AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Jeg fyller nå ut DS-160 skjemaet for å få F1 studentvisum. Ble arrestert når jeg var 17 år men hadde ikke gjort noe selv men vennene mine slåss og jeg var der. Ble sluppet ut av arresten senere. Spørsmålet mitt er om jeg burde svare «Ja» på spørsmålet på DS-160 skjemaet angående om jeg har blitt arrestert før eller om jeg bør svare «Nei». Er redd for at jeg ikke får visum om jeg svarer «Ja». Anonymkode: feba6...ccc
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 The U.S. embassy/consulate will conduct visa interviews, a background check, and require a medical examination performed in the country where the individual is applying for the visa. Hvis du lyver der og de finner det ut, så får du ikke Visa. Anonymkode: a4ebf...149
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 Du skal selvsagt svare «Ja», og ta oppfølgingssamtalen med ambassaden. Tipper det ordner seg greit – det er mange som har gjort dummere saker og reiser regelmessig til USA. Det du ikke skal gjøre er å lyve, for det kan i ytterste konsekvens komme tilbake og bite deg når du minst aner det... Synd å føle sterkt ubehag hver gang du under studiene passerer US Immigration på vei inn i USA. Og blir du gått nærmere etter i sømmene da er du egentlig fu**ed, og må sannsynligvis reise hjem og søke på nytt.... Anonymkode: cd32d...e97 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Veldig lite lurt å lyve på det skjemaet. Anonymkode: 797c5...188 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Veldig lite lurt å lyve på det skjemaet. Anonymkode: 797c5...188 Ser ikke helt hvordan ambassaden skal få vite det når de ikke har innsyn i norsk strafferegister.. Anonymkode: feba6...ccc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 20.54): Ble arrestert når jeg var 17 år Spørsmålet mitt er om jeg burde svare «Ja» på spørsmålet på DS-160 skjemaet angående om jeg har blitt arrestert før eller om jeg bør svare «Nei». Er redd for at jeg ikke får visum om jeg svarer «Ja». Anonymkode: feba6...ccc Du ble arrestert. På spørsmål om det svarer du selvsagt: Ja Forstår ikke helt at dette er noe du må spørre om Anonymkode: aa1c4...d85
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du ble arrestert. På spørsmål om det svarer du selvsagt: Ja Forstår ikke helt at dette er noe du må spørre om Anonymkode: aa1c4...d85 Dette er jo selvfølgelig det aller mest idiotiske man kan finne på!! med mindre man faktisk ønsker å bli nektet visum og innreise til USA da. tror du helt seriøst at amerikanske myndigheter faktisk har tilgang til strafferegister fra samtlige land i hele verden, og at de sjekker bakgrunnen til mangfoldige millioner mennesker fra hele verden som ønsker innreise til USA hvert eneste år?? Anonymkode: 6e631...4d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo selvfølgelig det aller mest idiotiske man kan finne på!! med mindre man faktisk ønsker å bli nektet visum og innreise til USA da. tror du helt seriøst at amerikanske myndigheter faktisk har tilgang til strafferegister fra samtlige land i hele verden, og at de sjekker bakgrunnen til mangfoldige millioner mennesker fra hele verden som ønsker innreise til USA hvert eneste år?? Anonymkode: 6e631...4d4 For å få visum må man fremlegge uttømmende politiattest. Idioti å lyve når det vil komme frem uansett Anonymkode: aa1c4...d85
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å få visum må man fremlegge uttømmende politiattest. Idioti å lyve når det vil komme frem uansett Anonymkode: aa1c4...d85 Man må ikke det med mindre man svarer ja på spørsmålet. Anonymkode: feba6...ccc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Ble du tiltalt? Fikk du forelegg? Fikk det noen annen konsekvens? Spøesmålet er utrolig diffust egentlig, siden du kan bli anholdt uten noen gang å ha gjort noe kriminelt, men jeg ville svart nei. Med mindre navnet ditt har stått i avisa i forbindelse med saken, så finner de det jo ikke ut uansett. Anonymkode: 2b038...8d7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man må ikke det med mindre man svarer ja på spørsmålet. Anonymkode: feba6...ccc Jo. De tar stikkprøver og kan fint be om det. Jeg måtte det sist. Svarte ‘nei’ og måtte levere. Men om TS vil være både arrestert OG en løgner. Gjerne for meg altså…. Anonymkode: aa1c4...d85
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble du tiltalt? Fikk du forelegg? Fikk det noen annen konsekvens? Spøesmålet er utrolig diffust egentlig, siden du kan bli anholdt uten noen gang å ha gjort noe kriminelt, men jeg ville svart nei. Med mindre navnet ditt har stått i avisa i forbindelse med saken, så finner de det jo ikke ut uansett. Anonymkode: 2b038...8d7 Eneste som skjedde var at jeg ble tatt i håndjern og kjørt til politistasjonen hvor foreldrene mine måtte hente meg, så var på politistasjonen i 10 min ca. Anonymkode: feba6...ccc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eneste som skjedde var at jeg ble tatt i håndjern og kjørt til politistasjonen hvor foreldrene mine måtte hente meg, så var på politistasjonen i 10 min ca. Anonymkode: feba6...ccc Da har du ikke vært arrestert. Du ble pågrepet og det er ikke det samme som arrestert. Da kan du fint svare ‘nei’ Anonymkode: aa1c4...d85 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 Er du sikker på at du ble arrestert og ikke bare anholdt? Høres ut som det siste. Anonymkode: 553f9...178
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du sikker på at du ble arrestert og ikke bare anholdt? Høres ut som det siste. Anonymkode: 553f9...178 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du ikke vært arrestert. Du ble pågrepet og det er ikke det samme som arrestert. Da kan du fint svare ‘nei’ Anonymkode: aa1c4...d85 Greit, tusen takk! Anonymkode: feba6...ccc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 https://international.iupui.edu/visas/f1-students/arrest.html You may have noticed this question on the U.S. nonimmigrant visa application form. It is not a pleasant topic to discuss, but if you ever find yourself involved with the authorities, you need to be aware of the potential impact it may have on your next visa application. It is very important that you answer this question honestly. If you have been arrested, you should contact an attorney for assistance. It is important to answer “yes” to this question if you were ever arrested or convicted of a crime, even if the charges were dropped or you were acquitted. You will have an opportunity to provide additional details about the arrest and the outcome. No. Normally a person is charged with a crime after being arrested. This is a formal process during which you’ll be shown an indictment (the offense with which you are being charged) and the court officer will explain what law/s you have violated. It is possible to be arrested and released without ever being charged. If this happens, you must still answer “yes” on the visa application question. Yes, they will most likely have access to this information through other sources. You should never give a false answer to this question on the visa application or in the visa interview. Providing false information on a visa application or during an interview could result in a finding of fraud. A finding of fraud could result in a permanent bar from entering the U.S. Bare ta sjansen og svar nei, om du blir nektet for å ha løyet får du ta konsekvensen selv. Anonymkode: a4ebf...149
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 https://www.politiattest.com/visum Anonymkode: a4ebf...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå