AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #41 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 14.10): Tror du alle kan velge om de vil gå på jobb? Jeg jobber som renholder i et bygg med store vinduer og glohett. Jeg går såklart i shorts, den typen som går til knærne for korte shortser er ikke akseptabelt utenfor egen hage mener jeg. For meg hjelper det mye å ha på korte bukser for å avkjøle meg litt, vi er forskjellige. Mener at alle som ikke bruker uniform på jobb har lov å lette på antrekket når det er varmt. SOm sagt ; knekort er greit. Anonymkode: ae54d...bef Jeg jobber også som renholder, og vi har ikke lov til å bruke shorts, bl.a pga muligheten for søl av vaskemidler på huden. Vi har heller ikke lov til å bruke sandaler, Crocs o.l. Anonymkode: 1f60f...da3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #42 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 14.26): Hadde jeg ikke hatt lov å bruke shorts på min arbeidsplass, hadde jeg møtt opp i sommerkjole. Og nei, jeg hadde ikke tatt skjegget først. Det eneste kravet kunne være en viss lengde, slik at man ikke satt med nakne lår på fellesmøbler. Anonymkode: a29f0...ff0 Kilt er et alternativ 😉 Anonymkode: 0dceb...573
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #43 Skrevet 14. juni 2023 Det å gå i skjørt, shorts eller lignende på jobb er helt uproblematisk. Dere som mener at da er det fritt frem for hotpants eller lignende; er dere ute å sykler eller?? De aller aller fleste er oppegående nok til å forstå at man ikke går med en så kort shorts at man ser rumpeballer og fittelepper flagre. De fleste forstår at man skal ha en viss standard i klesantrekket på jobb. Og kjære vene, om noen på død og liv hadde kommet med så kort shorts, så hadde leder bedt de reise hjem og skifte til noe litt mer anstendig. Verre er det faktisk ikke. SKjerp dere. Anonymkode: 8e9ba...841
sicario Skrevet 14. juni 2023 #44 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 18.34): Ellers nei. Ikke alle har pene ben, jeg vil slippe å se dem. Anonymkode: db65c...02a Ikke alle har pene ansikt heller. Skal man bruke heldekkende maske på jobb? 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #45 Skrevet 14. juni 2023 På jobb bruker vi stort sett billige, gamle/slitte klær. Ingen bruker sitt pentøy her. Noen ganger bruker vi billige joggedresser arbeidsgiver har kjøpt inn som vi har tilgjengelige på jobb. Anonymkode: 98083...30f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #46 Skrevet 14. juni 2023 Jepp. Jobber i transporten og er mye utendørs. Går i shorts hele sommeren. Love it Anonymkode: e212b...1ad
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #47 Skrevet 14. juni 2023 Det er sommer, og det er varmt. Å reagere negativt på shorts da er holdninger på IS-nivå. Jeg forstår det bare ikke. Det er fullstendig irrasjonelt, og regelrett sykt (et ord jeg ellers aldri bruker). Jeg legger meg ikke opp i klesvalg resten av året heller, for så vidt, jeg eier ikke kontrollbehov. Det er 27 grader her på kontoret. Hadde jeg ikke kunnet gå i shorts hadde jeg blitt hjemme, for frivillig tortur ligger ikke i min natur. Jeg har gått i shorts på alle kontorer jeg har jobba på, og det er vel fem i tallet. Det har også andre gjort. Anonymkode: 36a9b...b5c 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #48 Skrevet 14. juni 2023 Jeg jobber på ungdomsskole og her er det ingen regler på slikt, men jeg går allikevel aldri i shorts. Går heller i lange kjoler, lange skjørt, linbukser osv når det blir veldig varmt. Anonymkode: 1a6dc...dca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #49 Skrevet 14. juni 2023 Ja, det må da være greit, så lenge det ikke er uniform eller andre ting som hindrer en i å gå med shorts. Jeg jobber på ulike skoler, og det er helt normalt å bruke shorts i varmen. Selv foretrekker jeg litt lengre skjørt eller kjoler, men bryr meg ikke så lenge folk kler seg nogenlunde anstendig. Anonymkode: fb6b9...950
Fjaselina Skrevet 14. juni 2023 #50 Skrevet 14. juni 2023 Shorts er så mykje rart;) Eg syns det er heilt ok med knelange shorts, men shorts som er så korte at halve rumpa viser, det burde alle forstå at ein ikkje kan bruke på jobb... uansett kvar ein jobbar! Det blir det samme med skjørt/kjole. Lengde til kneet er fint på jobb. Miniskjørt ser tacky ut. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #51 Skrevet 14. juni 2023 Burde vært greit, man kunne jo hatt en regel om knelange shorts. Alt over kneet er uproft, men shorts til kneet er da ikke ille? Anonymkode: bd7fb...8e5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #52 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 18.36): Hos oss kan man komme i shorts, eller bikini for den saks skyld. Uniformen skal på uansett, og det er ikke akseptabelt brette opp beina på uniformsbuksa, eller på annen måte ikke bruke uniform i henhold til arbeidsreglement. Anonymkode: d7fec...473 Hos dere hadde ikke jeg giddet å jobbe, kommanderer andre til å gå i de klærne dere har valgt ut. Helt på bånn. Anonymkode: 4cdeb...e20 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #53 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hos dere hadde ikke jeg giddet å jobbe, kommanderer andre til å gå i de klærne dere har valgt ut. Helt på bånn. Anonymkode: 4cdeb...e20 Så det er uniformbruk som avgjør det? Ikke type jobb? Spesielt 😂 Anonymkode: 98083...30f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #54 Skrevet 14. juni 2023 Her på kontoret går folk med shorts og kjoler. Ingen som går med kjemepekorte shorts, og de med kjoler går ikke i minimini. Forstår ikke problemet, så lenge det ikke er krav om uniform eller dress. Anonymkode: ee69f...53d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #55 Skrevet 14. juni 2023 Det kommer jo helt an på hvilken jobb man har såklart. Anonymkode: 0cead...a38
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #56 Skrevet 14. juni 2023 Her på kontoret er det ikke tillatt med shorts, men det er tillatt med skjørt og kjoler da... Sparemodus på ventilasjonsanlegget her, og sikkert 26-27 grader inne her. Damene går rundt i kjoler og skjørt (i anstendige lengder) her, og ser svært så komfortable ut. Nesten litt urettferdig for oss menn som må holde ut i langbukser! Anonymkode: 51b28...054 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #57 Skrevet 14. juni 2023 LiseTV skrev (På 10.6.2023 den 20.14): Forstår ikke det med shorts. Hvorfor shorts? Jeg bruker bare skjørt, noen ganger badeskjørt da blir det ikke "innsyn". Fordi ikke alle liker å gå skjørt eller kjole. Anonymkode: 7ccd8...d81 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #58 Skrevet 14. juni 2023 Jeg jobber i finans. Ikke innafor verken med shorts eller superkorte skjørt hos oss, men det er nok ikke eksplisitt skrevet ned i noen regler. De fleste forholder seg til kotymet likevel. Muligens unntatt et par av gutta på IT, og noen av de yngre kvinnelige sommervikarene. Rart at man ikke selv innser at det korte skjørtet / den shortsen ikke akkurat er helt innafor på jobb Anonymkode: 5b626...d68 1
Thyra Skrevet 15. juni 2023 #59 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 18.34): Shorts passer bare på jobb om du er mye ute i arbeidsdagen. Pluss for badevakt i innendørs svømmehall. Ellers nei. Ikke alle har pene ben, jeg vil slippe å se dem. Anonymkode: db65c...02a I så fall bør passer vel ikke skjørt på jobb heller... 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #60 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 18.49): Jeg jobber i en stor statsetat. Mange skjørt og kjoler og shortser de siste dagene. Folk som jobber på kontoret her kan ha på hva de vil for meg, så lenge klærne er rene og ikke lukter. Kom som du er! Forlanger ikke at kollegene mine skal ha pene bein, eller armer, eller fasong eller ansikt. Trives med dem som er dyktige, blide, sterke og morsomme, og dem er det mange av Anonymkode: a92d0...48a Er der greit at menn bruker kjole eller skjørt også? Anonymkode: 14abf...36b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå