Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor i alle dager jobber du om dere har det såååå varmt inne? Det er ikke mye det hjelper å ta på shorts, det er overkroppen og føtter som står for varmeregulering.

Anonymkode: db65c...02a

Det er sååååå varmt ute, og da blir det varmere inne. Jo da det hjelper. Har selvsagt også på sommer sko og tynne kortermede bluser. 

Anonymkode: 39f3b...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (9 minutter siden):

Duden på Forvaltning som styrer klimaet går også i shorts. 

Så bra, kanskje han har strengt strømbudsjett . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva om den er så kort at man nesten ser boxershortsen?

Anonymkode: 29db4...cfe

På postbudets uniformshorts? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På postbudets uniformshorts? 

En hvilken som helst stilling 

AnonymBruker
Skrevet

På 90-tallet var det noe som het city-shorts til damer. Som et skjørt nesten, ble brukt med belte og pen skjorte.

Men vanlig fritidsshorts - nei, så klart ikke.

Anonymkode: 5e6aa...506

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg. Men med mindre man jobber som badevakt bør man velge en bermudavariant. De kommer i både formelle og mer avslappende stiler.

Anonymkode: 0569c...1d9

Skrevet
Snok1 skrev (15 timer siden):

Jeg kriger mot bruken av shorts på mitt kontorarbeidssted. Det er en jævla uting som må slutte, men dessverre er deler av HR på motstandernes lag.

Nå griper det om seg, og det er ikke til å holde ut! Jeg vil jobbe på en arbeidsplass, ikke Club Med.

Støtter deg! Shorts er fritidsantrekk og jeg synes ikke det hører hjemme på en kontorarbeidsplass på samme måte som jeg ikke går i singlet og miniskjørt. Ønsker vi å framstå som en seriøs bedrift? Hvis nei, finn fram flipp flopper, shorts og caps.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (6 minutter siden):

Støtter deg! Shorts er fritidsantrekk og jeg synes ikke det hører hjemme på en kontorarbeidsplass på samme måte som jeg ikke går i singlet og miniskjørt. Ønsker vi å framstå som en seriøs bedrift? Hvis nei, finn fram flipp flopper, shorts og caps.

Hotpants og lignende, ja. Shorts kan jo være så mangt. På hvilken måte er denne typen problematisk?

https://www.esprit.eu/p/stretch-cotton-bermuda-shorts-043EO1C303.html

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være greit? Vi kvinner kan jo bruke skjørt og kjole. Eneste forskjellen er at shorts er mindre "utfordrende" ettersom det er stoff i skrittet og den ikke vil skli opp når man sitter. Hvor formell en shorts er varierer jo med type shorts. Hos oss hadde det ikke vært naturlig med hotpants eller en kort, avrevet jeansshorts. Ikke sånn fotball- /badeshorts som menn bruker heller. Men man kan jo få shorts som ser ut som dressbukser bare kortere, eller sånn som den anonym bruker linker til over her. Hva er feil med det?

Nå skal det sies at det faktisk er et utrykkelig forbud mot shorts på arbeidsplassen min. Samtidig ser jeg kollegaer og ledere i så korte kjoler at man ser undertøyet når de sitter. Det henger ikke på greip i mitt hode. For all del - jeg har ingenting imot at folk bruker korte kjoler. Ville bare ikke vært komfortabel i det selv akkurat på arbeidsplassen, og ser ikke hvorfor shorts skal være "verre".

Anonymkode: 908e3...f4a

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hotpants og lignende, ja. Shorts kan jo være så mangt. På hvilken måte er denne typen problematisk?

https://www.esprit.eu/p/stretch-cotton-bermuda-shorts-043EO1C303.html

Hvem skal sitte og definere hvilke shorts som er ok og hvilke ikke? Bedriftens shortsutvalg? Shortspatruljen? Jan Thomas? Du?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver faktisk. Men, ja et par shorts som er litt konservative  syns jeg, burde gå an i de fleste jobber. 

Anonymkode: 75bc3...e50

• Liker 7
Skrevet

Kommer helt an på jobben og shortsen. Hos oss er det krav om arbeidstøy for alle og der inngår ikke shorts. I andre typer jobber ville jeg ikke nødvendigvis reagert på det, så lenge det ikke var tale om veldig korte shorts. Det forbinder jeg med trening eller soling. 

I jobbsammenheng mener jeg shorts bør være såpass lang at den er rett over kneet når man står eller går.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, om det var en skikkelig varm dag ville jeg ikke hatt hjerte til å si noe dersom en kollega møtte opp i shorts.

57209834_001_bcda.jpg

Anonymkode: 8eef3...c5c

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (2 timer siden):

Hvem skal sitte og definere hvilke shorts som er ok og hvilke ikke? Bedriftens shortsutvalg? Shortspatruljen? Jan Thomas? Du?

Altså, shorts kan være like ulike som bukser om du ikke har skjønt det. Ugreit med hullete jeans i de fleste yrker, helt innafor med et par klassiske mørke bukser eller chinos. Det er ganske opplagt i grunn og gjelder shorts og kjoler også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvor i alle dager jobber du om dere har det såååå varmt inne? Det er ikke mye det hjelper å ta på shorts, det er overkroppen og føtter som står for varmeregulering.

Anonymkode: db65c...02a

Tror du alle kan velge om de vil gå på jobb? Jeg jobber som renholder i et bygg med store vinduer og glohett. Jeg går såklart i shorts, den typen som går til knærne for korte shortser er ikke akseptabelt utenfor egen hage mener jeg. For meg hjelper det mye å ha på korte bukser for å avkjøle meg litt, vi er forskjellige. 

Mener at alle som ikke bruker uniform på jobb har lov å lette på antrekket når det er varmt. SOm sagt ; knekort er greit.

Anonymkode: ae54d...bef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke  hatt lov å bruke shorts på min arbeidsplass, hadde jeg møtt opp i sommerkjole. Og nei, jeg hadde ikke tatt skjegget først.

Det eneste kravet kunne være en viss lengde, slik at  man ikke satt med nakne lår på fellesmøbler.

Anonymkode: a29f0...ff0

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på yrket om shorts er innafor eller ikke. 

Jeg er lærer og ingen løfter på blikket om jeg kommer i shorts på jobb. Går selvfølgelig ikke i trange eller veldig korte shorts. 

Anonymkode: 63625...90f

• Liker 4
Skrevet

Forstår ikke det med shorts. Hvorfor shorts?  Jeg bruker bare skjørt, noen ganger badeskjørt da blir det ikke "innsyn".

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 18.24):

Synes dere det er greit å gå i shorts på jobb?

Ja. Enkelt og greit

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker shorts på jobb i barnehage. 

Jeg har ikke pene ben og er ganske tjukk.

Men det gir jeg blanke f i, all kropp er sommerkropp. 

Anonymkode: 8623e...2bd

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...