AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Del Skrevet 9. juni 2023 Jeg ble spurt om å fotografere bryllupet til en kompis i kirken. Dette er en barndomskompis som jeg egentlig ikke har hatt noe omgang med i voksen alder. Han vet jeg er god på å ta bilder, så jeg tenkte det kunne være gaven fra meg, å fotografere i kirken. Når vi var ferdige i kirken dro jeg hjem, begynte å redigere bilder osv osv, så tikker det inn en melding "Du kommer på festen og?", 'nei' svarer jeg. Da blir han kjempe sint på meg, har tydeligvis nå ødelagt hele resten av bryllupet siden jeg ikke følger dem med kamera hele kvelden. Det var aldri en del av dealen svarte jeg. Fikk bare melding tilbake "For en kompis du er da...". Er autist, så kommunikasjon er ikke alltid min sterke side, bare det å være i kirken var egentlig litt mye, så en fest i ettertid hadde jeg aldri taklet. Men det jeg lurer på, var det en selvfølge at jeg skulle vært med på resten av festen og? Det var spesifikt fotografering i kirken det ble spurt om. Anonymkode: 6880b...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble spurt om å fotografere bryllupet til en kompis i kirken. Dette er en barndomskompis som jeg egentlig ikke har hatt noe omgang med i voksen alder. Han vet jeg er god på å ta bilder, så jeg tenkte det kunne være gaven fra meg, å fotografere i kirken. Når vi var ferdige i kirken dro jeg hjem, begynte å redigere bilder osv osv, så tikker det inn en melding "Du kommer på festen og?", 'nei' svarer jeg. Da blir han kjempe sint på meg, har tydeligvis nå ødelagt hele resten av bryllupet siden jeg ikke følger dem med kamera hele kvelden. Det var aldri en del av dealen svarte jeg. Fikk bare melding tilbake "For en kompis du er da...". Er autist, så kommunikasjon er ikke alltid min sterke side, bare det å være i kirken var egentlig litt mye, så en fest i ettertid hadde jeg aldri taklet. Men det jeg lurer på, var det en selvfølge at jeg skulle vært med på resten av festen og? Det var spesifikt fotografering i kirken det ble spurt om. Anonymkode: 6880b...4be Nei, det er absolutt ingen selvfølge og du har ikke gjort noe galt. Du ble spurt om å fotografere bryllupet i kirken og gjorde det. Hvis han ville ha bilder fra hele kvelden, så måtte han jo ymtet om dette. Anonymkode: b88d7...c95 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Del Skrevet 9. juni 2023 Om de ville at du skulle være med på festen, så hadde de vel sendt ut invitasjon til deg og ikke bare sendt sms. Dersom de ville at du skulle fotografere hele kvelden så burde de ha gitt beskjed om det. Du har ikke gjort noe feil her. Anonymkode: 0cbf4...e05 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Del Skrevet 9. juni 2023 Hvorfor ikke bare dra? Anonymkode: fae25...6cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Del Skrevet 9. juni 2023 Det er ikke din feil at han ikke sa han mente hele dagen Da måtte du jo hatt med deg linser til forskjellig lys og kanskje kikket litt på forhånd hvor det var fint å ta utebilder. Anonymkode: 7821a...7f1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Del Skrevet 9. juni 2023 Så utakknemlig «kompis» du har. Kanskje du skulle vurdert å «miste» minnekortet til kameraet? oooops… Anonymkode: b5b9f...e31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bare dra? Anonymkode: fae25...6cb Hen skriver jo i innlegget at et bryllup var litt mye, og at hen ikke hadde taklet fest.. Anonymkode: 9e302...ced 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 9. juni 2023 #8 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er absolutt ingen selvfølge og du har ikke gjort noe galt. Du ble spurt om å fotografere bryllupet i kirken og gjorde det. Hvis han ville ha bilder fra hele kvelden, så måtte han jo ymtet om dette. Anonymkode: b88d7...c95 Absolutt. Men hvis jeg var deg, ville jeg sagt at jeg trodde avtalen var i kirken, og forholdt meg til det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #9 Del Skrevet 10. juni 2023 Dersom han ønsket at du skulle stille som fotograf hele dagen, burde han jo betalt for det. Du har ikke gjort noe galt ts, «kompisen» din er kjip og ønsket bare å utnytte deg som gratis fotograf. Anonymkode: 0d8c1...5df 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juni 2023 #10 Del Skrevet 10. juni 2023 (endret) Så mye man skal lage drama av... Her er det jo åpenbart kommunikasjonssvikt på sitt besteste, og der alle er like skyldige (antageligvis)... Endret 10. juni 2023 av AnonymBruker 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 10. juni 2023 #11 Del Skrevet 10. juni 2023 Syns begge har feil. Du burde forstå at «fotograf til bryllupet» innebar både kirke, middag og festen. Han burde vært mer tydelig, og gitt deg betalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #12 Del Skrevet 10. juni 2023 Motelvibes skrev (5 minutter siden): Syns begge har feil. Du burde forstå at «fotograf til bryllupet» innebar både kirke, middag og festen. Han burde vært mer tydelig, og gitt deg betalt. Ts er autist, da er ikke alt like klokkeklart om det ikke står tydelig… Anonymkode: 95760...bd0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #13 Del Skrevet 10. juni 2023 Jeg er ikke autist, men opplever en del lignende pga vage uttrykksmåter🙃Andre forventer at jeg skal lese tankene deres. Jeg forstår heller ikke om «en stund» er 10 min eller 3 timer🫣 Anonymkode: 9dc83...11c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Del Skrevet 11. juni 2023 Du har ikke gjort noe galt. Jeg synes du har blitt utnyttet, dette skulle du hatt betalt for. Anonymkode: 1ecd9...a1e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 19.37): Hvorfor ikke bare dra? Anonymkode: fae25...6cb Les HI, det står der Anonymkode: f6fd2...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Del Skrevet 11. juni 2023 Din kompis var uklar i sin tale og hadde ikke samsvar mellom egne forventninger og det han faktisk sa. Om jeg hadde blitt bedt om å filme/fotografere bryllupet i kirken, så var det kun i kirken jeg hadde tenkt det skulle være, og at de hadde ordnet seg på annen måte, eller ikke ville ha fotograf ellers. Et vennepar av meg giftet seg for et par år siden. Da ble en felles kompis spurt om akkurat dette, om han kunne fotografere og filme i kirken. Det var det han gjorde, og det var det brudeparet mente. De hadde (selvfølgelig) ordnet seg med en profesjonell fotograf til å ta de formelle bryllupsbildene av dem etter vielsen. Og resten av festen mente de det var nok med bilder folk tok selv med egne fotoapparat eller mobiler - de hadde da også snakket med gjestene om det, at om noen tok fine eller morsomme bilder resten av dagen, så ville de gjerne se dem og betale for å få dem kopiert, om det var greit. Men de ønsket ikke at noen skulle ha en formell fotografoppgave resten av dagen. Du gjorde ikke noe feil, Ts! Men siden noen ikke alltid er like tydelige på hva de faktisk mener, så tenker jeg at det du kan ta med deg om dette, det er at hvis noen spør deg om å gjøre noe lignende en annen gang, så er det lurt at du presiserer hva du sier ja til, eller spør om du har forstått dem rett når det er xxx de ønsker hjelp til. Da kan eventuelle misforståelser ryddes bort før det blir noen større sak. Anonymkode: 2f3d3...8de 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Del Skrevet 11. juni 2023 Fotografere hele dagen, og redigere bildene etterpå, er en veldig stor gave. Det er mange timers jobb, og ikke noe man skal forvente av noen. Han burde betalt deg. Idet han forsto at dere begge ikke hadde tenkt det samme, kunne han kjapt tilbydd deg en ganske god sum for å komme å ta noen festbilder. Å bli sur er ikke rett reaksjon. Anonymkode: 5ce9b...e2c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå