AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Er det vanlig å bare putte babyen og småbarn med i sengen sin si god natt og gå ut av rommet, også finner den søvnen selv når den er klar? Anonymkode: 39094...058
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 Like vanlig som det er uvanlig. Jo mer gråt foreldrene er komfortabel med, jo mer vanlig. Anonymkode: 79d88...22f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Like vanlig som det er uvanlig. Jo mer gråt foreldrene er komfortabel med, jo mer vanlig. Anonymkode: 79d88...22f Jeg mener uten at barnet gråter. Anonymkode: 39094...058
Million Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 (endret) Sønnen min pleide å sovne på stellebordet mens jeg skiftet til nattbleie og tok på pysjen, pusset tennene hans. Jeg pleide å nynne nattasangen hans mens han lå der for å signalisere at dette var kveldsstell før natten, og da begynte han og glippe med øynene og ofte sovnet han der han lå. Bare å bære i seng sovende. Det sagt, så var natta en helt annen greie... da våknet han i et kjør, ofte hver time og vrælte, fikk smokken og ble roet ned, sovnet på nytt og sove en time eller to og så ny runde der han skrek etter smokken. Men ja, selve leggingen var aldri noe problem. Sovnet tvert og ofte før han kom så langt som til sengen. Aldri noen protester. Endret 9. juni 2023 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Tror det er veldig individuelt. Jeg har to barn, på hhv 2 og 9 år, og ingen av dem har lagt seg frivillig en eneste dag. Ingen av dem sovner lett heller. Anonymkode: 4cd7b...4e2 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 Bestevenninna mi gjør det med sine barn på 1 og 3. Hun la inn det som fast rutine for å kunne ha litt tid alene på kveldene, etter babyperiode med mye byssing og trilling av vogn for å få i søvn. Det var kanskje litt utfordrende å få det igang med minstemann, men nå er det rutine og han stortrives med det. Anonymkode: e3095...a93 1
anon01 Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 Det er nok ikke i definisjonen "vanlig", men det finnes barn som finner pysjen selv eller kosekluten, sier natta til foreldrene sine og legger seg om de føler for det. 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 Min 4- åring på legges. Holder at jeg er på rommet. Da hører han på lydbok med Brillebjørn og sovner ☺️ Han aksepterer ikke per nå at vi går ut før han har sovnet 😄 Men nå har vi ikke tatt «kampen» om dette enda heller, da han er minstemann og vi koser oss maks med både legging, morgener og alt annet med han i hverdagen ☺️ Anonymkode: 78a8a...e58 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min 4- åring på legges. Holder at jeg er på rommet. Da hører han på lydbok med Brillebjørn og sovner ☺️ Han aksepterer ikke per nå at vi går ut før han har sovnet 😄 Men nå har vi ikke tatt «kampen» om dette enda heller, da han er minstemann og vi koser oss maks med både legging, morgener og alt annet med han i hverdagen ☺️ Anonymkode: 78a8a...e58 Må legges, skulle det stå ☺️ Anonymkode: 78a8a...e58
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 Her gikk det i sang og høytlesning av bøker til han var ca 8, og heller ville lese selv. Koselig med barnebøker både for liten og stor. Anonymkode: de288...23a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 Ikke vanlig blant noen jeg kjenner. Anonymkode: 6432e...c57 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 Begge mine, som nå er 4 og 5 år, har fra de var ca. 1 år kunne legges ved at jeg sier god natt og går ut av rommet. Jeg har ikke gjort noe spesielt for at det skal være slik. Anonymkode: ce0b3...353 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #13 Skrevet 9. juni 2023 Ja sånn har vi alltid gjort det trenger litt tid for oss selv på kveldene. Anonymkode: bf097...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #14 Skrevet 9. juni 2023 Vi legger henne ned i sengen og legger dynen over og går ut. Så sovner hun etterhvert. Ingen gråt eller sutring. Hun er nå 2, men gjort det fra rett før hun var ett år. Anonymkode: e3d36...f0a 1
mingus Skrevet 9. juni 2023 #15 Skrevet 9. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min 4- åring på legges. Holder at jeg er på rommet. Da hører han på lydbok med Brillebjørn og sovner ☺️ Han aksepterer ikke per nå at vi går ut før han har sovnet 😄 Men nå har vi ikke tatt «kampen» om dette enda heller, da han er minstemann og vi koser oss maks med både legging, morgener og alt annet med han i hverdagen ☺️ Anonymkode: 78a8a...e58 Bare koselig det. Jeg gjør det og med 4åringen, det er eneste tid og sted på døgnet jeg får tid til å satt meg ned og lest Silmarillion mens jeg venter på at han skal sovne. Mannen bare leser bok, sier god natt og gir klem, så sover han, så føler ikke dette er noen kamp eller bjørnetjeneste 😊 Edit: ettåringer ammes fortsatt i søvn, den avvenningen tar vi om et par mnd når jeg skal slutte uansett, og da reiser jeg til en venninne mens mannen tar melkekjøret Endret 9. juni 2023 av mingus
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #16 Skrevet 9. juni 2023 Har gjort det i et par mmd med baby som nå er 5mnd. Kveldsstell på badet, amming eller flaske i senga (noen ganger sovner han på pupp), så legges han i bedside, nattasang og vi går ut. Så finner han søvnen selv. Kan hende han trenger å bli gitt smokken et par ganger før han sovner. Han griner ikke og aksepterer dette med mindre han er veldig overtrøtt, da må vi ligge inntil han til han sovner før vi kan gå ut. Anonymkode: 8c261...6db
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #17 Skrevet 9. juni 2023 Har alltid ligget i senga med barnet mitt når det skal sove. Det gjør jeg fortsatt etter 6 år🙄 Har skjønt det slik på alle rundt meg at det ikke er vanlig, alle har tydeligvis barn som legger seg selv, og som alltid har gjort det. Samma det, vi koser oss, dagen jeg blir kastet ut vil tidsnok komme😂 Anonymkode: 254bc...c82 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #18 Skrevet 9. juni 2023 Pleier gi flaske i armkroken min for så å legge ned i sengen for å sovne selv. Har gjort det hele livet hennes. Hjelper selvfølgelig til med byssing om det blir grining, men stort sett går det veldig fint. Trodde det var mest normalt å gjøre det på den måten jeg gjør det😅 Anonymkode: dd8f8...454 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #19 Skrevet 9. juni 2023 Har ei på ni måneder, legger henne i sengen, synger nattasang og går ut. Noen kvelder er det litt sutring i ett par minutter, andre kvelder er det stille med en gang. Begynte å gå ut etter å ha lagt henne i sengen fra hun var 4-4,5 måned, håper det varer 😊 Anonymkode: d7944...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #20 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det vanlig å bare putte babyen og småbarn med i sengen sin si god natt og gå ut av rommet, også finner den søvnen selv når den er klar? Anonymkode: 39094...058 Syns det er viktig med god natt kos, lese og snakke sammen på sengen når de skal lalle. Aldri forstått de som bare legger barna og sier god natt! Anonymkode: 32bbd...886 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå