AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Vi er begge i et miljø hvor det er vanlig å bytte klær i stedet for å alltid kjøpe nytt. Har byttet litt med andre venninner når vi begge har vært enige om det, men har en venninne som med jevne mellomrom prøver å gi meg klær hun har gått lei av, på tross at hun er str M og jeg XS. Vi er omtrent like høye og hun veier mellom 15 og 20 kg mer enn meg. Klær i str M sitter absolutt ikke pent på meg, men hun sier ting som "det er jo bare fint med oversized da". Hun motsier meg eller har alltid en "løsning" hvis jeg sier tøyet ikke passer. Hun var senest i dag innom og hadde med seg to bæreposer med klær hun satte igjen. Hvordan få henne til å forstå at jeg ikke vil ha dette tøyet, uten å såre? Tror kanskje det er et litt sårt punkt at vi ikke bruker samme størrelse, for hun har også en tendens til å komme med småkommentarer om at vi er ca.like store. Anonymkode: e4b2a...dad 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Si at du ikke trenger klær, skapet er fullt osv. eller noe hakke frekkere; fint om du kan kaste ditt eget søppel istedenfor å sette det igjen hos meg😅 Anonymkode: 5ea19...902 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Hvorfor ikke bare si det som det er. Klærne er for store og de vil bare ligge å ta plass. Ta på deg noe av det hun har med så ser hun det selv. Dette kan gjøres på en hyggelig måte. Anonymkode: bf4b3...b98 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor ikke bare si det som det er. Klærne er for store og de vil bare ligge å ta plass. Ta på deg noe av det hun har med så ser hun det selv. Dette kan gjøres på en hyggelig måte. Anonymkode: bf4b3...b98 Hun kommer sikkert bare til å si som ts sa hun har sagt tidligere: "er jo kjempefint med litt oversized". Enkelte bare er sånn. Har selv en bekjent som hele tiden skal komme med sånne stikk som hun pakker inn som velment. Hun mener jeg viser for mye. Anonymkode: 528ec...5da 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 "Jeg kommer bare til å levere det på Fretex, bare så du vet". Og hvis ikke det hjelper, så blir du med henne ut og sier du går til Fretex container med posene. Anonymkode: 84e4c...78a 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Du må lære deg å stå opp for deg selv. Når hun sier at "oversized er kjempekult", så svarer du at "ja, men jeg liker ikke oversized, jeg liker mer kroppsnært". Så fortsetter hu kanskje med.. "Du kan jo ikke bare bruke kroppsnære klær, se på denne genseren! Den er så behagelig og hadde kledd deg så bra!". Da svarer du "Skjønner hva du tenker, men det vil bare bli liggende å ta opp plass fordi jeg ikke synes klærne passer meg, og jeg vil trives ikke i de, derfor takk, men nei takk". Anonymkode: 4b545...f38 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Det er jo bare å ta med posene tilbake neste gang du skal til henne, og si at du har nok klær. Anonymkode: a1f8d...38a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun kommer sikkert bare til å si som ts sa hun har sagt tidligere: "er jo kjempefint med litt oversized". Enkelte bare er sånn. Har selv en bekjent som hele tiden skal komme med sånne stikk som hun pakker inn som velment. Hun mener jeg viser for mye. Anonymkode: 528ec...5da Pff. Jeg passer ikke oversized, har tydelig markert liv og former. Ville bare sagt "oversized får meg til å se tyngre ut. Jeg trenger klær som passer". Og så si at du setter pris på tanken, men at du må få lov å selv velge klesstil. Eventuelt si jaja, får bare levere det rett til Fretex da om du ikke gidder å gjøre det selv? Anonymkode: b3594...3fd 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 Ta med klær tilbake og si at du synes de er fine på henne. Kanskje hun tar hintet. Anonymkode: 7d5e8...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Når du tror du har begynt å få litt grep og alle mulie rare ting folk gjør, også kommer det mer. Altså er det ingen grenser for merkelig oppførsel 😂 Det skulle være totalt unødvendig å måtte fortelle et voksent menneske at man ikke har bruk for klær i to størrelser for stort. Du får be henne begynne å trykke seg inn i XS, hvis det er så viktig at du arver klær av henne. Anonymkode: 90c28...08b 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Klær som skal være oversized må jo være laget for det, ellers er det bare for stort. Anonymkode: ad67b...4a2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 Gi det til Fretex, så kommer det til nytte. Anonymkode: 762f4...a94
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 Prov noe mens hun ser på som helt kkart ikke passer og si jøss takk ❤️ Anonymkode: 0abbd...29c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 Skjønner ikke helt at dette er noe som kan få fotfeste til å bli et problem? Skjønner hun ikke at det er pga størrelsesforskjell så er det vel bare å "takk, men jeg har rett og slett ikke plass til mer klær i skapet nå, du får gi det til fretex" Anonymkode: 352fa...efc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 Du må faktisk si nei, og be henne gi dem til noen andre. At hun spør er jo en ting, men og prakke på deg disse klærne er noe annet. Synes hun tar lite hensyn en til noe annet en seg selv, mulig misunnelig. Noe må det være. Si tydelig nei, blir hun sur er det hennes feil ikke din. Anonymkode: dd95a...7fb 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt at dette er noe som kan få fotfeste til å bli et problem? Anonymkode: 352fa...efc Ikke jeg heller, mistenker mest at det svir litt at venninnen synes de er omtrent like. Å takke nei til tøy bør man jo uansett få til. Anonymkode: 81df3...067 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 Takk, men nei takk. Klærne sitter ikke så pent på meg, de er for store. Jeg liker ikke oversized heller, så da liker jeg ivertfall ikke klær som bare er for store. Anonymkode: 41bdf...72d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #18 Skrevet 11. juni 2023 Har du noen knøttsmå klær som du kan gi i retur hver gang hun kommer med tøy til deg? Kanskje hun forstår det da. Ellers ville jeg bare takket for tøyet og gitt det videre, dersom hun er immun mot det å forstå at XS og M ikke er i nærheten av det samme. Anonymkode: c597a...5a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #19 Skrevet 11. juni 2023 "Takk for at du tenker på meg, men jeg vil helst ikke ha klærne dine, ellers takk :)!" Hvis hun ikke gir seg: "Jo, men jeg liker ikke oversized eller for store klær. Og så vil jeg helst bestemme hva jeg skaffer meg selv ;)" Og for å understreke hvis hun enda ikke gir seg: "Men jeg liker rett og slett ikke klærne dine så godt! De er fine på deg, men jeg vil helst slippe å måtte ta imot mere :)" Anonymkode: 1eae7...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Skrevet 11. juni 2023 Kan du ikke si noe sånt som at du ikke liker klær som blir for store, ikke vil gå i baggy klær etc? Anonymkode: ad4f0...1fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå