Gå til innhold

Hvordan utartet deres hormoner seg i graviditeten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig følt meg ganske "vanlig" så langt i graviditeten, forutenom at jeg kan bli forferdelig lei meg om jeg ser noe sørgelig på tv.

I det siste har jeg derimot følt meg litt annerledes. Jeg er nå i uke 27. 

Jeg har begynt å bekymre meg en del, det er litt overveldende.

Jeg kan også bli veldig sår om jeg ikke får den oppmerksomheten jeg ønsker meg av partner, da kan jeg brase ut i gråt. 

Noen andre som kan dele sine erfaringer? 

Anonymkode: 601c4...4ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært utrolig rar helt siden starten, men det har nok blitt verre de siste ukene. Jeg er i uke 12 nå så er bare i første trimester. Men mest av alt så er jeg utrolig irritabel, irritert på det meste. Ensom når jeg er alene, utrolig lei av alt, orker lite, ser veldig lite positivt i noe akkurat nå, ønsker bare endringer. Tror det henger sammen med at formen har vært veldig dårlig, og pga. det har jeg vært sykemeldt og derav litt "isolert" fra jobben jeg liker så godt.

Ellers så har jeg også grått masse, men da av en årsak som er forferdelig trist. Før kunne jeg la være å gråte og vente til senere om jeg var lei meg, men nå bryter det bare ut om jeg vil eller ikke. 

Anonymkode: bdfeb...4f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente meg generelt nesten unormalt og stabilt glad i svangerskapene mine. Om det var hormoner, er litt vanskelig å si. Men jeg pleier å bli irritabel og lei meg den siste uken før mensen kommer til vanlig, så bare fravær av PMS kan ha gjort sitt. Jeg husker i hvert fall at jeg spydde og spydde og ikke skjønte hvordan jeg skulle holde ut og samtidig kjente meg lett og glad til sinns, og det kjentes ganske snodig. 

Men en helt tydelig endring, var at jeg også ble veldig lei meg om jeg så noe sørgelig på TV, og i enda større grad ille berørt over vold i serier eller i nyhetene. Det startet med første svangerskap, men har aldri gått over. Mannen og jeg så på en serie som jeg syns var spennende og bra, men som inneholdt en del vold, da jeg ble gravid med første barn. Det ble bråstopp, det var ubehagelig og fristet på ingen måte å se videre. Og det gjør det fortsatt ikke. 

Anonymkode: 9f88a...dd9

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjente meg generelt nesten unormalt og stabilt glad i svangerskapene mine. Om det var hormoner, er litt vanskelig å si. Men jeg pleier å bli irritabel og lei meg den siste uken før mensen kommer til vanlig, så bare fravær av PMS kan ha gjort sitt. Jeg husker i hvert fall at jeg spydde og spydde og ikke skjønte hvordan jeg skulle holde ut og samtidig kjente meg lett og glad til sinns, og det kjentes ganske snodig. 

Men en helt tydelig endring, var at jeg også ble veldig lei meg om jeg så noe sørgelig på TV, og i enda større grad ille berørt over vold i serier eller i nyhetene. Det startet med første svangerskap, men har aldri gått over. Mannen og jeg så på en serie som jeg syns var spennende og bra, men som inneholdt en del vold, da jeg ble gravid med første barn. Det ble bråstopp, det var ubehagelig og fristet på ingen måte å se videre. Og det gjør det fortsatt ikke. 

Anonymkode: 9f88a...dd9

Ja, det med vold har faktisk jeg også reagert på. 

Anonymkode: 601c4...4ea

AnonymBruker
Skrevet

I uke 15 nå, føler ikke jeg har endret meg så mye følelsesmessig, er ikke spesielt irritabel og tror ikke jeg har grått en eneste gang ennå, og tror ikke jeg har fått mer problemer med vold (alltid tålt det, men sett litt vekk). Men er blitt mye mer glad i kos/nærhet/sex selv om jeg er mye kvalm og uggen hele tiden, og mer "selvopptatt" på den måten at jeg tenker ekstremt mye på og snakker altfor mye om navn, barnerom, barneoppdragelse og egen ganske dårlige form 😛

Anonymkode: 60dde...0dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...