Gjest Alea Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Har dere en god omelett-oppskrift? Og hva har dere i omeletten? Har egg hjemme som må brukes opp...
Arkana Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bruker 2-3 egg per person (avhengig av hvor sultne vi er), 1 ss vann per egg og salt/pepper som basis. Så steker jeg det jeg vil ha som fyll, og heller eggene over og lar stivne etterpå. Noen forslag til fyll: - kokte poteter i terninger, pølsebiter/bacon, hakket løk/purre, revet ost strøs over på slutten (evt kan du sprøyte smøreost fra tube over) - revet squash stekes sammen med litt hvitløk, rør inn litt crème fraîche, stek omeletten halvferdig i en annen panne og hell squashblandingen over, legg på reker og hakket dill og stek ferdig - stek paprika, kokte poteter i terninger, erter, hakket hvitløk og grovrevet squash, hell over eggene og stek omeletten, dryss over parmesan på slutten - tomatskiver, hakket vårløk, friske urter - kokt skinke, skivet sopp, hakket løk, revet ost
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 kanskje jeg som er sær, men jeg liker å piske eggene skikkelig til middagsomelett, pisk til de skummer, den blir skikkelig høy og luftig av det. og lokk på stekepanna på svaak varme.
Lillesøster Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bruker bakepulver i røren, da hever den seg ekstra.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Jeg pleier å bruke egg, litt fløte, piske sammen, sitronpepper, salt, piske litt mer, hakket hvitløk, hakket skinke, revet ost, hakket løk, og gjerne litt purreløk også, ha i stekepannen på middels varme, legge bifftomatskiver (TYKKE) rundt over det hele og sette på lokk. La stå i minst tjue minutter. Alldeles nydelig........... *sulten*
Leanne Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Jeg pleier å skille eggene. Stivpiske eggehvite, røre eggeplommene sammen med litt vann før jeg rører det forsiktig sammen igjen. Steker sopp, bacan, skinke, poteter, løk, paprika, purre osv i panna. Heller over eggblandingen, rører litt, klapper det til en omelett når det begynner å stivne, heller over ost og bretter omeletten dobbel. KJEMPE GODT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå