Gå til innhold

Hvorfor sender jenter/damer kjærlighetsbrev til fengslede menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er jo en velkjent sak. Stygt kriminelle menn, gjerne massemordere, får frierbrev i fleng.

Anonymkode: 6e737...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er en sykdom.. psykisk sykdom. 

Anonymkode: 129d5...028

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi de har traumer fra noe ila livet, de får et kick av å begi seg ut på farlig vann............. de liker følelsen av å leve farlig.......................

Anonymkode: f7c14...b1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja da er det mange av de.. Ikke populært emne for kvinner dette kanskje. Man burde jo nesten være flau på hunnkbønnets vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi de har traumer fra noe ila livet, de får et kick av å begi seg ut på farlig vann............. de liker følelsen av å leve farlig.......................

Anonymkode: f7c14...b1c

Vel, jeg hadde for lenge siden en jente i omgangskretsen og som jeg kjente veldig godt. Gode oppvekstvilkår og ikke noen negative erfaringer. Dette hadde hun fortalt, såpass nær relasjon hadde vi.

Hun sendte brev og fikk besøksordning med en innsatt. På 3dj besøk ble hun forsøkt voldtatt.

Jeg fikk aldri noen god forklaring på ønsket og ambisjonen med en slik relasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av samme grunner som enkelte menn foretrekker klin sinnsyke damer som tar alle pengene deres, slår og får barn med bestekompisen deres. 

Anonymkode: cdba2...bdb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja da er det mange av de.. Ikke populært emne for kvinner dette kanskje. Man burde jo nesten være flau på hunnkbønnets vegne.

jeg er ikke flau over noen med psykisk sykdom uansett kjønn. Om jeg skulle brydd meg om kjønn, ville Jeg undret meg over hvordan du kan hoppe bukk over faktum av at brøken mellom kriminelle kvinner og menn er ca 6% kvinner og 94% menn, og de som skriver et brev bør være flaue?… ikke de kriminelle. jeg mener ikke at menn er ansvarlige for andre handlinger enn sine egne i likhet med kvinner. Jeg forstår ikke logikken din.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

jeg er ikke flau over noen med psykisk sykdom uansett kjønn. Om jeg skulle brydd meg om kjønn, ville Jeg undret meg over hvordan du kan hoppe bukk over faktum av at brøken mellom kriminelle kvinner og menn er ca 6% kvinner og 94% menn, og de som skriver et brev bør være flaue?… ikke de kriminelle. jeg mener ikke at menn er ansvarlige for andre handlinger enn sine egne i likhet med kvinner. Jeg forstår ikke logikken din.

Nei, men du er ganske på vidda her. Snakker ikke om kriminelle i det hele tatt. Jeg undrer meg over de kvinnelige frierne.

Jeg har hørt uttalelser fra psykologer som ikke har noe entydig svar på dette, i alle fall ikke ang.psykisk lidelse på kvinnene. Så hvis du påberoper deg kunnskapen på dette så er jo det interresant. Kan du vise til evidensbasert forskning? Statistikk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjelder jo bare noen få. Likevel mer utbredt blant kvinner enn menn.

Anonymkode: d35f6...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fordi de har et ønske om at de er de eneste personene i verden som kan redde desse fengselsfuglene.
De tror at de kan elske dem friske og raske og lovlydige 🙄🙈
Samtidig så er det neppe noen menn som gidder å skrive til kvinnelige innsatte. 
De fleste menn skyr drama 

Anonymkode: 30954...d63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men du er ganske på vidda her. Snakker ikke om kriminelle i det hele tatt. Jeg undrer meg over de kvinnelige frierne.

Jeg har hørt uttalelser fra psykologer som ikke har noe entydig svar på dette, i alle fall ikke ang.psykisk lidelse på kvinnene. Så hvis du påberoper deg kunnskapen på dette så er jo det interresant. Kan du vise til evidensbasert forskning? Statistikk?

Du svarte dette på dette innlegget:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitat

la oss brekke det ned: Du sier dette:

Sitat

Snakker ikke om kriminelle i det hele tatt. Jeg undrer meg over de kvinnelige frierne.og dette:

Man burde jo nesten være flau på hunnkbønnets vegne.

Som er mitt poeng.

Så sier du dette til meg:

Sitat

da det var du som svarte på

Sitat

DEG:Ja da er det mange av de..

What?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjelder jo bare noen få. Likevel mer utbredt blant kvinner enn menn.

Anonymkode: d35f6...c3e

Har sett dokumentarer hvor disse gærningene får fulle postsekker av frierbrev..

Ganske sikker på at en haug av damer i dette landet har prøvd seg på brev-frieri overfor Breivik. Men han, i motsetning til andre rovmordere får nok ikke sett et eneste ett av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Javel ? Hva kalles forøvrig denne tilstanden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle spurt i Viggo Kristiansen trådene her inne?

Sånn generelt sett vil jeg tro det er en kombinasjon av "JEG kan fikse han fordi jeg ser det gode i han" og at mannen bokstavelig talt er innlåst på en celle. Det er sikkert veldig greit å vite hvor "bad boyen" er hele tiden... 

Har aldri skjønt dette fenomenet, men det er på en måte fascinerende. Danske Peter Madsen ble vel sammen med en kvinnelig fengselsbetjent?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei, det er ikke så mange av «de», og nei jeg er ikke flau på vegne av eget kjønn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

De er kjendiser. Kvinner liker kjendiser

Anonymkode: 85658...852

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror kanskje det er litt sånn at de tror de kan reparere han, eller se det gode i han. 

Kanskje litt status. En fucked up status. Men likevel. 

Anonymkode: b92fb...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Callisto83 skrev (6 timer siden):

Kanskje du skulle spurt i Viggo Kristiansen trådene her inne?

Sånn generelt sett vil jeg tro det er en kombinasjon av "JEG kan fikse han fordi jeg ser det gode i han" og at mannen bokstavelig talt er innlåst på en celle. Det er sikkert veldig greit å vite hvor "bad boyen" er hele tiden... 

Har aldri skjønt dette fenomenet, men det er på en måte fascinerende. Danske Peter Madsen ble vel sammen med en kvinnelig fengselsbetjent?

Herregud slutt nå da. Det er ingen som liker Viggo mtp. det han har blitt tatt i før, men mange som tror at han er uskyldig dømt i baneheiasaken.

Det går an å ha to tanker i hodet på en gang

Anonymkode: bb414...862

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...