Gå til innhold

Hvitløksdressing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurere på om noen har en enkel (og så sunn som mulig) oppskrift på en rømmedressing.

På forhånd,takk! Line! :)

Skrevet

Har ingen oppskrift, men vil bare tipse om at det er smart å bruke den nye Matyoghurten fra Tine istedet for lettrømme, matyoghurten har kun 8 % fett.

Kesam er selvfølgelig også et alternativ, men jeg synes matyoghurten smaker bedre. :)

Skrevet

Denne er veldig god. Hvis du liker Peppes rømmedressing vil du elske denne. Jeg bruker et beger lettrømme (men du kan selvsagt bruke rømmekolle, kesam eller yoghurt naturell om du vil, men smaken og konsistensen vil jo bli litt annerledes) og blander med 2 ts sukker, 1 ts salt, 1½ ts hvitløkspulver (fersk hvitløk synes jeg blir altfor dominerende), 1 ts løkpulver, 1½ ts hvit pepper, en skvett sitronsaft og en potte hakket gressløk. Lar du den stå i kjøleskap et par timer blir smaken mye bedre.

• 1 år senere...
Skrevet
Denne er veldig god. Hvis du liker Peppes rømmedressing vil du elske denne. Jeg bruker et beger lettrømme (men du kan selvsagt bruke rømmekolle, kesam eller yoghurt naturell om du vil, men smaken og konsistensen vil jo bli litt annerledes) og blander med 2 ts sukker, 1 ts salt, 1½ ts hvitløkspulver (fersk hvitløk synes jeg blir altfor dominerende), 1 ts løkpulver, 1½ ts hvit pepper, en skvett sitronsaft og en potte hakket gressløk. Lar du den stå i kjøleskap et par timer blir smaken mye bedre.

Bruker vanligvis ikke å trekke frem gamle tråder, men denne oppskriften har jeg lett etter lenge. Dressingen ble utrolig god! Jeg tilsatte mer hvitløkspulver enn det sto, men den smakte akkurat som Peppe's rømmedressing.

Jeg lurer litt på hva funksjonen til hakket gressløk er i denne dressingen, jeg fikk bare tak i kryddergressløk og det turte jeg bare bruke litt av.

Tusen takk Arkana!! :klem:

Gjest *Tara*
Skrevet

Jeg bruker kun fersk hvitløk i maten ... synes det lukter mye mer etterpå om man bruker hvitløkspulver ... Dessuten blir det en helt annen smak..

Skrevet
Jeg bruker kun fersk hvitløk i maten ...

Jeg bruker vanligvis også fersk hvitløk og er litt "anti-hvitløkspulver", men da jeg prøvde fersk hvitløk i denne synes jeg i grunnen at hvitløksmaken ble altfor dominerende (sier jeg som vanligvis elsker mye hvitløk), så jeg valgte å fortsette med pulveret.

• 9 år senere...
Gjest Sunhands
Skrevet

Testet denne oppskriften i dag, og dressingen ble veldig god! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...