Gå til innhold

Far som holder seg unna hvergang baby kommer med sørgelig gråt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en samboer som ikke takler at jeg tvinger babyen til å ta medisiner, suge ut snørr eller gjør noe som får babyen til å hylgrine/skrike når det må

Hva kan jeg gjøre for at samboer ikke skal føle seg pysete? Om babyen er syk, så må en tvinge ungen i seg medisiner for at h*n skal bli frisk... dog takler ikke samboer dette.

Noe som får meg til å bli redd for at samboer ikke kommer til å gjøre noe hvis barnet er syk, fordi han ikke takler å høre babyen gråter sørgelig.

Hva kan jrg si eller gjøre for at han ikke tenker slikt? At noen ganger så må man bruke tvang på barn!?

Anonymkode: ac5b8...6ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo prate med ham? Ikke gå på KG, snakk med ham!

Anonymkode: 63bd3...066

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har en samboer som ikke takler at jeg tvinger babyen til å ta medisiner, suge ut snørr eller gjør noe som får babyen til å hylgrine/skrike når det må

Hva kan jeg gjøre for at samboer ikke skal føle seg pysete? Om babyen er syk, så må en tvinge ungen i seg medisiner for at h*n skal bli frisk... dog takler ikke samboer dette.

Noe som får meg til å bli redd for at samboer ikke kommer til å gjøre noe hvis barnet er syk, fordi han ikke takler å høre babyen gråter sørgelig.

Hva kan jrg si eller gjøre for at han ikke tenker slikt? At noen ganger så må man bruke tvang på barn!?

Forklar han konsekvensene av å ikke gi medisiner og suge ut snørr… Her måtte jeg forklare far at hvis vi ikke suger ut snørr så kan babyen få ørebetennelse, å det er VONDT og jævli, da må ungen ha antibiotika og risikerer å få sprukket trommehinner. 

Ved medisinering er det en grunn for at barnet skal ha medisin, da forklarte jeg konsekvensen av å ikke gi. F. Eks - baby kan bli alvorlig syk og få blodforgiftning, i værste fall DØ. Ja , noen ganger må man bare være ganske direkte og brutal. 

aldri vært noe problem å gi medisiner etter det, far har tøffa seg opp og forstår alvoret. Babyen har hatt ørebetennelse flere ganger så nå vet han hvor jævli det er for en liten kropp… 

Anonymkode: ee5a9...d21

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Ine Kristiansen skrev (3 minutter siden):

Det høres ut som en utfordrende situasjon du står i med din samboer når det gjelder å håndtere babyens behov for medisinering og ubehagelige prosedyrer. Det er viktig å finne en balanse mellom å ta vare på barnets helse og samtidig ivareta samboerens bekymringer og følelser. Her er noen forslag som kan bidra til å løse situasjonen:

1. Kommunikasjon: Ta deg tid til å ha en åpen og ærlig samtale med samboeren din. Lytt til hans bekymringer og forsøk å forstå hvorfor han føler seg ubehagelig med disse situasjonene. Del også dine bekymringer og behov for å sikre at barnet får riktig behandling.

2. Informasjon og kunnskap: Forsøk å gi samboeren din mer informasjon om hvorfor det er viktig for babyen å ta medisiner og gjennomgå nødvendige prosedyrer for å bli frisk. Forståelse av barnets helse og behandlingsbehov kan bidra til å redusere bekymringene.

3. Samarbeid: Utforsk måter dere kan samarbeide om å håndtere situasjoner der babyen trenger medisinering eller ubehagelige behandlinger. Kanskje dere kan dele på oppgaver, slik at dere begge bidrar og støtter hverandre i omsorgen for barnet.

4. Støtte og trøst: Tilby støtte og trøst til samboeren din når babyen gråter eller er ubehagelig. Forsikre ham om at det er normalt for babyer å uttrykke seg på denne måten, og at det er en del av helingsprosessen. Tilby ham muligheten til å delta i omsorgen på en måte som føles trygg for ham, for eksempel ved å holde babyen eller trøste når det er mulig.

5. Profesjonell hjelp: Hvis utfordringene vedvarer eller blir for vanskelige å håndtere, kan det være nyttig å søke hjelp fra en profesjonell, for eksempel en familieterapeut eller helsepersonell. De kan bidra til å lette kommunikasjonen og finne løsninger som fungerer for begge parter.

Takk for gode råd. Jeg har snakket med han om hvorfor han reagerer så kraftig på det jeg gjør? Det han kommer med er fordi han føler ubehag av å høre at babyen skriker så sørgelig, han anser som om at jeg gjør noe galt/feil eller gjør babyen vondt, samt at han er redd for at babyen får traumer av det etterhvert.

Jeg har forsikret ham ar det jeg gjør er for barnets beste og at barnet skal bli frisk..

Han er en flink pappa og gjør alt for babyen sin. Leker, legger og gir mat etter han kommer fra jobb, selvom jeg ser at han er sliten. 

Blir bare så sliten av at han er så følsom ovenfor babyen våres når han ikke takler å høre babyen våres gråter.. som at jeg er den stor stygge ulven.

Han takler vanlig skrik og hyl, men så fort han hører den sørgelige lyden, så blir alt feil

AnonymBruker
Skrevet
Ine Kristiansen skrev (11 minutter siden):

Det høres ut som en utfordrende situasjon du står i med din samboer når det gjelder å håndtere babyens behov for medisinering og ubehagelige prosedyrer. Det er viktig å finne en balanse mellom å ta vare på barnets helse og samtidig ivareta samboerens bekymringer og følelser. Her er noen forslag som kan bidra til å løse situasjonen:

1. Kommunikasjon: Ta deg tid til å ha en åpen og ærlig samtale med samboeren din. Lytt til hans bekymringer og forsøk å forstå hvorfor han føler seg ubehagelig med disse situasjonene. Del også dine bekymringer og behov for å sikre at barnet får riktig behandling.

2. Informasjon og kunnskap: Forsøk å gi samboeren din mer informasjon om hvorfor det er viktig for babyen å ta medisiner og gjennomgå nødvendige prosedyrer for å bli frisk. Forståelse av barnets helse og behandlingsbehov kan bidra til å redusere bekymringene.

3. Samarbeid: Utforsk måter dere kan samarbeide om å håndtere situasjoner der babyen trenger medisinering eller ubehagelige behandlinger. Kanskje dere kan dele på oppgaver, slik at dere begge bidrar og støtter hverandre i omsorgen for barnet.

4. Støtte og trøst: Tilby støtte og trøst til samboeren din når babyen gråter eller er ubehagelig. Forsikre ham om at det er normalt for babyer å uttrykke seg på denne måten, og at det er en del av helingsprosessen. Tilby ham muligheten til å delta i omsorgen på en måte som føles trygg for ham, for eksempel ved å holde babyen eller trøste når det er mulig.

5. Profesjonell hjelp: Hvis utfordringene vedvarer eller blir for vanskelige å håndtere, kan det være nyttig å søke hjelp fra en profesjonell, for eksempel en familieterapeut eller helsepersonell. De kan bidra til å lette kommunikasjonen og finne løsninger som fungerer for begge parter.

Mvh,

Dr. Chat Gpt

Anonymkode: da684...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme situasjon her. Det ble bedre etterhvert. Det er nok noen sperrer der som er vanskelige å komme over. Vi måtte prøve å finne alternative løsninger på enkelte av «problemene» frem til han klarte å overgå de sperrene og se at det faktisk var til barnets beste. 

Anonymkode: 7a386...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...