Gå til innhold

Reseptbelagte allergi medisiner som ikke funker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har prøvd det meste : aerius, zyrtec, loratadin 

Øya renner i ett strekk ig trøkk i hode og snørrete .. fort det ble varmere i været kom plagene. Jeg er allergisk mot bjørk så skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så voldsomt nå. 

syns verken tabletter, øyedråper eller neses spray funker en dritt.

Fins d andre tips??

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte må man kombinere flere typer, men dette må du ta med lege. Kan være du også bør roe ned alt med kortison, det er dessverre ikke uvanlig når ingenting fungerer. 

Husk å tenke over kryssallergi, det kan gi skikkelige plager. 

Er det lenge siden du tok allergitester? Kan det være du har blitt allergisk mot noe mer?

Anonymkode: aab5b...38b

AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (32 minutter siden):

Føler jeg har prøvd det meste : aerius, zyrtec, loratadin 

Øya renner i ett strekk ig trøkk i hode og snørrete .. fort det ble varmere i været kom plagene. Jeg er allergisk mot bjørk så skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så voldsomt nå. 

syns verken tabletter, øyedråper eller neses spray funker en dritt.

Fins d andre tips??

Har du opplevd meir stress dette året? 

Anonymkode: 9cc73...a39

Skrevet

Takk for svar, nei mindre stress enn før. Men ja kanskje tatt en ny allergi test om det har blitt noe mer. Bjørk har kryss allergi med epler, pærer, nøtter etc så det vet jeg om. Men dette må være noe som er ute ja.. 

Skikkelig tett og øya renner som en foss hele dagen og peist på med øye dråper og tatt en allergi tablett ekstra og merker ingen forskjell. Er vel ikke kortison i de tablettene? Det er vel antihistamin. 

AnonymBruker
Skrevet

Kutt hvete fra kosten. Jeg hadde ekstrem allergi mot så godt som alle pollentyper i 30 år, og ingen medisin hjalp. (Har prøvd alt på resept fra legen, vært hos allergispesialister og blitt prikktestet flere ganger, det er absolutt ikke innbilte allergier). Fant i 30-årene ut av at jeg er er glutenintolerant og kuttet hvete/gluten fra kosten. Og voilà, så forsvant pollenallergisymptomene omtrent fullstendig. Vil si det er redusert med en faktor 100. Her jeg bor er det peak gresssesong akkurat nå, og jeg kan akkurat merke i øynene at det er litt pollen i luften. For 5 år siden hadde alt klødd - øyne, nese, munn, gane, you name it. Jeg skjønner jeg mest sannsynligvis har hveteallergi i tillegg til å være glutenintolerant (hvete er en gressart), og jeg ville bare ønske noen omkring meg hadde visst om sammenhengen (hvete ~pollenallergi). 

Anonymkode: 18114...25e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...