Gå til innhold

Omelett - trenger god oppskrift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en god omelett-oppskrift? Og hva har dere i omeletten?

Har egg hjemme som må brukes opp... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 2-3 egg per person (avhengig av hvor sultne vi er), 1 ss vann per egg og salt/pepper som basis. Så steker jeg det jeg vil ha som fyll, og heller eggene over og lar stivne etterpå. Noen forslag til fyll:

- kokte poteter i terninger, pølsebiter/bacon, hakket løk/purre, revet ost strøs over på slutten (evt kan du sprøyte smøreost fra tube over)

- revet squash stekes sammen med litt hvitløk, rør inn litt crème fraîche, stek omeletten halvferdig i en annen panne og hell squashblandingen over, legg på reker og hakket dill og stek ferdig

- stek paprika, kokte poteter i terninger, erter, hakket hvitløk og grovrevet squash, hell over eggene og stek omeletten, dryss over parmesan på slutten

- tomatskiver, hakket vårløk, friske urter

- kokt skinke, skivet sopp, hakket løk, revet ost

Skrevet

kanskje jeg som er sær, men jeg liker å piske eggene skikkelig til middagsomelett, pisk til de skummer, den blir skikkelig høy og luftig av det. og lokk på stekepanna på svaak varme.

Skrevet

Jeg bruker bakepulver i røren, da hever den seg ekstra.

Skrevet

Jeg pleier å bruke egg, litt fløte, piske sammen, sitronpepper, salt, piske litt mer, hakket hvitløk, hakket skinke, revet ost, hakket løk, og gjerne litt purreløk også, ha i stekepannen på middels varme, legge bifftomatskiver (TYKKE) rundt over det hele og sette på lokk. La stå i minst tjue minutter.

Alldeles nydelig........... *sulten*

Skrevet

Jeg pleier å skille eggene.

Stivpiske eggehvite, røre eggeplommene sammen med litt vann før jeg rører det forsiktig sammen igjen.

Steker sopp, bacan, skinke, poteter, løk, paprika, purre osv i panna.

Heller over eggblandingen, rører litt, klapper det til en omelett når det begynner å stivne, heller over ost og bretter omeletten dobbel.

KJEMPE GODT :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...