Søtpotita Skrevet 10. januar 2006 #1 Del Skrevet 10. januar 2006 Har igjen nokre månadar av masteroppgåva mi og lurar på om eg skal senda inn ein open søknad til eit firma eg har veldig lyst å arbeida innan. Er dette lurt? Blir desse tatt fram når det blir ledige stillingar, eller ser ein fyrst og fremst på dei nye som kjem inn som er direkte retta mot utlysinga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiddelibom Skrevet 10. januar 2006 #2 Del Skrevet 10. januar 2006 Det spørs hva slags firma det er. Jeg jobber i Staten, og i min virksomhet har vi ikke anledning til å la åpne søknader ligge og vente på aktuelle stillinger. Det er noe med personvern og noe greier, pluss at alle stillinger hos oss (og det gjelder jo stat og kommune generelt) er nødt til å lyses ut før de besettes. I det private er det helt annerledes. Du kan jo ringe personalavdelingen (hvis de har) og høre om det er noe poeng. En telefonsamtale for å vise til interesse er jo ikke akkurat en ulempe heller. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 10. januar 2006 Det er snakk om eit privat firma, og det står på heimesida deira at ein kan senda open søknad. Men eg berre lurar på om andre søknadar blir prioritert før slike... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samme som over :-) Skrevet 10. januar 2006 #4 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvis de oppfordrer til åpen søknad, er det bare å gi på. Kanskje de gjør det for å få fram søkere som er ekstra motiverte. Mange stillinger blir jo heller ikke utlyst hvis de allerede har aktuelle kandidater. Kanskje de kan trenge ekstrahjelp i perioder og tar inn folk som får prøve seg en stund og som kan rykke opp til andre stillinger etter hvert. Denslags skjer selv i min statlige virksomhet, selv om faste stillinger her må lyses ut etter en viss tid. Jeg ville sendt inn. Du har jo ikke noe å tape!! Skriv gjerne litt om hvorfor du er ekstra interessert i deres firma, da betyr det at du er motivert og kjenner til hva de driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 10. januar 2006 Tusen takk for svar! No blei ting mykje klarare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. januar 2006 #6 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg ville sendt inn, har jo ikke noe å tape på det. Hvis de etter hver utlyser noe så ringer du og forsikrer deg om at søknaden din kommer med i den prossessen, ev. sender en ny da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. januar 2006 #7 Del Skrevet 11. januar 2006 Bare send, det virker positivt at du er så motivert at du søker uoppfordret. Husk at du må ringe og følge opp, og ikke overlate det til dem. Dette er travle mennesker, såd u må ta inisjativ (eller hvordan det nå staves) Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #8 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg fikk jobben jeg har nå etter å ha sendt inn åpen søknad. Sjefen min tar vare på alle søknader han får inn, og når han trenger å ansette noen, bare blar han igjennom bunken og ringer og spør om folk fortsatt er interesserte. Gidder ikke bruke tid og penger på å lyse ut, annonsere og håndtere en hel haug med telefoner når han finner det han trenger i permen sin fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå