Gå til innhold

Samboers bestefar vil se på mens jeg ammer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble nettopp foreldre og har stort sett huset fullt av familie som vil hilse på den lille. Dette er slitsomt, men stort sett bare koselig, og de aller fleste er flinke til å respektere at vi ikke alltid ønsker, orker eller har kapasitet til å ta imot besøk. Men så har vi min samboers besteforeldre.... De kommer innom uten å si ifra, forventer kaffe med noe til, og blir gjerne i flere timer i strekk. Har bitt i meg masse irritasjon rundt dette, fordi samboer synes det er så hyggelig at de kommer. Sånn som det er nå, så vil ikke babyen ta flaske, som betyr at jeg egentlig bare ammer. Når det er ammetid samtidig som vi har besøk, pleier jeg å unnskylde meg og ta med babyen inn på soverommet for å amme i fred. Denne løsningen har funket for alle parter, bortsett fra samboers bestefar! Nesten hver gang akkurat de er på besøk, kommer mannen "tilfeldigvis" inn på rommet for å "hjelpe" eller gi meg snacks, drikke, etc, og blir stående og stirre på babyen og meg som ammer. Har sagt klart ifra til både han og samboer om at jeg synes det er utrolig ubehagelig og ekkelt, men det fortsetter likevel å skje! Sist gang ble bestefaren sint, og jeg begynte å grine... Har vurdert å nekte akkurat dem å komme på besøk! Hva kan jeg gjøre med dette?! Overreagerer jeg?!

Anonymkode: 8b614...0bb

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

eneste lyspunkt må vel være her at han ikke vil stå å stirre på babyen når han/hun blir badet eller skiftet på 

Fy flate for en dritt 

Anonymkode: a28dc...90c

• Liker 6
Skrevet

Lås soveromsdøra!

• Liker 18
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
Lucky.me skrev (5 minutter siden):

Lås soveromsdøra!

Støttes! OG hvor er mannen din oppi dette?! 

Anonymkode: cda42...4e7

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eventuelt kona di - ser nå at du skriver samboer. Men altså: uansett kjønn bør vedkommende støtte og hjelpe deg!

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Lucky.me skrev (9 minutter siden):

Lås soveromsdøra!

Vi har dessverre ikke lås på soveromsdøra, ellers hadde jeg selvfølgelig gjort det. Er også litt avhengig av at samboeren skal kunne komme med ting jeg brått trenger eller mangler. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Er vel bare låse døra????

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Far/samboer prøver å bistå meg når situasjonen oppstår, men tror han sliter veldig med å si ifra til bestefaren... Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Har ikke lås? Hvis det er en helt vanlig innerdør med nøkkelhull så får man jo kjøpt universal nøkkel. Ellers så får du kjøpe sånn krok man fester på døra, slik som man har på sidehengslede vinduer.

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette ikke er troll så hadde jeg satt meg på badet. 

Og du trenger da virkelig ikke samboer til å hente og styre med ting til deg mens du ammer. Bare planlegg litt.

Anonymkode: 1bc70...993

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville droppet å få besøk av dem hvis det ikke gikk an å låse døra og de ikke rettet seg etter deres regler.

Anonymkode: 2a096...b44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har dessverre ikke lås på soveromsdøra, ellers hadde jeg selvfølgelig gjort det. Er også litt avhengig av at samboeren skal kunne komme med ting jeg brått trenger eller mangler. Ts

Sett på krok

Anonymkode: 65acc...7ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig unnskyldning for å ikke låse døren.

Anonymkode: 65acc...7ea

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble nettopp foreldre og har stort sett huset fullt av familie som vil hilse på den lille. Dette er slitsomt, men stort sett bare koselig, og de aller fleste er flinke til å respektere at vi ikke alltid ønsker, orker eller har kapasitet til å ta imot besøk. Men så har vi min samboers besteforeldre.... De kommer innom uten å si ifra, forventer kaffe med noe til, og blir gjerne i flere timer i strekk. Har bitt i meg masse irritasjon rundt dette, fordi samboer synes det er så hyggelig at de kommer. Sånn som det er nå, så vil ikke babyen ta flaske, som betyr at jeg egentlig bare ammer. Når det er ammetid samtidig som vi har besøk, pleier jeg å unnskylde meg og ta med babyen inn på soverommet for å amme i fred. Denne løsningen har funket for alle parter, bortsett fra samboers bestefar! Nesten hver gang akkurat de er på besøk, kommer mannen "tilfeldigvis" inn på rommet for å "hjelpe" eller gi meg snacks, drikke, etc, og blir stående og stirre på babyen og meg som ammer. Har sagt klart ifra til både han og samboer om at jeg synes det er utrolig ubehagelig og ekkelt, men det fortsetter likevel å skje! Sist gang ble bestefaren sint, og jeg begynte å grine... Har vurdert å nekte akkurat dem å komme på besøk! Hva kan jeg gjøre med dette?! Overreagerer jeg?!

Det høres perverst ut, mange eldre kan være ekle griser også.

Jeg hadde låst døra og beholdt nøkkelen i så ingen kom inn. Så ville jeg vært svært direkte og bedt han pelle seg ut.

Anonymkode: 5b158...c0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Tipaa skrev (4 timer siden):

Har ikke lås? Hvis det er en helt vanlig innerdør med nøkkelhull så får man jo kjøpt universal nøkkel. Ellers så får du kjøpe sånn krok man fester på døra, slik som man har på sidehengslede vinduer.

Bruk ammesjal og si til han når han kommer inn at du ikke ønsker tilskuere.

Anonymkode: 5b158...c0f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å ha barn virker som et mareritt. 

Anonymkode: 4671c...9b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt så sint! Følg etter han på badet og se på at han tisser. 

Anonymkode: fd507...ff3

• Liker 1
Skrevet

Bor dere stort nok til at du kan sette deg på et annet rom? Hvordan utartet det seg da han ble sint og du begynte å gråte? Hvordan forsvarer han seg? Hva sier kona hans? Dersom samboeren din synes det er vanskelig å si fra til bestefaren sin, kan han eventuelt si fra til bestefarens barn - altså sin mor eller far - og be dem ta en ordentlig prat med ham?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig en gris uten sosiale antenner du har med å gjøre. Han later sikkert som at det er vakkert, eller at han liker å se barnet få mat eller noe. Men du må heller ikke være så tiltaksløs. Ta med deg alt du trenger på et rom det går an å låse eller sett en krok på døra. Når grisen banker på, ber du ham å gå til trauet sitt.

Anonymkode: c1b63...964

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...