har møtt på en, men han har det vel det slik fordi at han ikke har orden på livet, og derfor veldig lite lurt og få barn. Anonymkode: 26536...91b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 Har aldri møtt på dem. Men har ikke stilt inn så de kommer opp heller. Er 33 og har øverste grense på 36. Det er weird da. Casual såpass gammel? Sæden blir dårligere rundt førti og regner med de da søker langt yngre kvinner i tillegg. No go for meg. Anonymkode: c1c49...dce 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #5 Skrevet 10. juni 2023 Jeg tror faktisk en del menn ikke vet det. Jeg tror veldig mange menn tror at de har like store muligheter og at sæden deres er evig ung. Det er ikke pratet særlig mye om menns alder og sædkvalitet og at den forandrer seg, men alle kjenner liksom til kvinnekroppens fruktbarhetsvindu. Tror mange menn ikke tenker at de har noe vindu. Anonymkode: c1c49...dce 6 1
kar90 Skrevet 10. juni 2023 #6 Skrevet 10. juni 2023 Bør ikke være overraskende at menn ønsker å leve et godt liv. Sannheten er jo at man kan få barn når som helst biologisk sett, og man blir jo ikke mindre sannsynlig for å kunne få det om man sparr kostnadene det er å ha dame og barn og investerer i sine beste år. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 kar90 skrev (1 minutt siden): Bør ikke være overraskende at menn ønsker å leve et godt liv. Sannheten er jo at man kan få barn når som helst biologisk sett, og man blir jo ikke mindre sannsynlig for å kunne få det om man sparr kostnadene det er å ha dame og barn og investerer i sine beste år. Som man ser. Menn vet ikke at sædkvaliteten synker med årene. Anonymkode: c1c49...dce 8 1
kar90 Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som man ser. Menn vet ikke at sædkvaliteten synker med årene. Anonymkode: c1c49...dce Men det er jo ikke relevant. Barn blir det jo fort lett uansett. Dessuten så er jo bare dette egentlig et standpunkt om at man ikke ønsker barn, men ser for seg at det kan bli aktuelt under de rette omstendighetene. Jeg kunne funnet på å sagt det,selv om jeg er sterilisert. Ser ingen grunn til å stenge dører med å være for bastant når å moderere seg kan holde de åpne.
Grüner Skrevet 10. juni 2023 #9 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg blir overrasket over hvor stor andel menn som nærmer seg 40-åra som fremdeles bare søker casual bekjentskaper? De er barnløse og sier at de ønsker seg familie og barn "en dag", men at de ikke er ute etter noe seriøst nå. Dette blir sagt lenge før jeg møter dem, så det er ikke noe som kommer opp som et høflig avslag, men representerer slik de faktisk lever. Men går ikke snart toget for disse karene? Vet at menn kan få barn "i all evighet", men om målet er familie i fremtiden så er det vel uansett ingen sjakktrekk å trekke det ut så lenge som mulig? Anonymkode: 0ab0d...bb0 De er fuckboys. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #10 Skrevet 10. juni 2023 kar90 skrev (Akkurat nå): Men det er jo ikke relevant. Barn blir det jo fort lett uansett. Dessuten så er jo bare dette egentlig et standpunkt om at man ikke ønsker barn, men ser for seg at det kan bli aktuelt under de rette omstendighetene. Jeg kunne funnet på å sagt det,selv om jeg er sterilisert. Ser ingen grunn til å stenge dører med å være for bastant når å moderere seg kan holde de åpne. Eh, jo, det er relevant. Vinduet for å få barn avhenger av det. Poenget er at både menn og kvinners alder har innvirkning på å i det hele tatt få barn, og å få friske barn. Sånn er det bare. Jeg sier ikke at folk skal stresse. Men vil man ha barn, kan det være greit å tenke på tidspunkt og at muligheten reduseres. Som kvinne tenker jeg på det, at min fruktbarhet gradvis vil dale etter 35. Det gjør ikke at jeg rusher inn i noe, men det gjør for eksempel at jeg får ræva i gir når det gjelder dating. Anonymkode: c1c49...dce 5
kar90 Skrevet 10. juni 2023 #11 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, jo, det er relevant. Vinduet for å få barn avhenger av det. Poenget er at både menn og kvinners alder har innvirkning på å i det hele tatt få barn, og å få friske barn. Sånn er det bare. Jeg sier ikke at folk skal stresse. Men vil man ha barn, kan det være greit å tenke på tidspunkt og at muligheten reduseres. Som kvinne tenker jeg på det, at min fruktbarhet gradvis vil dale etter 35. Det gjør ikke at jeg rusher inn i noe, men det gjør for eksempel at jeg får ræva i gir når det gjelder dating. Anonymkode: c1c49...dce 35? Den har begynt å dale siden du var 25. Du kan ikke ta forgitt at du kan få barn etter 35, og ikke bør du det heller. For oss menn er det ikke så nøye. 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #12 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, jo, det er relevant. Vinduet for å få barn avhenger av det. Poenget er at både menn og kvinners alder har innvirkning på å i det hele tatt få barn, og å få friske barn. Sånn er det bare. Jeg sier ikke at folk skal stresse. Men vil man ha barn, kan det være greit å tenke på tidspunkt og at muligheten reduseres. Som kvinne tenker jeg på det, at min fruktbarhet gradvis vil dale etter 35. Det gjør ikke at jeg rusher inn i noe, men det gjør for eksempel at jeg får ræva i gir når det gjelder dating. Anonymkode: c1c49...dce Gjennomsnittlig sett selvfølgelig. Mora mi er dritfruktbar og fikk like lett unger da hun var 44, men altså. Bare tenker det kan være greit å tenke på, så man plutselig ikke er for sent ute. En del kvinner sjekker jo også eggene sine på ultralyd. Jeg vil jo også at jeg skal være energisk når jeg får barn, og er man førti-femti, så har man en annen kropp enn når man er tjue,tretti. Men sånn tenker jeg da. Vet om mange som ikke nødvendigvis tenker på dette. Jeg vil for eksempel ikke ha barn i huset når jeg er seksti. Så noen tanker er jo mer individuelle. Anonymkode: c1c49...dce 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #13 Skrevet 10. juni 2023 kar90 skrev (2 minutter siden): 35? Den har begynt å dale siden du var 25. Du kan ikke ta forgitt at du kan få barn etter 35, og ikke bør du det heller. For oss menn er det ikke så nøye. Nei. Det er 35. Hva er greia di? Jeg skjønner du ikke vil det skal være så nøye for deg, men du burde jo snakke sant for det. Anonymkode: c1c49...dce 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #14 Skrevet 10. juni 2023 kar90 skrev (2 minutter siden): 35? Den har begynt å dale siden du var 25. Du kan ikke ta forgitt at du kan få barn etter 35, og ikke bør du det heller. For oss menn er det ikke så nøye. Du synes 6% lavere fruktbarhet fra man er 25-29 er at den "daler"? Really? Anonymkode: 1e565...354 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 kar90 skrev (2 minutter siden): 35? Den har begynt å dale siden du var 25. Du kan ikke ta forgitt at du kan få barn etter 35, og ikke bør du det heller. For oss menn er det ikke så nøye. Det er nøye. For det første gir gammel far risiko for for tidlig fødsel og fosterskader. For det andre har du som femtiåring mikroskopiske sjanser til å treffe ei dame på 25-30 som er interessert i å stifte familie med deg. For det tredje skal barnet ikke bare unnfanges, men også følges opp. Anonymkode: 3e5a8...439 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #16 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du synes 6% lavere fruktbarhet fra man er 25-29 er at den "daler"? Really? Anonymkode: 1e565...354 Hat mot kvinner over 25 vil ingen ende ta, skjønner du. Vi er visst ikke verdt en dritt 🤣🤣🤣 Anonymkode: 3e5a8...439 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #17 Skrevet 10. juni 2023 Jeg skjønner det ikke. Kvinner er fullt klar over at de har et fruktbarhetsvindu. Hvorfor virker det som at menn ikke tåler at de også eldes? Det er jo ingen urettferdighet i det. Det er bare livet. Anonymkode: c1c49...dce 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #18 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner det ikke. Kvinner er fullt klar over at de har et fruktbarhetsvindu. Hvorfor virker det som at menn ikke tåler at de også eldes? Det er jo ingen urettferdighet i det. Det er bare livet. Anonymkode: c1c49...dce Selvfølgelig. Men menn er kresne og vil kun ha unge, pene damer. Helst jomfruer. Helst dem som tillater mannen å pule andre. Anonymkode: 3e5a8...439
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #19 Skrevet 10. juni 2023 kar90 skrev (18 minutter siden): Bør ikke være overraskende at menn ønsker å leve et godt liv. Sannheten er jo at man kan få barn når som helst biologisk sett, og man blir jo ikke mindre sannsynlig for å kunne få det om man sparr kostnadene det er å ha dame og barn og investerer i sine beste år. Et godt liv er ifølge all forskning liv i et forhold. Single mennesker løper mye større risiko for å dø tidlig enn mennesker i forhold. Det koster heller ingenting å ha dame, med mindre du har husmorfetisj. Anonymkode: 3e5a8...439 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #20 Skrevet 10. juni 2023 La nå folk gjøre som de vil. Hvis du ikke vil ha disse mennene så er det jo ingen som hindrer deg fra å velge noen andre? Anonymkode: 73f30...0f1 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå