Helene1982 Skrevet 10. juni 2023 #21 Del Skrevet 10. juni 2023 Nostradamus skrev (13 minutter siden): Nei. Jeg spurte noen av mine skeive venner, og de sa at presset har gått for langt, og på en måte virker mot sin hensikt. Det som var en fin ting for å feire kjærligheten har blitt tatt av woke-bevegelsen og forvandlet til noe mørkt og totalitært. Det viktigste for dem er hvordan de behandles, snakkes om, og føler seg rundt andre i samfunnet. "Alle de skeive vennene dine" sa: Sitat presset har gått for langt, og på en måte virker mot sin hensikt. Det som var en fin ting for å feire kjærligheten har blitt tatt av woke-bevegelsen og forvandlet til noe mørkt og totalitært. Spurte du skeiv venn 1,2 og tre samlet, eller hver for seg? Hva var det de opplevde som mørkt og totalitært? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 10. juni 2023 #22 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei. Støtter de skjeve, de gale og de brede, men ikke pride sirkuset. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 10. juni 2023 #23 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei. Har ikke noe behov for å markere i mitt private hjem, vi bor sammen to menn, men har ikke noe personlig forhold til pride av den grunn. Flagg, tog, ballonger og armbånd er ikke helt oss. Men jeg håper jo så klart at de som vil markere og feire får en fin og ikke minst, trygg feiring. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 10. juni 2023 #24 Del Skrevet 10. juni 2023 Vurderer å kjøpe PRIDE balkongflagg og flagge for første gang. Blir provosert av alt anti-PRIDE-pisset og føler for å provosere noen sensitive heteronormativer.🏳️🌈😁🏳️🌈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paprikaskrue Skrevet 10. juni 2023 #25 Del Skrevet 10. juni 2023 Har ikke flagg ute, men bruker armbånd og nøkkelbånd i Pridefarger året rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvi Normalbakken Skrevet 10. juni 2023 #26 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei, jeg har ikke noe flaggstang dessverre. Men jeg har pride-dopapir 🏳️🌈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. juni 2023 #27 Del Skrevet 10. juni 2023 Henger bare ut Norges flagg når det er tid for det 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 10. juni 2023 #28 Del Skrevet 10. juni 2023 Synes det er teit når vanlige folk flagger, like teit som folk som flagger med Vålerenga-flagg. Det er det teiteste jeg ser, da veit at der bor det en skikkelig klovnefamilie. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 10. juni 2023 #29 Del Skrevet 10. juni 2023 Jegern Puahate skrev (14 timer siden): Hva folk flagger med personlig føler ikke at jeg har noe med, hvis noen vil vise sin støtte til en sak så bør de stå fritt til å gjøre så. Personlig føler jeg ikke at det er min kamp så det blir ingen flagg eller andre effekter for mitt vedkommende. En kan gjerne si at vi burde vise solidaritet med andre grupper, men det finnes mange andre grupper som på forskjellige vis sliter i samfunnet: eldre syke, uføre, overvektige, rusmisbrukere, mentalt lidende, alkoholikere, fattige, sosialt utstøtte, blinde, døve, stumme, funksjonshemmede, deprimerte, angstlidende, yrkeskadede, tiggere, etc. Således er det rart at en sak får så mye oppmerksomhet kontra alle de andre. I tillegg, når Thon får tyn og blir regelrett presset til å flagge minner mer om underkastelse til mobben enn noen genuin respekt eller støtte til saken. Med dette viser jo bevegelsen en skummel "enten er du med oss eller mot oss" tendens. Jeg registrerer at Pride dreier seg om toleranse og inkludering, jeg som hvit mann synes det er litt snodig ettersom det er kun hvite, gjerne noe eldre menn, som blir offentlig kritisert i mediene for å være nettopp dette. Om jeg tar feil så vis meg gjerne artikler eller andre innlegg der det i tilsvarende grad klages på at områder er for hvite, idrettslag er for hvite, ledergrupper er for hvite og mannlige, hvite er kjedelige, hvite har ingen kultur, osv. Mon tro om dere som insisterer på at alle skal støtte Pride hadde vært like solidariske om noen hvite skulle finne på å flagge for 'White Pride Month' eller 'White Male Day' som protest mot denne klamme generaliseringen. Spoiler Nå er vel litt av hele poenger med Pride at man inkluderer alle, også alle de gruppene du nevnte der. Så godt som alle mennesker vil jo havne i en av de kategoriene der. Og det er jo heller ingen som hindrer deg i å støtte noen av disse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 10. juni 2023 #30 Del Skrevet 10. juni 2023 Snok1 skrev (1 time siden): Vurderer å kjøpe PRIDE balkongflagg og flagge for første gang. Blir provosert av alt anti-PRIDE-pisset og føler for å provosere noen sensitive heteronormativer.🏳️🌈😁🏳️🌈 Samme. Tenkte å kjøpe et flagg og henge ut. Delvis fordi jeg syns det er så mye negativt om pride nå, og delvis fordi jeg har et homofilt familiemedlem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. juni 2023 #31 Del Skrevet 10. juni 2023 Memorangen skrev (6 minutter siden): Samme. Tenkte å kjøpe et flagg og henge ut. Delvis fordi jeg syns det er så mye negativt om pride nå, og delvis fordi jeg har et homofilt familiemedlem. Tror du de er negative fordi de er homofober eller tror du det er fordi de er litt lei av maset? Litt sånn som man kan bli lei av andre ting som man ser all over media hver dag, hele måneden 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 10. juni 2023 #32 Del Skrevet 10. juni 2023 Fame skrev (18 minutter siden): Tror du de er negative fordi de er homofober eller tror du det er fordi de er litt lei av maset? Litt sånn som man kan bli lei av andre ting som man ser all over media hver dag, hele måneden Homofober, helt klart. Hvis ikke hadde de ikke brydd seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 10. juni 2023 #33 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei, her blir det ikke hengt ut noe Pride flagg. Bor i blokk og ingen har hengt ut noe Pride flagg så vidt jeg kan se. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 10. juni 2023 #34 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 10. juni 2023 #35 Del Skrevet 10. juni 2023 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 10. juni 2023 #36 Del Skrevet 10. juni 2023 (endret) Nei..ikke fordi jeg ikke støtter retten til å elske hvem man vil - men fordi jeg ikke anser et flagg som noe som muliggjør retten til å elske hvem man vil. Det hele har utviklet seg til et sirkus - hvor hele hensikten med Pride er fullstendig undergravd. Nå er det kriging, maktkamp, latterliggjøring og undergraving mellom gruppene som gjelder. Det gjør at det hele ender med en bismak for min del - og en tristhet over at skjeve blir undergravd fullstendig av en viss annen gruppe. Dog skal jeg til Oslo i beste sendetid - og får kanskje se litt av rabalderet..det gleder jeg meg til! Endret 10. juni 2023 av Vera 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 10. juni 2023 #37 Del Skrevet 10. juni 2023 Memorangen skrev (1 time siden): Vis skjult innhold Nå er vel litt av hele poenger med Pride at man inkluderer alle Ikke de pedofile og de paranoide 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 10. juni 2023 #38 Del Skrevet 10. juni 2023 Hvis jeg kunne flagget for å markere min støtte til de homofiles kamp, ville jeg ha gjort det. Pride står imidlertid for så mye annet som jeg definitivt ikke støtter, så noe regnbueflagg blir ikke aktuelt for min del. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 10. juni 2023 #39 Del Skrevet 10. juni 2023 CAPS LOCK skrev (1 time siden): Ikke de pedofile og de paranoide ?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 10. juni 2023 #40 Del Skrevet 10. juni 2023 Memorangen skrev (2 minutter siden): ?? Er ikke de inkludert i "alle"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå