Gå til innhold

Dere som har barn fra før og barn med ny partner.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært skilt i over 4 år og har nå gått inn i nytt seriøst forhold. Jeg har to barn fra mitt tidligere ekteskap men kjæresten min har ingen fra før. Vi er 33 og 34 år gamle, så har ikke alt verdens tid heller. Han har nå tatt opp at han ønsker seg barn, jeg er litt usikker. Vi har kjent hverandre en stund men bare noen mnd siden jeg introduserte barna. De liker han og alt har gått bra til nå. Er jo for tidlig å prøve enda, og det er jo vansklig å skulle vente noen år som jeg kanskje ville valgt om jeg var i 20 årene ..  noen som har tanker eller råd og erfaringer å dele? 

Anonymkode: 33239...fc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gravid nå med min nr 3 og samboers første. Vi var litt yngre enn dere når vi møttes, 29 og 31, begynte å prøve etter 1 år sammen. Det tok over 2 år før jeg ble gravid, så sånn sett veldig glad for at vi begynte å prøve såpass tidlig. Samtidig glad det tok tid, sånn at vi fikk 3 år der vi kunne være bare kjærester (annenhver uke når vi hadde barnefri). Han ble mer enn godkjent av barna mine fra første stund, så der var det ingen problem. 

Vet ikke hva jeg ville anbefalt, men ta med i beregningen om du ble lett gravid de andre gangene. (jeg har brukt lang tid på alle 3, men lengst tid denne gangen) Og så er det viktigste å finne ut om DU ønsker flere barn (jeg har alltid ønsket meg flere). Bruk tiden til å tenke deg godt om, både om hva du vil, men også om det er han du vil ha som far til ditt barn, du har muligheten til å se hvordan han er med dine barn og i en foreldrerolle før dere får barn, det er en fordel. 

Anonymkode: 32672...9d5

Skrevet

Bare ta med i regnestykket at det kan ta slutt. Klarer du å ha tre/fire barn om du skulle bli skilt igjen? Hvor gamle er det barna du har i forholdtil å skulle få småsøsken?

Husk at kjæresten din fort kan forandre seg når hverdagen kommer, det gjør vi alle når vi blir trygge og tar hverandre mer "for gitt".  Samtidig kan det jo selvfølgelig gå veldig fint, et felles barn(eller to) kan og gjøre forholdet deres sterkere og være et bindeledd i familien. Jeg ville og tenkt litt på de barna du har, hvordan vil de takle å få søsken, har de spesielle behov eller er de enkle "vanlige" unger? 

Har flere eksempler blant bekjente hvor foreldre har fått nye barn med ny partner mens mange rundt ser at de nok skulle fokusert på de barna de allerede har. Men det betyr jo ikke at det er slik for deg.

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (1 time siden):

Bare ta med i regnestykket at det kan ta slutt. Klarer du å ha tre/fire barn om du skulle bli skilt igjen? Hvor gamle er det barna du har i forholdtil å skulle få småsøsken?

Husk at kjæresten din fort kan forandre seg når hverdagen kommer, det gjør vi alle når vi blir trygge og tar hverandre mer "for gitt".  Samtidig kan det jo selvfølgelig gå veldig fint, et felles barn(eller to) kan og gjøre forholdet deres sterkere og være et bindeledd i familien. Jeg ville og tenkt litt på de barna du har, hvordan vil de takle å få søsken, har de spesielle behov eller er de enkle "vanlige" unger? 

Har flere eksempler blant bekjente hvor foreldre har fått nye barn med ny partner mens mange rundt ser at de nok skulle fokusert på de barna de allerede har. Men det betyr jo ikke at det er slik for deg.

Barna mine liker kjæresten min godt og han har blitt en ekstra voksen hjemme som hjelper og trives med det. Han har siste årene vært åpen for men usikker på om han vil ha barn selv, så er familielivet og ungene mine og meg som har gjort han virkelig ønsker seg egene barn å. Barna mine er 10 og 14 år gamle så ikke så små lengere. Jeg greier 3 barn alene så det er jeg ikke redd for, selv om jeg på ingen måte ønsker å bli alenemor igjen.

Anonymkode: 33239...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...