Gå til innhold

12 åring - grunnen å bekymre seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente som er 12 år og er enebarn. Hun går ikke på kjerneskolen, går på privat ikke langt fra huset. 
Merker at hun er ikke så ofte ute med venniner nå lenger i forhold til fjor. Hun tilsynelatende trivers på skolen og er aktiv men så fort hun er hjemme er hun for det meste alene. Hun har overnatting en gang inn i mellom, bursdager, osv men er ellers ikke så opptatt av å være med andre. Hun bruker en del tid på skjermen, snakker med jentene på facetime og de spiller sammen av og til. 
Hun sier ofte hun kjeder seg men når jeg spør eller hinter at hun burde invitere/finne noe med noen så vil hun ikke det, sier hun trives godt alene (selv om hun kjeder seg).
Siden det er privat skole så er klassen ikke mer enn 21 stk, 12 jenter tror jeg. Det er mye drama ut fra hva jeg hører og jeg vet at dattera kan være utestengt inn i mellom. Hun har en god venn og skal ha, etter det jeg hører, forsåvidt god kontakt med de fleste andre i klassen. Jeg har spurt læreren om tilbakemelding og hun svarer at ja, hun kan være forsiktig av seg, men at hun for det meste deltar og er med andre. 
Jeg motiverer henne (ikke presse da) for at hun skal være med andre eller påpeker at "det er bare å ha folk hjemme, bare si fra, døra er åpen" osv.
Skal jeg bekymre meg? Skal jeg "hinte" mer? Skal jeg ta det opp ved starten av neste skoleår (litt for seint for lærene å gjøre noe når det er en uke igjen med skolen)? 
Jeg desverre har hatt en utrolig vanskelig barndom med utestenging, sosial angst, ensomhet, depresjon, osv osv osv (worst case scenario) og vil ikke unne noen andre samme skjebne (selv om jeg vet dattera er ikke "der").

Anonymkode: bd551...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...