Gå til innhold

Mor eller far som har rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt:

Mor er redd for at barnet skader seg og får blåmerke/skrubbsår/

Far mener at det å få auau gjør at ungen blir sterkere mentalt og psykisk.

Hvem har rett? Jeg vil jo ikke at våres barn skal bli oppdratt som noen svake amøber. 

Her skal dem bli sterke, og klare/eller finne ut av ting selv om hva som gjør vondt og hva som er ok.

.hva tenker dere?

Anonymkode: 77610...c0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke enten eller. Robusthet er bra, faktisk skade bør unngås om mulig.

Anonymkode: f2217...3e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kort fortalt:

Mor er redd for at barnet skader seg og får blåmerke/skrubbsår/

Far mener at det å få auau gjør at ungen blir sterkere mentalt og psykisk.

Hvem har rett? Jeg vil jo ikke at våres barn skal bli oppdratt som noen svake amøber. 

Her skal dem bli sterke, og klare/eller finne ut av ting selv om hva som gjør vondt og hva som er ok.

.hva tenker dere?

Anonymkode: 77610...c0b

Når du bruker ordet svake amøber , om barna dine . 😆gjør at jeg ikke klarer ta deg på alvor i din «bekymring « . 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at barn er barn. De kommer til å slå seg og få både skrubbsår og blåmerker, det er en del av livet. Men hvordan du møter de er det som er det vesentlige (mener jeg). Jeg mener at barn trenger å bli møtt på følelsene sine, som feks «ja, det forstår jeg at gjorde veldig vondt!» og trøste de mens de gråter. Blåse, stryke, ja det de trenger for å stå følelsene sine. Og når de roer seg kan man spørre «men går det bra med deg nå?» og da sier de som oftest ja. Selv tror jeg at det gir barna mulighet til å lære at følelser er viktig å kjenne på og samtidig at det går over, det går bra til slutt. 

Anonymkode: 40647...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal du unngå at barnet slår seg og får skrubbsår? 

Våre barn har føttene dekket av blåmerker og skrubbsår av utelek, fotball, klatring osv.

Anonymkode: aec1b...166

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrubbsår og blåmerker er da ingenting. 

Anonymkode: 82acf...b00

• Liker 1
Skrevet

Skrubbsår og blåmerker er nåde vanlig og nødvendig. Det er faktisk skadelig for et barna utvikling å stadig ville begrense det, be det være forsiktig og passe seg. Det vil da ikke skille mellom reelle farer og situasjoner som bare vil gi skrubbsår og ubehag, i verste fall et brudd.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...