Gå til innhold

Tipser du stuepikene hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du er på hotell. Tipser du stuepikene hver dag? Hvor mye tipser du da i tilfellet?

Hvis du bare tipser ved utsjekk, hvordan sørger du for at tipsen blir delt på alle som har vasket rommet ditt?

Anonymkode: 95b9c...96d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipser når jeg sjekker ut. Hvis jeg har kontanter og kun i noen få land. Tipser ikke i Europa. Fordelingen får de ordne opp selv.

Anonymkode: 53690...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Thailand på jobbreise nylig, siden det så og si bare benyttes cash der hadde jeg en som regel en liten neve mynt hver dag, de la jeg alltid på dyna da jeg dro på jobb :) 

Anonymkode: 09506...39b

AnonymBruker
Skrevet

Tipser aldri. 

Anonymkode: 285a4...c51

AnonymBruker
Skrevet

Lar ikke forstyrr-skiltet henge under hele oppholdet, så blir det mindre jobb på stuepikene. 

Anonymkode: 1cc04...605

AnonymBruker
Skrevet

Tipser aldri. Og stuepike het det vel på 50-tallet? Lenge siden det nå.

Anonymkode: b16cf...c94

AnonymBruker
Skrevet

Tipser kun det jeg har igjen av lokal valuta, når jeg reiser hjem. 

Anonymkode: 72174...e17

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tipser alltid første dag for å få bedre service, så tipser jeg litt utover i oppholdet hvis jeg er fornøyd med de.

Anonymkode: 945b0...a30

Skrevet

Tipser noen dollar hver dag i USA/Canada, siden de omtrent ikke har ordinær lønn. Liker det ikke, men synes det blir feil å ikke gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Tipser ikke stuepikene i Norge, men bor aldri mer enn en natt. 

Tipser ved avreise når jeg er utenlands og har vært mer enn en natt. 

Er jeg der i to uker, tipser jeg gjerne dag 3-4 og siste dag. 

Anonymkode: 2b29b...eb9

Skrevet

Jeg lar det alltid ligge penger synlig på rommet da jeg går ut. Jeg vet eksakt beløp og fyller på med veksel etterhvert som tiden går. Er jeg fornøyd med rengjøringen, så lar jeg alt ligge igjen da jeg sjekker ut. Er jeg ikke fornøyd, så tar jeg det med meg hjem. Har ennå tilgode å ta med meg de pengene hjem igjen.

Beløpet kan fort komme opp i 1000.- etter 14 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i USA nå, og jeg tipser daglig. Det er ikke nødvendigvis den samme som vasker rommet ditt hver dag, så du bør ikke tipse bare den dagen du drar. 

Anonymkode: 43257...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipser i land med sterk tipskultur. Legger igjen litt hver dag. 

Anonymkode: cebac...a22

Skrevet

Jeg prøver å tipse litt hver dag, også i Norge. Av og til så fører det bedre service og innimellom hyggelige overraskelser 🤗

Skrevet (endret)

Tipser som oftest ved avreise i utland. Det er da det er mest å gjøre - skifte på hele sengen, ordentlig støvsuging/vask av rom.

Ellers er det jo bare å re opp sengen, bytte av håndkler og fylle på hygineartikler/vann/glass. 

I Norge tipser jeg ikke. 

Endret av anon01
AnonymBruker
Skrevet
On 6/10/2023 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Når du er på hotell. Tipser du stuepikene hver dag? Hvor mye tipser du da i tilfellet?

Hvis du bare tipser ved utsjekk, hvordan sørger du for at tipsen blir delt på alle som har vasket rommet ditt?

Nei tipser ikke hver dag, tipser sjeldent ved utsjekk også. Har jo aldri kontanter  lenger

Anonymkode: 9abf9...aa0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 11.25):

Nope. Tipser aldri av prinsipp 

Anonymkode: 014ea...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...