Gå til innhold

Har deres 3 åringer leieavtaler utenom barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 3 åring som har gått i barnehagen siden han var 1 år. Vi har bare ett barn. Ingen av våre nære venner eller bekjente har barn, søsteren min er ennå veldig ung og mannen er enebarn. Barnet vårt har faktisk ingen kontakt med jevnaldrende barn utenom barnehagen. Bortsett fra de barna vi tilfeldig møter på lekeplassen og lekeland når vi er der. Vi har nylig flyttet til ett nytt sted og kjenner ingen i nabolaget. Bør jeg gå aktivt inn for å lage lekeavtaler? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 0c082...c42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal stå lekeavtaler, ikke leieavtaler i overskriften 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en 3åring selv , kjenner nesten Ingen her selv ,så blir lite lekeavtaler her også:/ 

Anonymkode: 9ef11...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Nei, herlighet de dr fortsatt små 

Anonymkode: a090f...6f2

AnonymBruker
Skrevet

Vår på 3,5 år har i liten grad lekeavtaler. Storesøsteren på 5 har to gode venner fra barnehagen som begge har småsøsken på 3 år, og det hender familiene måtes i helger eller en sjelden gang spiser middag sammen. Nå nylig har vår treåring begynt å leke med de andre treåringene på disse måtene. 

Vår eldste begynte å være med eller ha besøk av andre barn etter barnehagen da hun var 3 år. Hun er og var en annen type enn lillesøsteren, og hadde tydelig stor glede av å leke med andre barn tidligere. 

Anonymkode: 97548...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har lekeavtaler nesten hver helg og i ferier. Har mange venner med barn i samme alder, men vi oppsøker også aktivt andre foreldre i barnehagen. 

Så ja, jeg ville gjort en innsats om jeg var deg. Kontakt foreldrene til de barnet leker med og spør om de vil treffes på lekeplassen lørdag morgen.

Anonymkode: 7d73c...a6d

Gjest AnonymBrukar0
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal stå lekeavtaler, ikke leieavtaler i overskriften 😅

Søren, jeg var skikkelig nysgjerrig på leieavtalene til 3-åringen din 😄

Endret av AnonymBrukar0
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et par ganger med barn fra barnehagen på vårt initiativ, men det virker ikke som om det er så vanlig ennå. Men har noen venner og familie med barnehagebarn som vi treffer. Og så er det unger ute og leker i nabolaget.

Anonymkode: 679fb...cb9

Skrevet

Vi har nå i vår begynt mer med lekeavtaler med barn fra barnehagen, for ham som straks er 4. Syns det er en flott måte å få nye bekjentskaper på, og vi har funnet folk vi trives veldig godt sammen med, samtidig som ungene leker godt sammen 😊 Vi kjenner ikke så mange her og ingen av de vi kjenner fra før har eller vil ha barn, så vi prøver å utvide vennekretsen. Da var barnehagen et greit sted å begynne, med unger som vårt barn går godt overens med fra før 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dette har ikke streifa tanken min engang.. jentungen er masse med andre barn i barnehagen, og når hun kommer hjem er hun ofte sliten. Så da lar vi henne styre litt som hun selv vil, enten det er å slappe av i sofaen, sitte ved tegnebordet sitt eller ut å leke litt i hagen. 

Anonymkode: 3f399...c7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette har ikke streifa tanken min engang.. jentungen er masse med andre barn i barnehagen, og når hun kommer hjem er hun ofte sliten. Så da lar vi henne styre litt som hun selv vil, enten det er å slappe av i sofaen, sitte ved tegnebordet sitt eller ut å leke litt i hagen. 

Anonymkode: 3f399...c7f

Hva med helger og ferier?

Anonymkode: 7d73c...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Nå er mine litt større, men de hadde stor glede av lekeavtaler med andre barn i treårsalderen, særlig i helgene. Det krever litt innsats fra deg, men det er absolutt verdt det. Det er også en fin måte å bli kjent med barnas foreldre på, vi har fått flere nye og gode venner gjennom barnas lekeavtaler.

Anonymkode: 32aab...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...