AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Har hatt et sår på nesa lenge. Et halvt år, hvertfall. Det er ca en halv cm i alle retninger, rundt, jevne sårkanter. Ser ut som et åpent sår. Kommer skorpe på, men jeg klarer ikke la vær å pille på det 🙈 særlig når jeg sover, har skorpe på kvelden, men den er borte når jeg våkner. Ikke vondt, men klør litt. Var hos lege for noen måneder siden, da sa legen det ser ut som et "pille på" sår. Skulle la det være i fred og komme igjen om det ikke bedra seg. Men som sagt, jeg har vært bortpå igjen.. Har nå endelig bestilt legetime igjen. Men nå er jeg så redd for hudkreft! Siden det ikke gror. Det har heller ikke forandret seg, eller vokst. Noen med erfaring ang hudkreft? Høres dette ut som det? Anonymkode: cc165...cf7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan vært basalcelle-kreft. Snakk med hudlege. Heldigvis er ikke dette spesielt farlig. Anonymkode: 0b885...927 Ville ikke legen nevnt det når jeg var der? Hun sa jo det ikke så ut som kreft Anonymkode: cc165...cf7
Eva-Lena Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 Moren min hadde sår på nesa og det var forstadiet til kreft. De skrapet det vekk og det ble borte. Be lege om å sende prøver til hematologisk. Sett plaster på om natta, så kanskje det leges av seg selv etterhvert. Du kan kjøpe sårsalve på apoteket og smøre på.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville ikke legen nevnt det når jeg var der? Hun sa jo det ikke så ut som kreft Anonymkode: cc165...cf7 At det kan være betyr ikke at det er. Hvis det skulle vise seg å være kreft er det snilleste krefttypen og du har i grunn lite å frykte. Ta det med ro og la evt legen se på det en gang til :-) Anonymkode: 4d2e9...a14
Rumle Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be om henvisning til hudlege. Det bør du definitivt få, når du har et sår som ikke gror over lengre tid. Anonymkode: 0b885...927 Enig i dette. Utover det, ta dette med legen, ts. Ikke stol på svar du får av fremmede på nett. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 Enig med de over. Be om henvisning til hudlege. En annen tanke jeg også fikk; diabetessår? Anonymkode: a2fd4...3e5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har hatt et sår på nesa lenge. Et halvt år, hvertfall. Det er ca en halv cm i alle retninger, rundt, jevne sårkanter. Ser ut som et åpent sår. Kommer skorpe på, men jeg klarer ikke la vær å pille på det 🙈 særlig når jeg sover, har skorpe på kvelden, men den er borte når jeg våkner. Ikke vondt, men klør litt. Var hos lege for noen måneder siden, da sa legen det ser ut som et "pille på" sår. Skulle la det være i fred og komme igjen om det ikke bedra seg. Men som sagt, jeg har vært bortpå igjen.. Har nå endelig bestilt legetime igjen. Men nå er jeg så redd for hudkreft! Siden det ikke gror. Det har heller ikke forandret seg, eller vokst. Noen med erfaring ang hudkreft? Høres dette ut som det? Anonymkode: cc165...cf7 Ikke rart legene sliter med kapasiteten om folk kommer med sår de ikke klarer la være å plukke i. Ta ansvar for deg selv. La såret få fred; Klipp neglene og legg over et lite rundt plaster. Gror det fortsatt ikke da, DA går du til legen. Hilsen oppgitt sykepleier Anonymkode: 2cc2d...dcb 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig med de over. Be om henvisning til hudlege. En annen tanke jeg også fikk; diabetessår? Anonymkode: a2fd4...3e5 I ansiktet?? Anonymkode: 2cc2d...dcb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I ansiktet?? Anonymkode: 2cc2d...dcb Beklager, dårlig formulert. Dårlig sårtilheling som følge av diabetes blir vel mer riktig. Anonymkode: a2fd4...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, dårlig formulert. Dårlig sårtilheling som følge av diabetes blir vel mer riktig. Anonymkode: a2fd4...3e5 Ikke vanlig at dette er et problem så sentralt på kroppen. Anonymkode: 2cc2d...dcb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke rart legene sliter med kapasiteten om folk kommer med sår de ikke klarer la være å plukke i. Ta ansvar for deg selv. La såret få fred; Klipp neglene og legg over et lite rundt plaster. Gror det fortsatt ikke da, DA går du til legen. Hilsen oppgitt sykepleier Anonymkode: 2cc2d...dcb Må bare elske sykepleiee som leker leger. Mitt råd er å gå til hudlege, TS. Anonymkode: 5c468...0c1 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke rart legene sliter med kapasiteten om folk kommer med sår de ikke klarer la være å plukke i. Ta ansvar for deg selv. La såret få fred; Klipp neglene og legg over et lite rundt plaster. Gror det fortsatt ikke da, DA går du til legen. Hilsen oppgitt sykepleier Anonymkode: 2cc2d...dcb Som sykepleier burde du vel vite at dette ikke er måten å snakke til andre mennesker? Og at veien å gå er informasjon på en konstruktiv og god måte? Legg av deg den nedlatende tonen. Hilsen sykepleier som blir oppgitt over den oppgitte sykepleieren Anonymkode: a2fd4...3e5 3 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå