Gå til innhold

Går det an å være deprimert selv om noen dager er veldig fine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig skiftene sinnsstemning. Noen dager er bare kjipe, mens andre dager faktisk er ganske ålreite. Kan det være en depresjon selv om jeg har hele dager som er fine?

Anonymkode: 475d9...44c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har veldig skiftene sinnsstemning. Noen dager er bare kjipe, mens andre dager faktisk er ganske ålreite. Kan det være en depresjon selv om jeg har hele dager som er fine?

Anonymkode: 475d9...44c

Tviler jeg på. Depresjoner er ofte lange og tunge perioder. Og være glad for at du kan ha fine dager der du føler deg glad.

ser du tegn på hvorfor du føler deg bedre enkelte dager? Søvn? 

Anonymkode: df37c...f67

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan man det. Spesielt ved mild til moderat depresjon. Også kan man ha det ved personlighetsforstyrrelser, bipolare lidelser o.l. 

Nyt det når du har en OK+ dag, og prøv å finn ut om det var ting som gjorde deg bedre; fysisk aktivitet, sol, god søvn, sunn mat, sosialt samvær, besøkt dyr, osv. Så gjør du mer av det fremover :)

Anonymkode: 29b12...2f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 61896...672

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det. Suicidal en dag, og så en fin dag. Er ikke bipolar, men har ADHD. Usikker på om det er grunnen. 

Anonymkode: ed759...70a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diagnostisert depresjon og mine dager svinger mellom ok og dårlig, men en bra eller ålreit dag har jeg ikke hatt på årevis. Det er utholdelig eller uutholdelig. 

Veldig store svingninger ville jeg tenkt mer i retning bipolar, men jeg er ikke lege. 

Anonymkode: 0fcbd...642

Skrevet

Ja. Depresjon er jo tross alt et symptom som oppstår ved flere ulike tilstander, så en med dystymi vil ha en annerledes opplevelse av depresjon enn det en med bipolar lidelse vil ha. 

Du må jo oppfylle enkelte krav for å få satt en diagnose, men det betyr ikke at du må være syksomspreget 24/7. Jeg har vært syk i flere år og det er nettopp de gode dagene jeg opplever i ny og ne som holder meg gående. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør det,jeg har BPD og kan plutselig skifte ganske fort fra å være glad til å være sur,deprimert,dårlig humør men så varer det ganske kort hos meg til jeg snur igjen

Anonymkode: 26b9f...d17

AnonymBruker
Skrevet

Som oftest ikke. Jeg er diagnostisert med dystymi, og har jeg en god dag, blir jeg veldig overrasket og husker den som et håp om at det går an. For meg høres ditt liv ganske normalt ut.

Anonymkode: 6a700...d55

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan det. Da jeg var alvorlig deprimert hadde jeg ingen gode/okei dager, men nå som jeg har mild depresjon (og fortsatt medisinert) har jeg også gode dager/opplevelser. 

Anonymkode: 21dcf...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...