AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Jeg har tre jenter sammen med eksmannen min. De er 10, 15 og 17 år gamle. Nylig hadde jeg en samtale med dem om å sikre seg og forsvare seg mot farlige folk. Som jeg har hatt med dem mange ganger før. (Da de var yngre gikk det mer i å ikke sitte på med ukjente selv om de lokket med godteri og kattunger.) Dette har visst ungene fortalt far nå og nå mener han at jeg såkalt oppfordrer til vold og at han kommer til å anmelde meg til politi og barnevern. Det jeg har sagt til jentene er at om de skulle bli overfalt så er gode selvforsvarsmetoder å sparke mannen hardt i ballene, klore i øynene og evt spraye hårspray i øynene hans. Jeg gikk alltid med en liten hårspray i vesken da jeg var tenåring. Dette mener jeg at er de beste metodene for en jente på 40-50 kg mot en mannlig overfallsmann. Jeg har også fortalt dem om hvordan de helst skal unngå slike situasjoner, ikke gå alene osv. Har også understreket at disse metodene kan bare brukes om man er i nød og ikke har andre utveier og skal selvsagt ikke brukes i andre situasjoner f eks om noen på skolen erter dem. Ingen av dem har noen historie med vold eller lignende. Jeg føler det er mitt ansvar å lære dem å ta vare på seg selv. Jeg prøver også å ikke skremme dem, har sagt at det er lite sannsynlig at slikt skjer men at de likevel bør være forberedt. Nå blir jeg anklaget for oppfordring til vold og lurer på hva jeg skal si til politi og barnevern. De har ikke kontaktet meg enda. Og har dere hatt slike samtaler med deres barn? Anonymkode: 3d7fe...38b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 De har ikke kontaktet deg fordi det er en ikke sak. Anonymkode: adeec...7e3 17 5
Svartfugl Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tre jenter sammen med eksmannen min. De er 10, 15 og 17 år gamle. Nylig hadde jeg en samtale med dem om å sikre seg og forsvare seg mot farlige folk. Som jeg har hatt med dem mange ganger før. (Da de var yngre gikk det mer i å ikke sitte på med ukjente selv om de lokket med godteri og kattunger.) Dette har visst ungene fortalt far nå og nå mener han at jeg såkalt oppfordrer til vold og at han kommer til å anmelde meg til politi og barnevern. Det jeg har sagt til jentene er at om de skulle bli overfalt så er gode selvforsvarsmetoder å sparke mannen hardt i ballene, klore i øynene og evt spraye hårspray i øynene hans. Jeg gikk alltid med en liten hårspray i vesken da jeg var tenåring. Dette mener jeg at er de beste metodene for en jente på 40-50 kg mot en mannlig overfallsmann. Jeg har også fortalt dem om hvordan de helst skal unngå slike situasjoner, ikke gå alene osv. Har også understreket at disse metodene kan bare brukes om man er i nød og ikke har andre utveier og skal selvsagt ikke brukes i andre situasjoner f eks om noen på skolen erter dem. Ingen av dem har noen historie med vold eller lignende. Jeg føler det er mitt ansvar å lære dem å ta vare på seg selv. Jeg prøver også å ikke skremme dem, har sagt at det er lite sannsynlig at slikt skjer men at de likevel bør være forberedt. Nå blir jeg anklaget for oppfordring til vold og lurer på hva jeg skal si til politi og barnevern. De har ikke kontaktet meg enda. Og har dere hatt slike samtaler med deres barn? Anonymkode: 3d7fe...38b Ja, du får ønske ham lykke til med å kaste bort tida til politi og barnevern. 😄 15 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Det der lærte jeg av pappa. Han sa det var viktig å kunne forsvare seg selv om man måtte. Har aldri hatt bruk for kunnskapen heldigvis, men hadde ikke nølt med å sparke noen i ballene eller klore dem i øynene om de forsøkte å overfall eg. Anonymkode: 93c08...23e 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Det der burde han heller gratulere deg med og gi seg selv et mentalt spark bak fordi han ikke har tenkt på det selv. Selvforsvar er nødvendig bruk av vold for å komme ut av en situasjon der du er offer, under angrep. Jeg har lært min datter og flere av hennes venninner. Anonymkode: 46c2d...42b 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 Eksmannen din høres ut som en svekling. Anonymkode: 4eb83...3f4 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 Dette blir det ingen sak av. Husk å nevne til jentene at de også må skrike, høyt! Skrik og hyl kan få overfallsmannen til å løpe vekk. Freeze er en vanlig måte å reagere på i farlige situasjoner. Jeg så nettopp en video hvor en mann tok en dame i nakken på åpen gate og marsjerte henne hjem. Hun var så redd at hun gikk inn i en freeze. Noen dager senere ble han sett kvitte seg med en stor bag. Man må gjerne øve for å kunne presse seg forbi en frys-respons. Ta med jentene til en avsidesliggende plass og la de trene på å trekke inn pusten og hyle så høyt de kan så de kan bli kjent med hvordan det føles. Da er det lettere å gjøre det i farlige situasjoner. Ved hyling, kloring, biting og sparking, vil mange gjerningsmenn få panikk og løpe vekk. Man skal helst være så gal som overhodet mulig. Anonymkode: 0ea7c...39d 6 1 1
Nevrosererroser Skrevet 9. juni 2023 #8 Skrevet 9. juni 2023 Her hadde jeg ganske enkelt svart far med å melde jentene på selvforsvarskurs. Gjerne deg selv også. Alle bør vere våkne og følge med på omgivelsene samt ha noe opplæring i selvforsvar, uavhengig av kjønn. 6
Isambard Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 Det virker ganske hysterisk av eksmannen å anmelde dette. Sånt har jeg lite respekt for. 6 1
Paneera Skrevet 9. juni 2023 #10 Skrevet 9. juni 2023 Lol, dette er ingenting å anmelde. Politiet kommer til å le av han 😂 4 1
NiceOrNothing Skrevet 9. juni 2023 #11 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tre jenter sammen med eksmannen min. De er 10, 15 og 17 år gamle. Nylig hadde jeg en samtale med dem om å sikre seg og forsvare seg mot farlige folk. Som jeg har hatt med dem mange ganger før. (Da de var yngre gikk det mer i å ikke sitte på med ukjente selv om de lokket med godteri og kattunger.) Dette har visst ungene fortalt far nå og nå mener han at jeg såkalt oppfordrer til vold og at han kommer til å anmelde meg til politi og barnevern. Det jeg har sagt til jentene er at om de skulle bli overfalt så er gode selvforsvarsmetoder å sparke mannen hardt i ballene, klore i øynene og evt spraye hårspray i øynene hans. Jeg gikk alltid med en liten hårspray i vesken da jeg var tenåring. Dette mener jeg at er de beste metodene for en jente på 40-50 kg mot en mannlig overfallsmann. Jeg har også fortalt dem om hvordan de helst skal unngå slike situasjoner, ikke gå alene osv. Har også understreket at disse metodene kan bare brukes om man er i nød og ikke har andre utveier og skal selvsagt ikke brukes i andre situasjoner f eks om noen på skolen erter dem. Ingen av dem har noen historie med vold eller lignende. Jeg føler det er mitt ansvar å lære dem å ta vare på seg selv. Jeg prøver også å ikke skremme dem, har sagt at det er lite sannsynlig at slikt skjer men at de likevel bør være forberedt. Nå blir jeg anklaget for oppfordring til vold og lurer på hva jeg skal si til politi og barnevern. De har ikke kontaktet meg enda. Og har dere hatt slike samtaler med deres barn? Anonymkode: 3d7fe...38b Her høres det ut som eksen din har en skrue løs .. Klart du skal ha sånne samtaler med dine barn . Håper jeg tar feil , men her leser jeg en mann som er redd for å møte en sånn type ( tøffe ) jenter .Tror uansett det bare er tomme trusler . Hverken politi eller barnevern vil reagere negativt, på at du lærer barna dine om selvforsvar . 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #12 Skrevet 9. juni 2023 Min far lærte meg alle nærkampteknikker han hadde lært i militæret. Det er jo bare positivt å kunne selvforsvar både for jenter og gutter, skjønner ikke hvorfor x’n din reagerer på dette. Anonymkode: 56f6e...cc0 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #13 Skrevet 10. juni 2023 Takk for svar alle sammen. Alle var visst enige med meg, det er ikke alltid det er slik 😉 Det han sa var at jeg skremmer barna med å si at de kan bli overfalt. Jeg har jo sagt at det er lite sannsynlig men det kan skje likevel. At jeg uansett skal sørge for at de ikke havner i slike situasjoner, altså ikke la dem være ute alene. Det går jo ikke. De må jo til og fra skole og aktiviteter og venner, jeg kan ikke og vil heller ikke kjøre dem hele tiden. Han er mye strengere der enn meg. Mener at de skal være hjemme stort sett hele tiden. Men et normalt ungdomsliv innebærer litt mer enn å sitte med mamma og pappa hele tiden. Og det er bare ett-to år før den eldste kanskje flytter hjemmefra uansett. Og så var det "er du klar over hvor vondt det er å bli sparket i ballene?" Ja det er jeg, derfor er det en god metode. Heller en mann med vondt der etter et voldtektsforsøk enn en voldtatt jente. Og "klorer man noen i øynene så kan de bli blind". Ja, kanskje, mitt svar var samme som over. Jeg har forresten blitt voldtatt selv, mulig det farger meg litt. Vil ikke at barna skal oppleve det, eller til og med enda verre ting. Takk for tips ellers. Hilsen ts. Anonymkode: 3d7fe...38b 2 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #14 Skrevet 10. juni 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at barnevern og politi skal kontakte deg. Om du blir kalt inn til møte med barnevernet (kommer jo helt an på hva han har skrevet i en eventuell bekymringsmelding), så får du jo bare si det som det er. Null stress 😊 Anonymkode: 36269...075 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 Politiet kommer til å gi deg en klapp på skulderen som har lært barna dine selvforsvar - alle barn bør ha muligheten til p forsvare seg Anonymkode: 18ab5...3db 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå