Gå til innhold

Hvis du plutselig hadde oppdaget en stor kul eller en tydelig endring på en føflekk midt i helgen, hadde du ventet til fastlegen åpnet eller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du dratt til legevakten?

Tenkt situasjon bare. Jeg hadde ventet siden dette er fastlegemat og siden det er hans oppgave å henvise eventuelt. Men har forståelse for at noen kanskje blir veldig engstelige og ikke klarer å vente selv om det kanskje ikke er helt akutt.

Anonymkode: a42b9...6b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke man får gjort noe på legevakten med sånne ting. Har du f.eks gått med en forstoppelse i mange uker drar på legevakta, og de finner en kul i tarmen (tarmkreft) så blir du hasteoperert. Samme med blødninger i underlivet eller andre organer. Men, kuler rundt omkring på kroppen, selv i brystet kan være tegn på mye og det kreves derfor en del undersøkelser for å finne ut av det. Samme med føflekker, man må da hudbiopsi og andre prøver som skal tolkes og analyseres. Og så vidt meg bekjent så bruker dem ikke tid på sånne prøver på legevakten.

Anonymkode: 8aa0b...70a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du dratt til legevakten?

Tenkt situasjon bare. Jeg hadde ventet siden dette er fastlegemat og siden det er hans oppgave å henvise eventuelt. Men har forståelse for at noen kanskje blir veldig engstelige og ikke klarer å vente selv om det kanskje ikke er helt akutt.

Anonymkode: a42b9...6b4

Fastlege, naturligvis. En føflekk som har forandret seg er ikke akutt, med mindre man har andre symptomer. Er det noe unormalt med føflekken så er det ikke sånn at hverken fastlegen eller legevakten gjør noe med den der og da. Utredning og behandling tar uansett tid, og den skaper ingen akutt helsesituasjon.

Anonymkode: 40176...c9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drar ikke til legevakten nei, det er ikke akutt! 

Anonymkode: 4bf0e...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...