Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er samboer i et mangeårig forhold. Jeg er kvinnen. Jeg er en kjærlig kjæreste som elsker kos og nærhet. Men det er bare jeg som tar initiativ til det. Når det kommer til sex er det også jeg som må ta initiativ.  Og får da noen ganger nei. 

Så ca sex 1 gang i mnd. Ellers har vi det bra. Ikke sånn knallbra men med lite nærhet og lite intimitet blir det bare trist. Jeg føler meg så utrolig lite attraktiv i hans øyne. Og det er så sårt. 

Vi er en helt a4 familie og ungene har det bra,vi krangler sjeldent. 

Jeg elsker han overalt, jeg vil være familie. Men jeg ønsker meg mer. Og mer kan han ikke gi meg. 

Så da er spm? Blir jeg her? Til han eventuelt dumper meg? At vi er familie frem til det? 

Går jeg og ender opp lut fattig med prisene sånn de er nå? Hvordan reagerer barna? 

Blir jeg lykkeligere tror dere? Helt alene? 

Anonymkode: 9618f...c1a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier han når du lufter tankene om nærhet og intimitet med han da? 

Anonymkode: ada3a...3ed

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er samboer i et mangeårig forhold. Jeg er kvinnen. Jeg er en kjærlig kjæreste som elsker kos og nærhet. Men det er bare jeg som tar initiativ til det. Når det kommer til sex er det også jeg som må ta initiativ.  Og får da noen ganger nei. 

Så ca sex 1 gang i mnd. Ellers har vi det bra. Ikke sånn knallbra men med lite nærhet og lite intimitet blir det bare trist. Jeg føler meg så utrolig lite attraktiv i hans øyne. Og det er så sårt. 

Jeg elsker han overalt, jeg vil være familie. Men jeg ønsker meg mer. Og mer kan han ikke gi meg. 

Så da er spm? Blir jeg her? Til han eventuelt dumper meg? At vi er familie frem til det? 

Går jeg og ender opp lut fattig med prisene sånn de er nå? Hvordan reagerer barna? 

Tror du gresset er grønnere på den andre siden?

Anonymkode: 3b54b...f0b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

If you do,go for it.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du at han skulle dumpe deg? Hva tenker han om forholdet deres? Har det alltid vært lite sex og intimitet i forholdet deres, eller er det noe som har skjedd? Om han er sliten pga jobb og barn, er det heller ikke så unaturlig at det i en periode blir mindre sex og intimitet. Det er heller ikke så unaturlig at sånt avtar med årene. 

Anonymkode: b7240...1b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er faktisk det noen ganger ja! 

Anonymkode: 1c3db...8df

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ofte skal det ikke mye til, når det knapt nok er gress på den ene siden.

Anonymkode: 2e317...8bd

• Liker 14
  • Nyttig 3
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er sikreste oppskrift på problemer. Dersom det hovedsakelig er den ene som tar initiativ så kan det gå en stund på nyforelsket cruisefart, men problemene dukker veldig ofte opp etter hvert. Det hele starter med stadig hyppigere avvisninger. At det er kun den ene som driver det fram, betyr også ofte at dere har et kommunikasjonsproblem. Det vil være ekstra uheldig når det kreves en diskusjon rundt seksuallivet. Da blir det bom stopp.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å avtale at dere tar pause fra samleie i noen måneder, sånn at dere kan øve på andre former for kos? 

Anonymkode: 8a602...5fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med å avtale at dere tar pause fra samleie i noen måneder, sånn at dere kan øve på andre former for kos? 

Hvordan hjelper det når problemet er at det bare er hun som tar initiativ til ikke-sexrelatert kos også? 

Anonymkode: d9ae2...f4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper nok ikke å ta pause for å kose på andre måter som hun over skrev. 

Og ja jeg har tatt det opp så mange ganger. Han er enig og sier han skal bli flinkere. Og at han elsker meg og at han tenner på meg. Så han sier alt det " rette" men det blir liksom ikke bedre. Eller jo i perioder😝

Idag hadde vi sex,god sex og da blir jeg glad. En stund. 

Må sikkert bare innfinne meg med at han er sånn.. 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De har allerede samleie en gang i måneden, så det er en pause fra 2 samleier. For å si det slik, jeg vet ikke om det er 1,5 eller 2,5 mnd siden sist vi hadde samleie. 

Hvis min partner ville hatt kos, ville han sannsynlig også hatt sex. 

Han har sex minst daglig da, bare med seg selv. Sex månedlig er veldig lite, da er man enten veldig lite seksuell eller foretrekker å bare tilfredsstille seg selv.

Anonymkode: a1218...4d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 9.03):

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ofte skal det ikke mye til, når det knapt nok er gress på den ene siden.

Anonymkode: 2e317...8bd

Gresset gror og er grønnest der det pleies, også i egenhage.. 

Ts og partneren har tilsynelatende ulike behov og dialogen rundt dette i følge TS er ord og ikke handling, så da er det nærliggende å tro at uansett hvor mye TS steller og vanner denne plenen  på sin halvel så vil den andre halve av den være ganske stusselig fordi partneren ikke har denne evnen til å pleie gresset.. Så kan TS enten fortsette ta ansvar for hele greiene eller hun kan si til helsike med det og gå.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Trenger mer bekreftelse. 

Anonymkode: ddbe4...233

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 1.33):

Jeg vet ikke, men det høres ut som dere har det normalt, men ikke perfekt. 

Kanskje er det noe du kan gjøre for å fange hans interesse? Feks investere i deg selv. Hår, negler, hud, vokse deg, nytt undertøy, osv. Jeg er 40 og dater nå, og jeg kjøper en del sexy undertøy feks, noe jeg aldri brukte før når seg hadde samboer i lang tid.

Anonymkode: 71604...817

AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo kunne møtes på halvveien i det minste, men selvsagt kan han ikke presses. Jeg ville stolt på at han mener det han sier om at han ER fornøyd med deg da, og satt det på konto for travle barneår. Det er slitsom verden vi lever i. Å ha sex en gang i måneden er sikkert mer vanlig enn vi tror. Kan det være mulig å ha en avtalt dag i uka satt av til formålet? 

Anonymkode: 1c806...00a

Skrevet

Spørsmålet er egentlig hvor viktig det er med nærhet og intimitet for deg ts. Der er folk ulike, og det virker som han har lite behov for det, mens jeg synes det virker som du har et normalt behov.

Behovet for intimitet kommer nok ikke til å endre seg for noen av dere. Men om dere begge er innstilte på det, så kan dere jo jobbe/investere i forholdet. Alt er ikke alltid perfekt, men klarer han å tre litt ut av sine behov for å møte dine behov, og klarer du å senke dine forventning/behov for å imøtekomme han litt.

Hvis dere ikke klarer å møte hverandre et sted mellom behovene deres, og er villig til å ofre noe for å bevare samlivet så tror jeg ikke forholdet har en fremtid.

Og det trenger ikke være dumt. Jeg synes du må gå i deg selv og tenke over om du ønsker et forhold uten intimiteten du ønsker. For den tror jeg ikke du vil få i ditt nåværende forhold.

AnonymBruker
Skrevet

En illustrasjon på hvor utrolig sårbart og fragilt et forhold er når man legger så mye vekt på sex.

Fatter ikke at folk legger så mye vekt på frekvens av sex. 
Trenger dere virkelig sex for å føle dere elsket og verdsatt? Ikke rart mange forhold går til helvete, med unger og alt…

Se heller på sex som noe gøy og godt man har når man har det. Hverken mer eller mindre. Slutt å knytt sex så tett opp til å føle seg bekreftet, elsket osv. Det er over tid dømt til å mislykkes.

Anonymkode: 20542...ce4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 9.03):

Av og til er det det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En illustrasjon på hvor utrolig sårbart og fragilt et forhold er når man legger så mye vekt på sex.

Fatter ikke at folk legger så mye vekt på frekvens av sex. 
Trenger dere virkelig sex for å føle dere elsket og verdsatt? Ikke rart mange forhold går til helvete, med unger og alt…

Se heller på sex som noe gøy og godt man har når man har det. Hverken mer eller mindre. Slutt å knytt sex så tett opp til å føle seg bekreftet, elsket osv. Det er over tid dømt til å mislykkes.

Anonymkode: 20542...ce4

Nå er det jo ikke akkurat som vi velger vårt seksuelle behov. Klart man kan tilpasse seg en del, men det blir jo et savn når man lever med et sexliv som er svært langt fra primærbehovet for sex. At du ikke har et sterkt behov for sex så ofte som mange andre medfører ikke at du sitter på en fasit. 

Selv har jeg et primærbehovet for sex på 2-3 ganger i uka. Jeg kan være fleksibel til å bli tent opp til fem ganger i uka (ytterligere når forelsket selvfølgelig), og jeg klarer fint å leve med sex en gang i uka, men jeg slet i forhold der mannen ønsket sex en gang annenhver uke maks. 

Jeg har ikke bestemt at kroppen min ønsker sex minimum to ganger i uka. Det bare er slik.

Slik er det for alle, at de har et primærbehov, og ut fra det kan være fleksibel til viss grad, men både mas om mer sex enn man kan være fleksibel til å henge med på og altfor sjeldent sex i forhold til primærbehovet vil bli frustrasjon. Så når du henger frem din prioritering av sex som en ideell fasit ignorerer du at du ikke er en fasit for andres behov. Du er ikke ideell, eller normalen slik den burde være, du er deg. Andre er seg. 

Anonymkode: 394f8...dc4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...