Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære kloke Kvinneguiden-damer! Jeg trenger deres hjelp 😊

Jeg har en 10 mnd gammel datter som jeg har ammet fra start. Jeg tenker å avslutte ammingen når hun har bikket året, og har naturlig nok derfor sakte men sikkert trappet litt ned på ammingen. Jeg ammer ca 4-5 ganger i døgnet fremdeles, hvorav én av disse gangene er ila. natten. Dette vil jeg jo redusere ytterligere de neste månedene.

Den siste uken har vært helt forferdelig sånn kroppslig sett - jeg forstår faktisk ikke hva som skjer i min egen kropp. Jeg holder en del vann og har gått fra 500 g - 1 kg opp i vekt. Jeg har hatt voldsom hodepine, magen står RETT ut og jeg har noen voldsomme murringer som kommer og går. I tillegg er kroppen tung og energiløs, og jeg kunne sovnet stående. Det er slik stort sett hele dagen, og - spesielt magen - blir fort litt værre når jeg feks har spist et måltid. 

Slik jeg har beskrevet det nå så minner det meg jo veldig om menssmerter, slik jeg hadde før jeg ble gravid. Problemet er at mensen aldri kommer? Før kunne jeg ha slike smerter som jeg beskriver nå i en dag eller to før mensen kom, men nå skjer det jo absolutt ingenting. Det er helt topp å leve uten, det er ikke det, men når kroppen er såpass vond og jeg ikke får igjen en eneste bukse og har null energi, så vil jeg jo bare få den tilbake med det samme… Orker ikke gå rundt å ha det slik lenge, selv om jeg jo vet at kroppen gjør jobben og mensen kommer når kroppen er klar 😅 Er bare redd for å gå rundt å ha det slik med disse smertene i lengre tider..

DERFOR lurer jeg på om det er noen med lignende erfaring som kan fortelle litt hvordan det var å få første mens etter svangerskap? Er noen av symptomene over som jeg beskriver et tegn på at noe er på gang, og hvor lang tid tok det eventuelt før noe skjedde?

Det skal legges til at vi ikke har hatt ubeskyttet sex, og jeg er heller ikke gravid. Går ikke på noe prevensjon, da jeg hadde ønske om å se ting litt an og gjerne få tilbake min naturlige syklus før jeg begynner på noe 😊

Blir veldig glad for alle svar og deling av erfaringer 🙏🏼

Anonymkode: 5a0c2...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du ikke er gravid men har du tatt en graviditetstest ? 

Selv opplevde jeg murringer uten å få mensen andre gangen jeg var gravid. 

Uavhengig om en test er positiv eller negativ så ville jeg lett tatt en tur til gynekolog for dette merkelige greiene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 time siden):

Du sier du ikke er gravid men har du tatt en graviditetstest ? 

Selv opplevde jeg murringer uten å få mensen andre gangen jeg var gravid. 

Uavhengig om en test er positiv eller negativ så ville jeg lett tatt en tur til gynekolog for dette merkelige greiene. 

Ja, jeg har både tatt g-test og el-test, for jeg føler det kan være vanskelig å skille tidlige symptomer på graviditet, eggløsning og mensen. Alle tester har vært negative og siden vi har vært forsiktige forventet jeg heller ikke noen positiv test 😊

Ja, hvis ikke smertene går over og mensen heller ikke dukker opp får jeg ta meg en tur til gyn. 

Takk for svar uansett! 🙏🏼

Anonymkode: 5a0c2...0c1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...