Gå til innhold

Har dere hengt ut PRIDE-flagg i år?

Lagertha

Anbefalte innlegg

CAPS LOCK skrev (2 minutter siden):

Er ikke de inkludert i "alle"?

Skjønner ikke helt hva du mener😅 er du pedofil (iform av å utføre pedofile handlinger mot barn) er du jo kriminell og har vel ikke akkurat noe å gjøre ute blant folk uansett. Er du paranoid er du mest sannsynlig syk, og trenger hjelp. Hva mener du egentlig? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Memorangen skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du mener😅 er du pedofil (iform av å utføre pedofile handlinger mot barn) er du jo kriminell og har vel ikke akkurat noe å gjøre ute blant folk uansett. Er du paranoid er du mest sannsynlig syk, og trenger hjelp. Hva mener du egentlig? 

Du skrev: "Nå er vel litt av hele poenger med Pride at man inkluderer alle."

Da skrev jeg: "Ikke de pedofile og paranoide". De er jo nødvendigvis inkludert i "alle", men Pride promoterer ikke pedofili og paranoia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (Akkurat nå):

Du skrev: "Nå er vel litt av hele poenger med Pride at man inkluderer alle."

Da skrev jeg: "Ikke de pedofile og paranoide". De er jo nødvendigvis inkludert i "alle", men Pride promoterer ikke pedofili og paranoia. 

Jeg forstår virkelig ikke hva du snakker om, beklager 😅 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke hva du snakker om, beklager 😅 

Du forstår ikke at "alle" inkluderer "alle"? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (5 timer siden):

Vurderer å kjøpe PRIDE balkongflagg og flagge for første gang.

Blir provosert av alt anti-PRIDE-pisset og føler for å provosere noen sensitive heteronormativer.🏳️‍🌈😁🏳️‍🌈

To flagg kjøpt inn og hengt opp godt synlig for alle!🏳️‍🌈🏳️‍🌈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CAPS LOCK skrev (47 minutter siden):

Hva er det du egentlig vil frem til i alle disse trådene, CAPS LOCK? Du har jo allerede skrevet ordet homolobbyen, så jeg vet jo at dette ikke bare handler om ord for deg, men at du har en posisjon. Vague posting er feigt. Ta en risiko i stedet for å gjemme deg bak dette ordkløveriet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 skrev (17 timer siden):

Bare det norske flagg i Norge.

Nei. Sameflagget hører også til i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (5 minutter siden):

Du har jo allerede skrevet ordet homolobbyen

Nei. Det har jeg ikke gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (5 minutter siden):

Nei. Det har jeg ikke gjort. 

Ånei unnskyld - du snakket om homo-propagandaen. Da er jo saken en helt annen. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Ikke skeiv sjøl, men så lettere for oss enn for noen som er redde/usikre. 

Mannen kjøpte seg regnbuearmbånd i fjor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (2 timer siden):

Alle kan jo være med å gå i pridetog om de vil. Det inkluderer jo alle som ønsker det. Men en pedofil er jo kriminell, og er/bør være i fengsel, om de har utført kriminelle handlinger. Sliter du med å se ting i kontekst og lese mellom linjene, eller må du alltid ha ting inn med teskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Lagertha said:

Retter spørsmålet til dere som har en åpen og støttende holdning, til mangfold og det å være skeiv. 

Har deres syn på PRIDE, markering med feks regnbueflagg/armbånd/etc endret seg i år? 
Nå et år etter en tragisk hendelse, så føler jeg det er så mye negativt, i stedenfor å minnes de som ble drept og berørt? 
Som berørt selv, så har jeg hengt opp PRIDE-flagget og har kjøpt meg et støttearmbånd. Dette for å markere min sorg over hendelsen i fjor, og for å vise min støtte. Men så tar jeg meg selv i å kjenne på ein flauhet over å ha flagget oppe. Uten at jeg aner hvorfor. Har aldri kjent på det før. Og fornuften min vet jo at PRIDE står jo for så mye mer en det som kritiseres i media. 
jeg kjenner også på et sinne fordi jeg opplever at det tar vekk fokuset på at noen faktisk ble drept eller sliter psykisk med det som skjedde i Oslo i fjor. 

Jeg har en klar åpen holdning og mener at alle burde kunne elske hvem enn de vil, innen rimelighetens grenser (selvsagt imot 50-åringer som "elsker" en 15-åring osv). Mangfold er jeg glad i, det skaper et interessant samfunn.

Likevel markerer jeg ikke pride på noe vis. Ikke fordi det ville vært flaut å hatt flagg oppe, men jeg flagger ikke engang på 17-mai (har ikke stang, men kunne jo hengt opp et slikt et feste på husveggen).

Jeg har ikke noe imot feiringen, men jeg mener den burde vært mer konsentrert, mer ala kvinnedagen enn å lage en hel måneds feiring. På mange måter oppleves det som om feiringen/fokuset glir ut, blir mindre konsentrert og vi mister fokuset. En dag, maks en helg, kunne vært mer passende. Da hadde vi hatt et høyt fokus i løpet av den tiden, i stedet for nå som vi har et lavere, men jevnt fokus. Jeg tror ikke det er like fruktbart.

Ikke minst så vet jeg en del motstandere av ulik grad blir irritert over lengden. Og jeg tror det har lite for seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (1 time siden):

Nei. Sameflagget hører også til i Norge.

Det eneste som hører til Norge som offiselt ikke er etablert er Jemtland og  Båhuslen. Dette er bare midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har synlige flagg på begge sider av huset. De har vært der siden juni i fjor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enda. Skal flagge siste helga i juni! Vi har stort flagg (balkongflagg?) og syns det blir mye å ta opp og ned en hel måned! Men en uke skal jeg klare 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad det er litt debatter rundt Pride, for det trengs. 

Men, har selv et lite Prideflagg på terrassen min, og noen flagg til pynt inne. Har valgt dette fordi jeg har to homofile venner i Russland som ikke får lov til å være seg selv. Jeg henger opp flaggene fordi de ikke kan. Derfor er det viktig for meg å ha regnbueflagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...