Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Hvis du var innblandet i en mindre ulykke, med bare relativt små materielle skader, hadde du skrevet under på delt skyld selv om det ikke var din skyld, for at motparten skulle slippe billigere unna med sitt forsikringsselskap?? Hadde du tenkt deg om to ganger om det var en venn/slektning i den andre bilen? Hvis ikke, og motparten hevder det var delt skyld (selv om det absolutt ikke var tilfelle) og det ender ut med "ord mot ord", hva da? Er det verdt innblandingen fra annet hold for en liten "filleting" som skade for en knapp tusenlapp (på egen bil)?? Trenger noen gode råd
Gjest lilletroll Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Skriv ALDRI under på delt skyld når ikke det er det!!!! Du vet aldri hva som kan dukke opp i ettertid i kjølvannet av saken, og har du allerede skrevet under på delt ansvar kan du få problemer!!
Tinken Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Skriv ALDRI under på delt skyld når ikke det er det!!!! Du vet aldri hva som kan dukke opp i ettertid i kjølvannet av saken, og har du allerede skrevet under på delt ansvar kan du få problemer!! ← Helt enig! Hvorfor skal du føye deg når det var den andre personen sin feil? Hvis det skulle bli en sak ut av det, så har du uansett samvittigheten din på det rene.
Gjest Rogalinn Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Enig med de over. Selvsagt ville det blitt et større dillemma om det var en venn/slektning som var den som var skyld i skaden, men det ville likevel ikke endret resultatet, at jeg hadde nektet å dele skylden for å være kul. Man har ALDRI noe igjen for å være kul (bortsett fra kanskje fler ubehageligheter enn man skulle hatt). Og hvem hadde betalt skaden på din bil om dere hadde delt skylden på papiret? Jeg har opplevd nære (eks-)venner bli "kjeltringer" for mindre enn det når de har dårlig råd. Hjelper ikke at noen har lovet å gjøre opp for seg under bordet da. Endret 11. januar 2006 av Rogalinn
Malama Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Nei, er det ikke min feil, så skriver jeg ikke uner på noe delt skyld. Og er jeg ikke enig med motparten om hva som har skjedd/hvordan det skjedde skriver jeg min egen skadelemding, vi trenger ikke skrive på det samme arket om vi ikke er enige. Derfor har jeg minst TO skademeldinger i bilen. I tilfelle den andre ikke har. (Jeg er oppvokst med far som var skadebehandler i forsikringsslekap, nettopp på bilskade...) Om det var en venn/slektning... nei, det ville føltes litt kjipere da å nekte skyld, men er det ikke min feil, så ER det ikke min feil.
Shagya Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Er det ikke din feil, så er det ikke din feil, og da skriver man heller ikke under på noe som ikke er tilfellet.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Da vi skulle fylle ut papirer hadde de ombestemt seg (sa de, da jeg sa at jeg ikke ville ta skylden for noe jeg ikke hadde gjort), og la all skyld på meg! Jeg er sjokkert over hvor frekke folk er!!!! Uærlige j**ler!! (Det er ikke ofte jeg bruker stygge ord, men akkurat om de har jeg ingen god-ord!) Den skyldige turte ikke se meg i øynene en gang,.......!! IDIOTER!!!! Får å se det positive i det, JEG har hvertfall ren samvittighet..
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Er det ikke din feil, så er det ikke din feil, og da skriver man heller ikke under på noe som ikke er tilfellet. ← enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå