Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skyller dere gjennom håret med kun vann i løpet av den uka eller lar dere håret være tørt hele tiden? 

Lukter håret deres "hodebunn" mot etter noen dager, eller lukter det ingenting ? 

Får dere fett hår mot slutten eller ser det greit ut til og med i røttene?

Har inntrykk av at de damene som vasker så sjelden har typisk "barnehår/hodebunn" som aldri blir fettete eller stygt. Høres så deilig ut å vaske så sjelden, men lurer på om  jeg rett og slett ikke har hår til det. Mitt blir fett etter 2 dager uten vask uansett selv om jeg ikke bruker produkter i det og vasker med spesialshampo tilpasset min hodebunn 

Anonymkode: a1a0a...d89

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fukter det ikke i løpet av uken og det der heller ikke fett ut. Har tykt går med tykke hårstrå og har alltid fått anbefalt av div frisører å ikke vaske det mer enn en gang i uken.

Jeg bruker av og til tørrsjampo for at det skal lukte fresht.

Anonymkode: 8f173...5a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår hverken ser eller føles fett ut etter 5 dager, 6 dagen bruker jeg tørrsjampo.

Anonymkode: 138f7...768

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker det 1 gang i uka og det fungerer utmerket - har aldri hatt så fint hår som etter jeg begynte med det!

Fukter det ikke og bruker kun litt hårspray til styling.

Virker som det er selvrensende! Men tok en stund før jeg kom dit - det ble bare sånn da babyen var nyfødt for da hadde jeg ikke anledning til å holde på med hårvask mer enn 1 gang pr uke.

Hold ut, det er verdt det!

Anonymkode: a47a5...34c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker det 1 gang i uka og det fungerer utmerket - har aldri hatt så fint hår som etter jeg begynte med det!

Fukter det ikke og bruker kun litt hårspray til styling.

Virker som det er selvrensende! Men tok en stund før jeg kom dit - det ble bare sånn da babyen var nyfødt for da hadde jeg ikke anledning til å holde på med hårvask mer enn 1 gang pr uke.

Hold ut, det er verdt det!

Må legge til, det lukter ingenting (annet enn muligens hårspray) og det blir ikke fett før dag 6/7

AnonymBruker
Skrevet

Dere som vasker det én gang i uken vet ikke hvor heldige dere er.

Hilsen ei med ekstremt fett hår pga hormonubalanse, som har prøvd alt. Frisøren har gitt opp hodebunnen min 🤨

Anonymkode: 156e4...894

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker en gang i uken ideelt sett. Jeg bruker ikke stylingprodukter utenom shampoo og kur. Har håret i strikk el lign siste dagene pga jeg har en permanent som har nermest ødelagt håret.

Anonymkode: 899fe...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt tynt hår. Mitt hår blir fett dagen etter jeg har vasket det. Av og til bruker jeg tørrsjampo, men håret blir krusete og hodebunnen klør, og jeg føler meg skitten.  Da jeg var syk kunne det gå 4-5 dager mellom hver hårvask. Da er håret kjempefett, hodebunnen klør og håret klistrer seg til hodebunnen. Men det lukter ingenting av håret. 

Nå når jeg er i jobb igjen må jeg vaske håret hver dag. 

Anonymkode: 0d1a6...816

AnonymBruker
Skrevet

Var også plaget med fett hår inntil jeg fikk tips om å vaske håret sjeldnere. Nå vaskes det maks en gang i uka og med bare bittelitt shampoo. Bruker rikelig med balsam da og er har aldri problemer med fett hår eller tørr hodebunn.

Anonymkode: 3c9d8...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skyller dere gjennom håret med kun vann i løpet av den uka eller lar dere håret være tørt hele tiden? 

Lukter håret deres "hodebunn" mot etter noen dager, eller lukter det ingenting ? 

Får dere fett hår mot slutten eller ser det greit ut til og med i røttene?

Har inntrykk av at de damene som vasker så sjelden har typisk "barnehår/hodebunn" som aldri blir fettete eller stygt. Høres så deilig ut å vaske så sjelden, men lurer på om  jeg rett og slett ikke har hår til det. Mitt blir fett etter 2 dager uten vask uansett selv om jeg ikke bruker produkter i det og vasker med spesialshampo tilpasset min hodebunn 

Anonymkode: a1a0a...d89

Jeg vasker 1 gang i uka. Skyller ikke i mellom. Bruker hårolje hver dag (ikke i hodebunnen). 

Du må venne håret ditt til å vaske bare 1 gang i uka, så i starten kan det være litt fett. Det er også lurt å tenke over hvilken sjampo og balsam du bruker. Mange frisør sjampoer inneholder helt sjuke mengder med parfyme. Jeg pleier å variere hvilke jeg bruker, så har sånn 2-3 forskjellige. 

Ikke ta i håret med fingrene, gre det morgen og kveld. Sett håret i en dott om det blir fett. 

Anonymkode: 92bc4...215

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter hodebunn av de fleste som vasker håret sjeldnere enn hver 2-3 dager. Dere lukter det kanskje ikke selv, men det lukter ille. 

Anonymkode: c4f98...dc6

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det lukter hodebunn av de fleste som vasker håret sjeldnere enn hver 2-3 dager. Dere lukter det kanskje ikke selv, men det lukter ille. 

Mitt lukter hårolje hvertfall 😂

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg vasker håret hver 1-2 uke. Har tykt  langt hår så det er en ganske stor jobb å vaske det. Derfor gjør jeg flere ting for å utsette hårvask lengst mulig:

-vasker grundig gjennom to ganger ved hver vask med en sjampo som ikke irriterer hodebunnen og bruker lite balsam. 

-har håret oppsatt når jeg er ute eller gjør ting, slik at det ikke blir møkkete. Det hjelper også mot slitasje. 

-grer gjennom håret grundig hver kveld eller morgen med hårbørste av villsvinbust. Det fordeler hårets naturlige oljer i hele håret og gjør at det ikke bygger seg opp i hodebunnen. Da ser ikke håret fett ut og lukter heller ikke. 

-masserer hodebunnen og bruker hårolje i selve håret. 

Endret av Piggsopp
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beskriv lukta av hodebunn for oss som aldri har kjent den.

Anonymkode: 3c9d8...3e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må bare ærlig si at det høres veldig ekkelt ut å  vaske håret kun en gang i uka. I mine øyne er det rett og slett uhygienisk. 

Anonymkode: 152c8...de0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tykt langt hår her, vasker det en gang i uka, blir ikke fett på hyttetur med 2 uker uten dusj - men foretrekker å vaske det en gang i uka :)

er mye på tur og er sensitiv for lukt selv og har aldri merket noe til at det lukter hodebunn/ekkelt av noens hår om de kom 1 uke før meg på tur uten å ha vasket håret. Vasker jo kroppen med klut og såpe, men flere venner som vasker hår sjeldent så synes ikke det med lukt stemmer for alle - kanskje for de som er på "avvenning" og har fettete/flassete hodebunn?

Anonymkode: e9c39...52d

• Nyttig 1
Skrevet

Har veldig tynt hår, det blir fett rundt dag 4, så da bruker jeg tørrsjampo frem til neste vask. Bruker hårolje annen hver dag, så håret lukter vel en kombo av tørrsjampo og håroljen 

AnonymBruker
Skrevet

De bruker tørrsjampo underveis. Gammel tørrsjampo lukter verre enn "hodebunn" (har aldri luktet det før?) og tørker ut håret og gir dårligere kvalitet. 

Det er bedre å skylle med vann enn å bruke tørrsjampo. Du kan bruke bakepulver også som alternativ til sjampo 

Anonymkode: f396e...bf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De bruker tørrsjampo underveis. Gammel tørrsjampo lukter verre enn "hodebunn" (har aldri luktet det før?) og tørker ut håret og gir dårligere kvalitet. 

Det er bedre å skylle med vann enn å bruke tørrsjampo. Du kan bruke bakepulver også som alternativ til sjampo 

Anonymkode: f396e...bf4

Hvem er «de» ? Jeg bruker aldri tørrsjampo.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig noen som vasker håret en gang i uka?

Anonymkode: ecbfb...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...