AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #1 Skrevet 9. juni 2023 Det er nok ingen fasit på det, men hva er din mening? Sokker og undertøy teller ikke, kun klesplagg. Anonymkode: 5dc19...80f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #2 Skrevet 9. juni 2023 Jeg tenker ett. Til en utvokst person med et normalt fullt allerede eksisterende klesskap. Anonymkode: a6ee0...92c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #3 Skrevet 9. juni 2023 Jeg tenker , min mann kjøper et plagg, bruker det til det må byttes ut. Dog ser jeg at vi kvinner må ha mer klær enn menn. Da vi hat andre krav iht å pynte seg feks. Der herreklær går i de fleste anledninger, så gjør ikke dame klær det i samme grad. Desverre egentlig. Men å kjøpe litt mer tidløse klær, og kanskje mer tilpasset din fasong, så vil de være in og brukbare over lengte tid. Feks mine jeans syntes jeg å være det som varer lengst mtp, at jeg har funnet en fasong som passer og de kan passe til mye. Så de bruker jeg opp. Og noen t-skjorter Kjøper du masse klær uten å prøve, og ender opp med masse klær du ikke trenger, så er du litt ute å kjøre både miljømessig, og økonomisk. Selv om plagget er billig, så bruker man lett opp mye penger på ingenting. Og kunne like gjerne kaste de ut av hvinduet Anonymkode: c6336...81a 2
Navani Skrevet 9. juni 2023 #4 Skrevet 9. juni 2023 Kommer an på. Man går kanskje opp eller ned i vekt. Blir gravid, ammer. Kanskje man bytter jobb til en jobb med kleskode. Kanskje man plutselig bare er hjemme pga sykdom. Kjøper man nytt, eller alt brukt? Hvor handler du? Ser du på materialene ting er lagd av? Osv osv. Varierer veldig for meg, fordi livet har endret seg de siste årene. Jeg bruker klærne til de er utslitt eller de ikke passer lengre. Kjøper det jeg trenger. Det kan være 0 plagg i året eller 20 plagg i året. Syns ikke det er noen fasit, men man bør være bevisst på å ikke overforbruke. Det viktigste er å bruke det du har først, så lenge det passer livet og kroppen din. Syns ikke man skal tvinge seg selv til å bruke klær i feil størrelse for eksempel. Man skal føle seg komfortabel.
Thyra Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker ett. Til en utvokst person med et normalt fullt allerede eksisterende klesskap. Anonymkode: a6ee0...92c Ett plagg pr år?!? Så om man kjøper en ny truse i år, må man vente et år før man kjøper nye sokker....? Noen kan jo også av ulike grunner ha behov for å skifte ut hele garderoben pga av stor vektoppgang eller vektnedgang, ny jobb med kleskode, mistet alle klærne i brann osv. Og noen har kanskje ikke hatt råd til å kjøpe klær noen år. 1
Thyra Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er nok ingen fasit på det, men hva er din mening? Sokker og undertøy teller ikke, kun klesplagg. Anonymkode: 5dc19...80f Dette kommer jo helt an på hvor mye klær man har fra før. Og hva slags jobb man har, må man være presentabel? Sliter man mye klær på jobb osv.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #7 Skrevet 9. juni 2023 Jeg handler mest brukt men hadde aldri turt å kalle meg selv "opptatt av gjenbruk og miljøbevisst" i forbindelse med shopping om jeg ikke kjøpte under fem plagg (brukte, og ikke nytt som da vil være fy fy ) i året. Anonymkode: 71c7d...357 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #9 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 5 Anonymkode: 83834...47c Men ser du skrev nye. Mente brukte. Anonymkode: 83834...47c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #10 Skrevet 10. juni 2023 22 hours ago, Thyra said: Ett plagg pr år?!? Så om man kjøper en ny truse i år, må man vente et år før man kjøper nye sokker....? Noen kan jo også av ulike grunner ha behov for å skifte ut hele garderoben pga av stor vektoppgang eller vektnedgang, ny jobb med kleskode, mistet alle klærne i brann osv. Og noen har kanskje ikke hatt råd til å kjøpe klær noen år. Sokker og undertøy er utenom, skriver TS. Så ja, ett nytt plagg pr år. Anonymkode: a6ee0...92c
Thyra Skrevet 10. juni 2023 #11 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sokker og undertøy er utenom, skriver TS. Så ja, ett nytt plagg pr år. Anonymkode: a6ee0...92c Det funker sikkert bra for dem som allerede har velfylte klesskap og mye mer klær enn de trenger. For dem som av ulike grunner ikke har hatt mulighet til å oppdatere garderoben på noen år, og har bare gamle slitte klær, er det en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå