Gå til innhold

Om samværsforelderen blir meldt til barnevernet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir det undersøkelsessak hos begge foreldrene wller blir den bare henlagt siden det ikke er hos forelderen som ungen bor fast hos? 

Anonymkode: f0161...234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir det undersøkelsessak hos begge foreldrene wller blir den bare henlagt siden det ikke er hos forelderen som ungen bor fast hos? 

Det vil nok bli en undersøkelses sak hos begge husholdninger, men med fokus på husholdningen hvor parten som er meldt inn bor. 

Anonymkode: 60999...2c0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er barnet det meldes bekymring for og alle barnets omsorgsbaser blir gjenstand, i varierende grad, for undersøkelse 

Anonymkode: d47c5...564

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja. Det er barnet det meldes bekymring for og alle barnets omsorgsbaser blir gjenstand, i varierende grad, for undersøkelse 

De bor i hvert sitt fylke så ikke samme barnevern...

AnonymBruker
Skrevet

Det bør bli hos begge i tilfelle det bare er sjalusi og hevn. 

Anonymkode: a84ab...330

AnonymBruker
Skrevet

Undersøkelsen gjelder barnet, og involverer dermed naturlig nok begge foreldre. Barnevernet der barnet bor fast er ansvarlig for å gjennomføre undersøkelsen.

Anonymkode: 054e7...156

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir den med hovedomsorgen undersøkt, ihvertfall de gangene far har blitt meldt, da var det snakk om rus. Så vet ikke helt om det er anerledes i andre saker. Var kun jeg som hadde samtaler med bv og de var på undersøkelse hos meg. 

Anonymkode: 6a6d6...af9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.. her ble far meldt da han var innlagt for rus. Jeg har 100% omsorg, var på samtale med BV, hadde hjemmebesøk og de kontaktet bhg og helsestasjon. Saken ble lukket uten videre tiltak etter det. 

Anonymkode: 6c09f...033

AnonymBruker
Skrevet

Da mine barn ( 10 og 13 år) var på samvær fortalte de meg at mor hadde gått ut på byen og var full da hun kom hjem.  Jeg nektet umiddelbart mor alt samvær med overnatting.  Den yngste fortalte lærer om hva som hadde skjedd hos mor.  Skolen meldte til barnevernet.  
Da barnevernet kontaktet meg, fortalte jeg at barna aldri mer skal på overnatting til mor.  Da henla barnevernet saken.  For det er jeg som har hovedansvaret for barna.  Ergo er det mitt ansvar at barna har det trygt til enhver tid.  Mor fikk kopi av barnevernets henleggelse.   

Anonymkode: be25d...9af

AnonymBruker
Skrevet

Den med hovedomsorg pliktes å beskytte sitt/sine barn. Undersøkelsen vil gå på begge men primært hos deg. 

Anonymkode: 9f098...45c

AnonymBruker
Skrevet

Flere ganger har far her blitt meldt til bv pga rus og dårlig atferd. Hver gang blir det undersøkelse i begge hjem, men de legger vekt på at bekymringen ikke handler om min omsorg. 
men de må jo se om jeg som hovedomsorgsgiver ivaretar barnets behov for trygghet også når hun (evt) er på samvær hos far. 
Når bv kontakter skolen kan de ikke si hvorfor de innhenter opplysninger om barnet. 

Anonymkode: 21b6c...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Bf ble meldt til BV pga kriminalitet og rus. Han hadde samvær fra onsdag til mandag annenhver uke.

Bv var på hjemmebesøk hos meg og foretok visse undersøkelser bare for å stadfeste at jeg kunne ta vare på ungen, og henla saken til slutt da jeg hold tilbake samvær. Bf var gjenstand for omfattende undersøkelser. 

Anonymkode: 2f1c6...7e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De bor i hvert sitt fylke så ikke samme barnevern...

Da blir hovedtyngen av undersøkelsen der barnet bor / oppholder seg fast 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...