Lagertha Skrevet 9. juni 2023 #1 Del Skrevet 9. juni 2023 Retter spørsmålet til dere som har en åpen og støttende holdning, til mangfold og det å være skeiv. Har deres syn på PRIDE, markering med feks regnbueflagg/armbånd/etc endret seg i år? Nå et år etter en tragisk hendelse, så føler jeg det er så mye negativt, i stedenfor å minnes de som ble drept og berørt? Som berørt selv, så har jeg hengt opp PRIDE-flagget og har kjøpt meg et støttearmbånd. Dette for å markere min sorg over hendelsen i fjor, og for å vise min støtte. Men så tar jeg meg selv i å kjenne på ein flauhet over å ha flagget oppe. Uten at jeg aner hvorfor. Har aldri kjent på det før. Og fornuften min vet jo at PRIDE står jo for så mye mer en det som kritiseres i media. jeg kjenner også på et sinne fordi jeg opplever at det tar vekk fokuset på at noen faktisk ble drept eller sliter psykisk med det som skjedde i Oslo i fjor. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 9. juni 2023 #2 Del Skrevet 9. juni 2023 Ikke overtenk for mye. Hvis du vil henge opp et pride flagg så gjør du det. Hva denne flauheten kommer av er det bare du som vet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 9. juni 2023 #3 Del Skrevet 9. juni 2023 Jeg har hengt ut flagg. Tenkte å la det henge hele juni. Jeg er positiv til mangfold i vårt samfunn og da må det synliggjøres at folk synes dette er ønsket. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 9. juni 2023 #4 Del Skrevet 9. juni 2023 Hva folk flagger med personlig føler ikke at jeg har noe med, hvis noen vil vise sin støtte til en sak så bør de stå fritt til å gjøre så. Personlig føler jeg ikke at det er min kamp så det blir ingen flagg eller andre effekter for mitt vedkommende. En kan gjerne si at vi burde vise solidaritet med andre grupper, men det finnes mange andre grupper som på forskjellige vis sliter i samfunnet: eldre syke, uføre, overvektige, rusmisbrukere, mentalt lidende, alkoholikere, fattige, sosialt utstøtte, blinde, døve, stumme, funksjonshemmede, deprimerte, angstlidende, yrkeskadede, tiggere, etc. Således er det rart at en sak får så mye oppmerksomhet kontra alle de andre. I tillegg, når Thon får tyn og blir regelrett presset til å flagge minner mer om underkastelse til mobben enn noen genuin respekt eller støtte til saken. Med dette viser jo bevegelsen en skummel "enten er du med oss eller mot oss" tendens. Jeg registrerer at Pride dreier seg om toleranse og inkludering, jeg som hvit mann synes det er litt snodig ettersom det er kun hvite, gjerne noe eldre menn, som blir offentlig kritisert i mediene for å være nettopp dette. Om jeg tar feil så vis meg gjerne artikler eller andre innlegg der det i tilsvarende grad klages på at områder er for hvite, idrettslag er for hvite, ledergrupper er for hvite og mannlige, hvite er kjedelige, hvite har ingen kultur, osv. Mon tro om dere som insisterer på at alle skal støtte Pride hadde vært like solidariske om noen hvite skulle finne på å flagge for 'White Pride Month' eller 'White Male Day' som protest mot denne klamme generaliseringen. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
900 Skrevet 9. juni 2023 #5 Del Skrevet 9. juni 2023 Bare det norske flagg i Norge. 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskesara Skrevet 9. juni 2023 #6 Del Skrevet 9. juni 2023 Har ikke flagg, og som noen nevnte over så er det ikke min sak. Jeg har mange homofile/lesbiske i min omgangskrets og har null fordommer. Men er ikke typen til å gi uttrykk for det i form av flagging. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 9. juni 2023 #7 Del Skrevet 9. juni 2023 Jeg har hengt ut det største flagget vi har hatt. Selv om det er lov å være kritisk til noen av standpunktene til FRI så støtter jeg fortsatt den grunnleggende ideen til Pride og alle skeive (og straighte) som kun har kjærlighet til verden rundt seg. Jeg mener det må være frivillig å delta, firmaet jeg jobber i har f.eks. ingen markering, regnbuelogo el., men et direkte forbud blir noe annet, glad Thon snudde (om enn motvillig). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 9. juni 2023 #8 Del Skrevet 9. juni 2023 Nei, hvorfor i alle dager skal jeg gjøre det? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 9. juni 2023 #9 Del Skrevet 9. juni 2023 Nei. Jeg eier kun et flagg og det er det Norges flagget. Kommer ikke til å kjøpe andre flagg. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 9. juni 2023 #10 Del Skrevet 9. juni 2023 Ja, det henger ute hele juni. Og så har vi lite flagg inne hele året. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym 45679 Skrevet 9. juni 2023 #11 Del Skrevet 9. juni 2023 Jegern Puahate skrev (3 timer siden): Hva folk flagger med personlig føler ikke at jeg har noe med, hvis noen vil vise sin støtte til en sak så bør de stå fritt til å gjøre så. Personlig føler jeg ikke at det er min kamp så det blir ingen flagg eller andre effekter for mitt vedkommende. En kan gjerne si at vi burde vise solidaritet med andre grupper, men det finnes mange andre grupper som på forskjellige vis sliter i samfunnet: eldre syke, uføre, overvektige, rusmisbrukere, mentalt lidende, alkoholikere, fattige, sosialt utstøtte, blinde, døve, stumme, funksjonshemmede, deprimerte, angstlidende, yrkeskadede, tiggere, etc. Således er det rart at en sak får så mye oppmerksomhet kontra alle de andre. I tillegg, når Thon får tyn og blir regelrett presset til å flagge minner mer om underkastelse til mobben enn noen genuin respekt eller støtte til saken. Med dette viser jo bevegelsen en skummel "enten er du med oss eller mot oss" tendens. Jeg registrerer at Pride dreier seg om toleranse og inkludering, jeg som hvit mann synes det er litt snodig ettersom det er kun hvite, gjerne noe eldre menn, som blir offentlig kritisert i mediene for å være nettopp dette. Om jeg tar feil så vis meg gjerne artikler eller andre innlegg der det i tilsvarende grad klages på at områder er for hvite, idrettslag er for hvite, ledergrupper er for hvite og mannlige, hvite er kjedelige, hvite har ingen kultur, osv. Mon tro om dere som insisterer på at alle skal støtte Pride hadde vært like solidariske om noen hvite skulle finne på å flagge for 'White Pride Month' eller 'White Male Day' som protest mot denne klamme generaliseringen. Skal være ærlig på at majoriteten av de som protesterer eller holder på med hets i kommentarfeltene er enten av en religion der de ikke av religiøse grunner kan støtte det. Selvom man vet at det også finnes innfor der også men det er forbudt. Vi var jo der vi også i 1975 med en statlig kirke. Så har du Ola Nordmann og Kari Nordmann gjerne rundt 50 år og oppover som støtter seg til konspirasjonsteorier og lager kvalme. Som gjerne signerer med fullt navn under, som ikke har fått samme opplæring i sosiale medier eller kildekritikk. Ser virkelig ingen enda som er yngre som har ytret hat eller hets. Men har opplevd foreldre til barn som har sagt de skal brenne flagget deres eller vil ekskludere barnets venner pågrunn av legning. Og syns dette bare er noe tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 9. juni 2023 #12 Del Skrevet 9. juni 2023 Ja henger ut hvert år 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miimosa Skrevet 9. juni 2023 #13 Del Skrevet 9. juni 2023 Ja det henger ute hele Juni. Jeg er ikke skeiv selv og bor på et lite sted der mange har fordommer. Har familie som er skeive. Jeg tror det er viktig at andre får se at her bor det folk som aksepterer mangfold. Jeg er åpen for alle mennesker uansett men grunnen til at jeg flagger for pride er for alle som har mistet livet for at de er seg selv ikke bare her men over hele verden. Vi er tross alt i 2023, aksept burde ikke vært et tema. Pride er ikke en rase, religion eller kultur, derfor bytter jeg ut det norske flagget mitt i juni. Det er ikke et valg og om noen blir sint av mitt flagg er det akkurat derfor det henger der. Det er ingenting som får blodet mitt til å koke mer enn andre mennesker som tror de har noe de skulle sagt i andre menneskers liv, eks religion, kosthold, helse, legning. Kan du tenke deg noe mer patetisk enn å ha følelser rundt hvem andre er glad i og deler seng med. Det er viktig at mennesker i alle samfunn vet at det finnes aksept, rom og trygget. Jeg er så utrolig stolt over å ha en konge som taler til folket at vi er et land der jenter er glad i jenter, gutter er glad i gutter og jenter og gutter er glad i hverandre. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juni 2023 #14 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei. Kunne gjort det på årsdagen for skytingen, om jeg hadde hatt et flagg. Men ikke ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. juni 2023 #15 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei, dessverre, men kanskje neste år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 10. juni 2023 #16 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei,flagger ikke engang med Norges flagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 10. juni 2023 #17 Del Skrevet 10. juni 2023 Tilbringer noen uker nå med familien i sommer og har hengt opp flagg for første gang i den forbindelse. Familien har aldri hatt som tradisjon å flagge. Men et år etter terrorangrepet og med den voksende motstanden, hetsen og flaggbrenningen som har skjedd parallelt fra flere sider, tenkte vi det var på tide. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 10. juni 2023 #18 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei. Jeg spurte noen av mine skeive venner, og de sa at presset har gått for langt, og på en måte virker mot sin hensikt. Det som var en fin ting for å feire kjærligheten har blitt tatt av woke-bevegelsen og forvandlet til noe mørkt og totalitært. Det viktigste for dem er hvordan de behandles, snakkes om, og føler seg rundt andre i samfunnet. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 10. juni 2023 #19 Del Skrevet 10. juni 2023 Nei, har ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 10. juni 2023 #20 Del Skrevet 10. juni 2023 Flagger aldri, uansett hva det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå