AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Legen ville sende noen prøvesvar på Digipost. Men jeg har aldri brukt digipost før. Det jeg lurer på er, hvis jeg først oppretter konto på digipost, er det da slik at det begynner å komme annen post dit som er adressert til meg? Da tenker jeg på ting som blir sendt til folkeregistrert adresse og vanligvis kommer i papirform i postkassa slik som fakturaer for parkering over gratis P-tid, eventuelle purringer på regninger man har glemt å betale osv. Jeg har hørt "skrekkhistorier" fra folk som har fått faktura, purringer, inkasso og betalingsanmerkninger på digipost uten å være klar over det, slik at små fillekrav har vokst seg store uten mål og mening. Da særlig fra det offentlige som er verste kreditor. Så jeg har egentlig holdt meg unna digipost. Noen som vet? Anonymkode: 13aba...7b4
BobbySocks Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 Jepp. Men du kan sette på mailvarsel, så får de beskjed om all post. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 Jeg får alltid varsel på sms og epost når jeg har noe nytt i digipost. Fakturarer har jeg ikke fått så mye av der, kun fra legekontoret når jeg ikke har fått betalt på automaten der. Anonymkode: 5472e...3fe
Million Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Jeg får alltid varsel om at det er kommet inn noe på Digipost til meg, så jeg logger på og ser. Som regel prøvesvar og slikt, eller ting fra Posten selv. Aldri fått en regning der, men det kan komme av at jeg har alle mine på e-faktura (har huket av for "Alltid e-faktura" i nettbanken). Greit å ha Digipost. Man slipper å vente på postgang og at ting kan komme bort innimellom reklameblader osv.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Legen ville sende noen prøvesvar på Digipost. Men jeg har aldri brukt digipost før. Det jeg lurer på er, hvis jeg først oppretter konto på digipost, er det da slik at det begynner å komme annen post dit som er adressert til meg? Da tenker jeg på ting som blir sendt til folkeregistrert adresse og vanligvis kommer i papirform i postkassa slik som fakturaer for parkering over gratis P-tid, eventuelle purringer på regninger man har glemt å betale osv. Jeg har hørt "skrekkhistorier" fra folk som har fått faktura, purringer, inkasso og betalingsanmerkninger på digipost uten å være klar over det, slik at små fillekrav har vokst seg store uten mål og mening. Da særlig fra det offentlige som er verste kreditor. Så jeg har egentlig holdt meg unna digipost. Noen som vet? Anonymkode: 13aba...7b4 Digipost er kjekt det. Jeg anbefaler å behandle den som den fysiske postkassen din. Med andre ord, sjekk den fra tid til annen. Og som andre har nevnt, sett på varsling når du får nye brev der, så er det faktisk en bedre løsning en postkassen din Jeg får svært lite inn der, men får generelt lite post. Det er stort sett NAV eller helserelatert det som kommer der, samt annet fra det offentlige. Anonymkode: 330c4...08e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Legen ville sende noen prøvesvar på Digipost. Men jeg har aldri brukt digipost før. Det jeg lurer på er, hvis jeg først oppretter konto på digipost, er det da slik at det begynner å komme annen post dit som er adressert til meg? Da tenker jeg på ting som blir sendt til folkeregistrert adresse og vanligvis kommer i papirform i postkassa slik som fakturaer for parkering over gratis P-tid, eventuelle purringer på regninger man har glemt å betale osv. Jeg har hørt "skrekkhistorier" fra folk som har fått faktura, purringer, inkasso og betalingsanmerkninger på digipost uten å være klar over det, slik at små fillekrav har vokst seg store uten mål og mening. Da særlig fra det offentlige som er verste kreditor. Så jeg har egentlig holdt meg unna digipost. Noen som vet? Anonymkode: 13aba...7b4 Nei, jeg får kun offisielle brev der, altså helse, nav, skoler, kommune osv. Anonymkode: f9ae9...c0c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 Får noe der av og til, men får sms om det. Null stress. Anonymkode: 7d3d1...4a5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Legen ville sende noen prøvesvar på Digipost. Men jeg har aldri brukt digipost før. Det jeg lurer på er, hvis jeg først oppretter konto på digipost, er det da slik at det begynner å komme annen post dit som er adressert til meg? Da tenker jeg på ting som blir sendt til folkeregistrert adresse og vanligvis kommer i papirform i postkassa slik som fakturaer for parkering over gratis P-tid, eventuelle purringer på regninger man har glemt å betale osv. Jeg har hørt "skrekkhistorier" fra folk som har fått faktura, purringer, inkasso og betalingsanmerkninger på digipost uten å være klar over det, slik at små fillekrav har vokst seg store uten mål og mening. Da særlig fra det offentlige som er verste kreditor. Så jeg har egentlig holdt meg unna digipost. Noen som vet? Anonymkode: 13aba...7b4 Jeg fikk er inkassobyrå til å trekke tilbake et gebyr fordi de hadde glemt å sende varsel til digiposten min så det er ikke bare negativt. Umulig å bevise hva slags fysisk post som er sendt eller ikke. Anonymkode: 430e1...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå