lillesky Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Kan man bruke aske istedenfor/sammen med grus, på glatte områder? :klø: Har hørt at dette går an, man aldri hørt om noen som har gjort det. Noen erfaringer?
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Jeg tror det går, men ville ikke brukt det selv. Er utrolig skittent og dras inn med sko i mye større grad enn grus! Jeg strør heller asken min på planter og under busker i hagen som ekstra næring.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Asker er veldig fint å bruke på is og snø - vi gjør det hver vinter. Det er også veldig fint å bruke som gjødsel sommerstid.
Gjest allium Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Blir det ikke sølete under skosålene? Jeg har dumpet asken på komposthaugen, det blir vel bra jord?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Har ikke opplevd det blir sølete. Virker nesten som om asken smelter ned i isen - selv om asken er helt kald. Du trenger da ikke gå omveien om komposten med asken - spre den rundt blomstene.
Gjest vimse Skrevet 10. januar 2006 #6 Skrevet 10. januar 2006 Mannen strødde aske på utsiden hos oss her i mellomdagene, vi skulle ha huset fullt, det var ren svall, og grushaugen var frossen. Det var veldig effektivt mot glatten, men, han gjør det aldri igjen... Fy som det så ut, inne...
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #7 Skrevet 10. januar 2006 Men Vimselims, jeg har strødd med aske i mange år uten problemer med søl. Neste gang gjør du det selv - mannfolk.
Gjest 2324 Skrevet 10. januar 2006 #8 Skrevet 10. januar 2006 Jeg leste "ake i glatt bakke" jeg.. *Liste seg ut*
Gjest vimse Skrevet 10. januar 2006 #9 Skrevet 10. januar 2006 Men Vimselims, jeg har strødd med aske i mange år uten problemer med søl. Neste gang gjør du det selv - mannfolk. ← nei, nå går asken bak låven! Forøvrig så går vi rett fra veien, inn i gang og så rett inn i stue, og med hunder og mann, så....
lillesky Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2006 Er utrolig skittent og dras inn med sko i mye større grad enn grus!← I den bakken det er snakk om, så kjører vi bare med bil.
jordbær Skrevet 10. januar 2006 #12 Skrevet 10. januar 2006 Har gjort tabben med kattesand ute (dvs.. gubben gjorde) ALDRI mer! Gangen var hvit i mange mnd etterpå. Ville ikke brukt aske! Vet at pappa kastet aske på snøen for å få den til å smelte. Så det fungerer nok.
Gjest vimse Skrevet 10. januar 2006 #13 Skrevet 10. januar 2006 I den bakken det er snakk om, så kjører vi bare med bil. ← Hvis det da ikke er noe problem med at det blir dratt inn i hus og heim, så ville jeg prøvd, for det er effektivt mot is.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå