AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Man har krav på opp til 12 måneder ulønnet permisjon etter endt lønnet permisjon. Den lønnede permisjonen må tas ut før barnet er 3 år. Er det mulig å ta en måned lønnet permisjon når barnet er 2 år og 11 måneder for så å ha ulønnet permisjon mellom 3 og 4 år? Mannen kommer fra et annet land og vi ønsker å bo et år med vår datter i hans land så hun får tilknyttning til hans kultur og språk og familie også. Mannen jobber selvstendig, så han kan jobbe fra utlandet et år, mens min jobb ikke er så fleksibel, derfor jeg håper å ha krav på dette. Anonymkode: 1aeff...beb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Har du grunn til å tro at arbeidsgiver vil si nei til et vanlig år med ulønnet perm? På min arbeidsplass er det mange som søker et års ulønnet uten problemer. Anonymkode: d9474...f55 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Nei det har du ikke krav på, men du kan selvfølgelig gå i dialog med arbeidsgiver og høre om de er villig til å innvilge permisjon likevel. Anonymkode: 24a63...516
StriLenke Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 Hvis du deler opp den lønnede permisjonen så regnes det som gradert permisjon, og du har ikke lenger lovfestet rett på ulønnet permisjon som forlenging av den lønnede. Du kan dermed ikke pause permisjonen litt, for så å starte opp igjen, og så søke ulønnet i forlenging av denne. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #5 Skrevet 10. juni 2023 6 minutter siden, StriLenke said: Hvis du deler opp den lønnede permisjonen så regnes det som gradert permisjon, og du har ikke lenger lovfestet rett på ulønnet permisjon som forlenging av den lønnede. Du kan dermed ikke pause permisjonen litt, for så å starte opp igjen, og så søke ulønnet i forlenging av denne. Åh, så synd. Så om det var mannen min, kunne det gått, men bare ikke meg? Jobben min har gode kollegaer, men sjefen er vanskelig, og ønsker bare å se på muligheten mine før jeg går med lua i handa og ber om ulønna permisjon jeg ikke har krav på. Anonymkode: 1aeff...beb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #6 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh, så synd. Så om det var mannen min, kunne det gått, men bare ikke meg? Jobben min har gode kollegaer, men sjefen er vanskelig, og ønsker bare å se på muligheten mine før jeg går med lua i handa og ber om ulønna permisjon jeg ikke har krav på. Anonymkode: 1aeff...beb Jupp. Tullete nok. Arbeidstilsynet har ikke oppdatert sine retningslinjer etter at NAV oppdaterte reglene rundt uttak av foreldrepengene. Veldig leit. Anonymkode: c3ced...02d
StriLenke Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jupp. Tullete nok. Arbeidstilsynet har ikke oppdatert sine retningslinjer etter at NAV oppdaterte reglene rundt uttak av foreldrepengene. Veldig leit. Anonymkode: c3ced...02d Oi, den ble anonym, det var ikke meningen 🙃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå