Gå til innhold

2åring som våkner masse på kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søvn har vært en god del vanskelig for mitt barn som blir 2 år om noen mnd. 

Har våknet mye på kvelden helt siden jeg begynte å legge henne da hun var 5 mnd gammel. Før våknet hun gjerne hver halvtime. Men da hun var 1,5 ble dette bedre. Hun våknet 0-1 ganger hver kveld, og starta å sove gjennom natta. Legging tok fortsatt lang tid, og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger hun sovna før kl 19... 

Nå sovner hun vanligvis kl 20. Men denne uka har hun begynt å våkne mye på kvelden igjen. Hun våkner konsekvent en halvtime etter at hun har sovna. Da står hun i senga og gråter, men hvis jeg raskt gir henne smokken, legger henne forsiktig ned og holder på henne, sovner hun fort igjen. Hvis jeg bruker tid på å komme inn på rommet, eller kløner med å finne smokken osv, bruker hun lang tid på å sovne igjen. Videre ligger hun urolig og kan våkne 1-2 ganger til før jeg legger meg. Hun våkner ofte litt etter at jeg har lagt meg, men er stort set i halvsøvne og sovner igjen. Vi deler soverom og da holder det at jeg snakker rolig med henne før hun sovner. Så sover hun gjennom natta til kl 5-6. En natt her var hun riktignok våken 2 timer på natta...

Men hvorfor våkner hun så mye på kvelden nå? Hun er urolig i kroppen og spreller mye i senga, både i halvsøvne og før hun sovner..

Plz si det er en fase som går over snart!

Anonymkode: 66e03...b5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søvn er så slitsomt!!! Hvor lenge sover hun på dagen? Her hjalp det litt å kutte ned til maks en time, men det har vært noen heftige måneder. Endelig litt bedre nå, han er 2 år og 3 måneder, og vi har måttet kutte ut søvn på dagen for å få til bedre netter.

Anonymkode: c2849...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...