Gå til innhold

Happyflops, influencernes «must have» er bare SCAM!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du har vært en av de som har gått i fella og blitt influenset til å kjøpe «happyflops» så bare gratulerer jeg. Du har blitt lurt!!!

Personen som driver happyflops bestiller billig fra Kina og selger til over 3-4 ganger prisen og profitterer fryktelig på dette. Og dette er noe influensere står og reklamerer for?? Fysøren de er ikke det dugg bedre selv!

Her er bilder fra happyflops sin side og bilder fra aliexpress. Du får også kjøpt de på eBay, shein, wish osv og prisen er fra 30-80kr. De har ikke giddi å tatt seg bryet engang til å ta mye bilder men bruker de fra billigsidene… Her har du også grunnen til at de har de størrelsene de har også. 

IMG_6900.jpeg

IMG_6902.jpeg

IMG_6904.jpeg

IMG_6905.jpeg

IMG_6907.jpeg

IMG_6908.jpeg

IMG_6903.jpeg

Anonymkode: 334d8...55f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså..., hvem tror på at disse kan være bra for bena?

Det meste man kjøper er importert billig fra Asia, også luksusklær, så ser ikke helt problemet med profitt.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0

Dette var flaut, ts. 

At noen importerer et produkt til Norge og selger det til en høyere pris er ikke å lure noen. Det er en helt vanlig bedriftsmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBrukar0 skrev (1 minutt siden):

Dette var flaut, ts. 

At noen importerer et produkt til Norge og selger det til en høyere pris er ikke å lure noen. Det er en helt vanlig bedriftsmodell.

Jo, for de utgir varene som om det er sitt eget brand. Og det er scam, folk som går rett i fella på dette slik at de tjener stort på dumme folk. 
Så er det noe som er flaut her er det de lettlurte folka som har kjøpt disse. Forundrer meg ikke om du er en av de. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, for de utgir varene som om det er sitt eget brand. Og det er scam, folk som går rett i fella på dette slik at de tjener stort på dumme folk. 
Så er det noe som er flaut her er det de lettlurte folka som har kjøpt disse. Forundrer meg ikke om du er en av de. 

Ok, jeg gidder ikke synke ned til ditt lave nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Delvis enig i dette. Vi bestilte fra happyflops.no og de kom fra Kina, ventet i ukesvis. Små i størrelsen, gode å gå i, MEN får dritvondt i beina når jeg går uten nå, spesielt på morgen. 

Anbefales ikke, da var det bedre med crocs, selv om de ser skikkelig harry ut.

Anonymkode: 3fea4...f15

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønte jeg med en gang, så jeg bestilte meg et par fra Wish i stedet 😂 Overprisa tull fra den «norske» siden altså, trist at folk går på det.

(De funker bra i svømmehallen når jeg trener der, men har aldri trodd de var Fantastiske Sko Som Redder Livet Mitt.)

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mest imponert over markedsføringstalentet til den som klarer å selge det overprisede liksom-merket Happyflops. Disse skoene er jo styggere enn Crocs, og ser ut som noe den mest harry personen på den dårligste fastboende-campingplassen kanskje kunne brukt. 

Anonymkode: 0b0ae...264

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er mest imponert over markedsføringstalentet til den som klarer å selge det overprisede liksom-merket Happyflops. Disse skoene er jo styggere enn Crocs, og ser ut som noe den mest harry personen på den dårligste fastboende-campingplassen kanskje kunne brukt. 

Anonymkode: 0b0ae...264

Er vel ikke èn influenser i den «happymom» squaden som ikke har reklamert for de. Helt utrolig, men der kan man se hvor lett påvirkelig forbrukere er. Trist. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det meste som disse influencerne selger er bare scam. Det er masseprodusert i billig materiale, i land som ikke følger norske regler for produksjon og arbeidsetikk. Også masse-markedsføres det slik at det selges en haug av, og de tjener rått. Og dårlige anmeldelser slettes eller forandres til positive omtaler.

Anonymkode: bdea8...4c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt

Der er vel ikke egentlig lureri. Det er, som påpekt tidligere, en helt vanlig businessmodell. 
Når noen selger der dyrere i Norge enn på Wish så skjønner jeg ikke hvorfor det skal ses på som en scam heller. Forbrukere kan Google opp produktene selv. De som selger produktet fyller noe som tydeligvis er et behov i markedet. Litt kritisk tenkning må vi som forbrukere benytte oss av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kittkatt skrev (4 minutter siden):

Der er vel ikke egentlig lureri. Det er, som påpekt tidligere, en helt vanlig businessmodell. 
Når noen selger der dyrere i Norge enn på Wish så skjønner jeg ikke hvorfor det skal ses på som en scam heller. Forbrukere kan Google opp produktene selv. De som selger produktet fyller noe som tydeligvis er et behov i markedet. Litt kritisk tenkning må vi som forbrukere benytte oss av.

Selvfølgelig er det lureri. Blir som at jeg skulle ha kjøpt fake nikesko på wish og solgt de for tusen på tise. Er ganske sikker på at forbrukerloven har noe å si på dette. Blir som han Thomas Holstad fra Stayclassy, bare lureri og bedrageri av kundene sine. «Vi har lansert de i hvitt» så jeg de svarte på en kommentar på Facebook når noen spurte om de kom i hvit. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er det lureri. Blir som at jeg skulle ha kjøpt fake nikesko på wish og solgt de for tusen på tise. Er ganske sikker på at forbrukerloven har noe å si på dette. Blir som han Thomas Holstad fra Stayclassy, bare lureri og bedrageri av kundene sine. «Vi har lansert de i hvitt» så jeg de svarte på en kommentar på Facebook når noen spurte om de kom i hvit. 

Hvis du opplyser om at det er fake nikesko når du selger dem på tise sier ikke forbrukerkjøpsloven noe på det.

Selger influenserne fake Happyflops?

Anonymkode: 730b1...fe0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kittkatt
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nike er jo et faktisk merke. Om du kjøper sko, generelt, så kan du selge dem for den prisen du vil (nesten) og det er greit. Om du sier at det er Nike sko så bryter du loven. Det er ikke akkurat det som skjer her. De påstår ikke at det er et merke med en enorm markedsverdi. 
Jeg sier ikke at det nødvendigvis er noe jeg kunne stått inne for å gjøre selv, men det er ikke feil eller ulovlig å selge produkter videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg fra første gang jeg så reklame at de var bare fjas. For det første lyser de jo billig drittsko lang vei, og for det andre blir de markedsført så inn i granskauen av samtlige influensere (såpass mye at jeg, som ikke følger noen influensere, får det med meg).  Jeg stoler ikke på folk som får betalt for å si sin mening, så influensernes mening er ikke noe jeg lytter til. Tvert imot får jeg bare mindre lyst til å kjøpe noe influensere anbefaler.

Endret av Ardwinna
La til litt
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det flere av disse influencere som hevder at de skoene de selger, er noe annet enn det som selges på wish og ali, de hevder det er stor forskjell og at man derfor MÅ prøve influencer-happyflopsene fordi de forandrer livet til alle som har det på, i motsetnibg til de billige som visstnokner HELT annerledes. 
hvis det ikke stemmer at happyflops er noe annet enn wish-billigskoene, er det lureri, ja. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da har du lært ts. Ikke kjøp noe som disse 'influenserne' reklamerer for. Det er faktisk ikke noe nytt. Happyfloppsene blir kraftig markedsført, får de opp 'overalt'.

Det er det samme på fb. Homesol eller noe slikt, de er også samme ulla. De henter også alt fra aliexpress og liknende steder. Alltid sjekk andre steder om du ser noe du kunne tenke deg. Undersøk litt på nettet.

En siste ting: slutt å les blogger, avfølg bloggere/influensere i alle kanaler. Les aviser.

Anonymkode: a4f6f...c6f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Nå er det flere av disse influencere som hevder at de skoene de selger, er noe annet enn det som selges på wish og ali, de hevder det er stor forskjell og at man derfor MÅ prøve influencer-happyflopsene fordi de forandrer livet til alle som har det på, i motsetnibg til de billige som visstnokner HELT annerledes. 
hvis det ikke stemmer at happyflops er noe annet enn wish-billigskoene, er det lureri, ja. 

Det har jeg faktisk ikke fått med meg at de har sagt, men om de har er det ganske drøyt. For skoene ER fra Kina og er lagd av billig materiale. Kan nesten garantere at de ikke har EVA såle en gang som de skryter sååå mye av. Nei, aldri stol på influensere når det er noe de kan tjene penger på selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta en svipp innom youtube så ser man at det finnes haugevis av den type "tøfler" der ute og at de til forveksling er like gode eller vonde å gå i uansett hvor de kjøpes hen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du lært ts. Ikke kjøp noe som disse 'influenserne' reklamerer for. Det er faktisk ikke noe nytt. Happyfloppsene blir kraftig markedsført, får de opp 'overalt'.

Det er det samme på fb. Homesol eller noe slikt, de er også samme ulla. De henter også alt fra aliexpress og liknende steder. Alltid sjekk andre steder om du ser noe du kunne tenke deg. Undersøk litt på nettet.

En siste ting: slutt å les blogger, avfølg bloggere/influensere i alle kanaler. Les aviser.

Anonymkode: a4f6f...c6f

Det eneste jeg har kjøpt i hele mitt liv fra en influenser er selftan til Sofie Elise. Jeg følger ingen influensere heller, skal ikke være en av idiotene som er med på la de tjene penger på følgerskare osv. Hell no. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...