Gå til innhold

dårlig etter p pillen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :forvirret: jeg sluttet med pillen for 2 uker siden! fikk kraftig mens etter 4 dager og kan ikke huske at jeg har blødd så mye før. har hatt daglige smerter i magen og løs mage og er svimmel! Det som gjør det rarere er at jeg har ikke følt meg så glad og lett i kroppen på lenge! skal til legen på torsdag,men er litt nysgjerrig på om det er flere som har opplevd det! var inne på doktor online, og der var det en pike som hadde spurt en lege om det samme. og legen mente det ikke var normalt! så hvor normalt er det? :ironi:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blødningen duj fikk 4 dager etter siste p-pille (dersom du tok brettet ut, som vanlig, og ikke sluttet midt i) er jo bare din siste pillemens, og kroppen din vet enda ikke at du ikke har tenkt å begynne på et nytt brett etter 7 dager... At denne mensen er annerledes enn vanlige pillemenser skal derfor ikke ha noe med at du slutter på pillene å gjøre, og er sånnsett ikke normalt...

At du derimot er glad og lett i kroppen, det kan godt være pga pilleslutt, etter som depresjon er en bivirkning av p-piller, og dersom du ønsket å slutte på dem kan bare det å vite at du ikke lenger tar dem gi deg godt humør.

Skrevet
:ironi: glemte visst å si at jeg slutte mitt i brettet! hadde jeg sluttet som vanlig, ville det ikke vært så rart! ;)
Skrevet

(hvorfor all denne ironien? :ironi: er som det går frem av navvet et flagg for å vise at man er ironisk)

Dersom du sluttet midt i brettet... Ja da kan det muligens være kroppen din som reagerer på dette plutselige hormonsjokket, det ville ikke være så rart igrunn.

Skrevet

sorry.... syntes den var så søt! :sjenert:

Skrevet

slutter du midt i brettet så har ihvertfall jeg hørt om flere som har opplevd å få en blødning da like etter, dette er vel en "normal" reaksjon fra kroppens side tror jeg. Har ihvertfall hørt at flere opplever det.

selv sluttet jeg på p-piller for fem uker siden, gikk ut brettet jeg da, så mensen kom som normalt og har ikke blødd mellom p-pillemens og neste mens som kom.

kjente det mer i magen når jeg fikk en neste mensen min en jeg gjorde når jeg gikk på p-piller ja, men jeg hadde skikkelig vondt før jeg begynte på pillen også da, derfor jeg begynte en gang i tiden.

og den glad og lett følelsen, den har jeg også.

har alltid følt meg oppblåst og tung i kroppen/magen.

lurte en stund på om det kunne være noe galt, fordi jeg var så oppblåst eller stor i magen (innvendig) at det nesten var litt merkelig.

Dette ga seg faktisk etter en uke uten p-piller, og har ikke kommet tilbake.

noe som er ufattelig deilig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...