Gå til innhold

Skade på andres eiendom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt og noen nabobarn (8-9år) fikk spise chips og kose seg i campingvogna vår

Mannen min var ute og så om dem ved ett par anledninger og så at de hadde rotet litt men ikke slik at han tenkte mer over det. Vi fant en annen campingvogn og bestemte oss for å selge den vi har, i den anledning gikk jeg for å ta bilder. Da jeg kom ut var det riktig nok rot med puter, jeg begynner å rydde litt og under veis finner jeg ut det ene på det andre. De har hengt opp ting på veggene (med dobbeltsidig tape) urinert i en bøtte, knekt vasken på bade. 
Jeg har måtte ut med over 2000kr for å reparere skadene, og 4 sene kvelder etter jobb, og jeg er enda ikke ferdig. Jeg gav beskjed til mødrene til de involverte barna. Der de begynner å argumentere med at «du har maling hjemme, jeg har hørt andre også har vert i vognen hvorfor skal vi betale». Der jeg forklarer at jeg forholder meg til dem pga mitt barn har fortalt meg at det var de som var til stede da disse tingene skjedde og om de viste noe jeg ikke viste så måtte de fortelle meg det. 

De nekter å gjøre opp for seg, er dette normalt?? 

Anonymkode: d21ae...ecb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette må du/dere ta som en lærepenge. Aldri la noen unger bruke campingvogn som oppholdsted uten voksne tilstede.

Å kontakte foreldrene til desse ungene blir bare for dumt.

Anonymkode: 218bf...fe6

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det barn som flyr ut og inn og der med kan det oppstå skader.
Tapen var sikkert en lite gjennomtenkt ide om å pynte opp 🙈. Vasken et uhell. Når barn er på besøk i mitt hus anser jeg det som mitt ansvar å holde øye med der de gjør og der med også mitt ansvar hvis noe blir ødelagt. Noe annet hvis jeg har gitt klar beskjed om noe ikke er lov for det vil gå i stykker og barnet likevel fortsetter. Med en vis alderstilpasning selvfølgelig. 

Anonymkode: 2d3a8...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette er ditt ansvar, og du må ta regningen. Når små barn får være alene, uten tilsyn, kan slike ting skje. Lekse lært.

Anonymkode: bd6d7...965

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Henge opp ting på veggene er nå én ting, men å pisse i ei bøtte? Spesielt. 
Men du kommer ingen vei med å kreve penger fra foreldrene.  For alt du vet kan det være ditt barn som har gjort dette og  skylder på vennene. Stemmer det at flere barn har vært innom vogna er det enda vanskeligere. 
Betal selv, og hold vogna låst fra nå av.

Anonymkode: d2d43...d4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er naturlig at man bidrar da barna har vert med på skader hos andre. Om ikke alt, så hvertfall en symbolsk sum. Man er faktisk ansvarlig for sitt barn og deres handlinger. 

Anonymkode: d21ae...ecb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde betalt om mitt barn hadde ødelagt noe hos andre, med vilje!

Å pisse i en bøtte er veldig veldig spesielt. Her hadde jeg snakket med foreldrene og hørt om barnet pleide å gjøre slike ting? Greit å vite, for da kan du ikke ha besøk av dette barnet om du ikke kan forfølge dem.

Alt de har gjort, høres jo umodent ut, jeg vil tippe at dette er gutter??

Anonymkode: 05e2d...c3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at dette må du/dere ta som en lærepenge. Aldri la noen unger bruke campingvogn som oppholdsted uten voksne tilstede.

Å kontakte foreldrene til desse ungene blir bare for dumt.

Anonymkode: 218bf...fe6

Selvsagt må foreldrene vite at barna deres ikke kan oppføre seg.

AnonymBruker
Skrevet

Min unge med bestevenn tegnet ned spisebordet på hytta. Hadde aldri falt meg inn å skulle be om penger fra foreldrene fordi jeg ikke passet på godt nok. Når jeg har med andre barn har jeg ansvaret for å følge med. Det er jo umulig for foreldrene å følge med når de ikke er der, og det kan jo være mitt barn som «begynte»

Anonymkode: d06be...57b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn og to venner kastet en stor stein ned i avløpsrøret utenfor her (nybygd hus). Dette tettet avløpet og jeg måtte ut med 10 000 i egenandel - fikk det heldigvis på forsikringa. Kunne aldri bedt om penger fra de andre foreldrene, det var mitt ansvar å følge med. 

Og om dere planla å selge vogna, hvorfor la ungene være der gumle chips? 😅

Anonymkode: 79c77...6a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det med urin i en bøtte er veldig spesielt, men resten er sånn som kan skje når man lar unger herje på alene. Å kreve penger fra andre her blir for dumt, det kan du bare droppe. Neste gang de spør sier du nei, og begrunner med det som skjedde sist.

Anonymkode: ee701...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo ikke om det er de andre barna som har gjort dette, det kan være ditt barn som skylder på de andre. Ditt barn vil ikke være det første som lyver om noe slikt og det er ganske flaut å prøve å kreve penger av andre foreldre uten at du vet at deres barn var med på det. Dessuten, så fremt ikke den campingvognen blir nøye sjekket hver dag så trenger ikke skadene ha skjedd da barna var i campingvognen, det kan ha skjedd når som helst ellers. Forhåpentligvis har du lært og lar ikke barna være alene i campingvognen igjen. 

Anonymkode: 4d88c...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...