AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Jeg sitter her nyopperert og frustrert og virkelig lurer på en ting: Hvordan er det mulig å gå opp i vekt uten å spise for mye? Hva skjedde med kalorier inn vs ut? Jeg ble syk denne uken, spiste lite mandag, etter to rugsprø til frokost tirsdag fikk jeg ekstreme magesmerter og endte etterhvert opp på legevat og sykehus. spiste ikke noe mer denne dagen og ble operert onsdag. fikk ikke noe mat etter operasjonen og når jeg fikk spise igjen torsdag kved, hadd jeg ikke så mye matlyst, så ble med 1 brødskive... Har spist lite de sisste dagene også. Så hadde jo håpet at denne sykdomsperioden i det minste skulle føre med seg en liten vektnedgang, siden jeg har vært på ett irriterende platå en stund. Men hva skjer når jeg går på vekta? joda jeg har gått OPP 2 kg sisste uken. Hvordan er det mulig? Har jo nesten ikke fått i meg noe som helst? Har riktignok ikke fått beveget meg stort, men kjente at jeg virkelig misstet motivasjonen nå.... Det betyr jo egentlig at jeg ikke har sjans til å gå ned i vekt, for så lite som denne uken kan/vil jeg jo ikke spise når jeg jeg blir frisk igjen. Men forstår jo hvorfor jeg ikke går ned på 1300- 1500 kal om dagen. Anonymkode: 22024...3db
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Sannsynlig holder du på mye væske. Dette er helt normal etter at kroppen utsettes for et stort traume som jo kirurgi er. Gi det litt tid, så skal du se at vekten går ned igjen Anonymkode: 158af...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Nå er det jo slik at sykdom, vann, menstruasjonssyklus, aktivitetsnivåog næringsinnholdet i matvarene du har fått i deg har mye å si. Dette er hvorfor vi mennesker sliter, for mat/aktivitet og helse er alltid varierende variabler. De vil aldri være stabile. Anonymkode: 0913c...b67 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Herregud, du må jo ikke drive å veie deg akkurat denne uka. Hvil deg og bli frisk. Du er sikkert hoven og kroppen er i krise, du samler sikkert vann osv. Du er absolutt ingen fysisk sensasjon, så når du blir frisk igjen og fortsetter med lavt kaloriinntak vil du sakte men sikkert gå ned i vekt, i rykk og napp. Men personlig må jeg under 1200kcal daglig for å gå saaakte ned i vekt. Jeg er ikke veldig aktiv, men jeg er 170cm, så det er jo mulig at du må redusere litt på inntaket. Særlig dersom du har nådd et langvarig platå. God bedring! Anonymkode: c3145...f27
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 De gangene jeg har blitt operert har jeg samlet enormt med vann. Sist hele 14 kilo. Kirurgen mente noe var på grunn av typen smertestillende jeg fikk, og noe var antiduretisk hormon som slippes ut om kroppen utsettes for stress. Altså holder kroppen på vann fordi den opplever en krise, og må passe på væsken 😄 Er sikkert det du opplever 😊 Anonymkode: 1a3d7...f61 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Vanlig at man har mye vann i kroppen etter operasjon. Jeg ble operert for et år siden og gikk opp 4 kg i væske. Tok to uker med vanndrivende for å miste det. Anonymkode: e5c7c...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå